Gjest Starya Skrevet 20. september 2003 #1 Skrevet 20. september 2003 Tenkte jeg skulle høre med linsebrukere -som også har briller: Har dere akkurat samme styrke på briller som linser?
Achmed Skrevet 20. september 2003 #2 Skrevet 20. september 2003 Nei, har litt svakere på linsene. Men jeg innser nå at de er for svake, så jeg burde hatt den samme styrken.
Junebug Skrevet 20. september 2003 #3 Skrevet 20. september 2003 Jeg har samme styrke på linsene som jeg har på brillene.
Soleil Skrevet 21. september 2003 #4 Skrevet 21. september 2003 Jeg fikk mitt siste brillepar samtidig som jeg fikk nye linser, men brillene er 0,5 svakere enn linsene. Er nærsynt, vet ikke om det har noe å si.
Gjest the imp Skrevet 21. september 2003 #5 Skrevet 21. september 2003 jeg er nærsynt og har litt svakere linser enn briller, likevel ser jeg bedre med linsene mine enn med brillene mine.
Piglet Skrevet 21. september 2003 #6 Skrevet 21. september 2003 Jeg har samme styrke i linsene og brillene, men har i tillegg et gammelt brillepar med lavere styrke som jeg bruker når jeg leser, sitter foran PCen osv. Jeg ser veldig dårlig (-5), og trenger derfor forskjellige stryrker , til forskjellige aktiviteter. Det fungrer veldig bra, og da jeg var til siste linsekontroll, hadde jeg til og med begynt å se litt bedre. :D Piglet
monja Skrevet 21. september 2003 #7 Skrevet 21. september 2003 Jeg har samme styrke på linsene som på brillene :D
Quinden Skrevet 21. september 2003 #8 Skrevet 21. september 2003 Er også nærsynt, bruker samme styrke på briller og linser :o
Gjest Virvel Skrevet 21. september 2003 #9 Skrevet 21. september 2003 Nei. Brillene mine er altfor svake, jeg kan ikke se på tv med dem. Burde gjøre noe med det, kanskje...?
ringblomst Skrevet 21. september 2003 #10 Skrevet 21. september 2003 Jeg har samme styrke på briller som linser med unntak av korreksjonen av skjeve hornhinner - jeg er bare litt nærsynt. Vet at det varierer etter som hvor nærsynt du er - det er vanlig å ha noe svakere linser enn briller.
Gjest Poirot Skrevet 21. september 2003 #11 Skrevet 21. september 2003 Linsene er litt svakere tror jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2003 #12 Skrevet 21. september 2003 Mine linser er svakere enn brillene, og ettersom jeg har skjønt er det også slik det skal være, for hvis linsene du bruker er for sterke, overbelaster du øynene. Dessuten er linsene sterkere i styrke enn hva briller er.. Det er ihvertfall noe sånt jeg har blitt fortalt av de optikerne jeg har vært hos.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå