Pearl Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Skal ha eksamen på mandag og skulle åpne forelesnings PP, men den gang ei. Sist jeg var inne på min egen maskin for å åpne PP var i slutten av mars og da gikk det greit. Jeg har alltid kunne åpne dem og skjønner ikke hva som skjer. Lastet ned den nye Openoffice for noen uker siden for å prøve å få inn retteprogram (uten hell). Kan det være den som ødelegger for meg? Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet??? Og forhåpentlig gi meg noen gode råd.
feuerstein Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Hva skjer når du prøver? Får du noen form for feilmelding? Starter noe program, uten at det viser filen din?
Gjest SmallTalk Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Det eneste OpenOffice ville gjort var eventuelt å åpne PP-filene, så feilen ligger neppe der. Når du prøver å åpne PowerPoint-fila, kan du da åpne TaskManager (oppgavebehandling) og sjekke hva som ligger under programmer og prosesser? Kommer det opp noe som heter PowerPoint der i det hele tatt?
MiniMjau Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 prøv dette: lagre filen du vil åpne på din egen pc. åpne PP fra start-menyen. Inni PP gjør du File->Open og finner filen du vil åpne
aluminium Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Det som har skjedd er vel at du hadde en forhåndsinstallert prøveversjon av PP som nå er utgått. Alternativet er å kjøpe den eller finne en litt mørkere og mindre sosialt akseptert løsning som ikke skal nevnes...
Gjest SmallTalk Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Sannsynligvis, men ettersom hun sier at hun har OpenOffice installert (jeg tolker det ihvertfall sånn), så skulle det kommet opp som et alternativ å åpne PP'en i OO.
aluminium Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Ja, det er klart. Prøv å høyreklikke på filen, velg Egenskaper, og se etter noe som heter Standardprogram eller noe sånt. Er så fryktelig lenge siden jeg satt og rotet med Windows at jeg har helt glemt hva ting heter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå