Gå til innhold

svimmelhet i dusj

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært plaget med svimmelhet før, men i det siste når jeg dusjer er det nesten så jeg svimer av. Hva er det for tro? :o er ellers frisk

Gjest antisvimmel
Skrevet

Har aldri vært plaget med svimmelhet før, men i det siste når jeg dusjer er det nesten så jeg svimer av. Hva er det for tro? :o er ellers frisk

Står du rett opp og ned uten å bevege deg ,kan en bli svimmel. Men tror en må stå en stund :P

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Står du rett opp og ned uten å bevege deg ,kan en bli svimmel. Men tror en må stå en stund :P

Hehe :P Nei det skjer ganske med en gang jeg går inn i varmt vann:p

ts

Skrevet (endret)

Jeg får av og til blodtrykksfall når jeg dusjer i varmt vann, men jeg er gravid da, så det er normalt. Da blir jeg svimmel og kvalm og kaster ofte opp + må legge meg på baderomsgulvet.

Gravide er jo ikke anbefalt å sitte i feks varme boblekar pga blodtrykksfall, altså at man blir svimmel og kan besvime.

Kanskje det er blodtrykket ditt som faller pga varmen? Prøv å dusje i litt kaldere vann, så gir det seg nok :)

Endret av addict
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg får av og til blodtrykksfall når jeg dusjer i varmt vann, men jeg er gravid da, så det er normalt. Da blir jeg svimmel og kvalm og kaster ofte opp + må legge meg på baderomsgulvet.

Gravide er jo ikke anbefalt å sitte i feks varme boblekar pga blodtrykksfall, altså at man blir svimmel og kan besvime.

Kanskje det er blodtrykket ditt som faller pga varmen? Prøv å dusje i litt kaldere vann, så gir det seg nok :)

Ts her!

Det hørtes litt ut som meg, må og legge meg ned på baderomsgulvet til det går over, før jeg går inn i dusjen igjen med kaldere vann. Får prøve å dusje så kaldt som mulig fra nå av :)

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei TS!

Jeg har akkurat samme problem: dusjer jeg i for varmt vann, holder jeg på å svime av og må legge meg ned. Men jeg kan stå i flere minutt før jeg blir svimmel da...

Legen tok meg ikke på alvor, men jeg blir kvitt det ved noe så enkelt som å la være å bruke for varmt vann, får håpe det hjelper deg også! :o)

Skrevet

Varmt vann kan gjøre deg svimmel, ja. Dusj isåfall i noen grader kaldere vann.

Ellers vet jeg av erfaring at jernmangel lett kan gi deg svimmelhetsfølelse hvis man står for lenge (og kanskje spesielt i dusjen eller ute i solen )

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hmmm... måtte smile når jeg så dette innlegget for dette skjer meg også. Har tenkt at det må være noe rart og sært med meg. Jeg er litt plaget med svimling når jeg reiser meg, men det er langt skjeldnere enn svimlingen som kommer i dusjen. Jeg svimler ofte ikke før mot slutten av dusjingen, og da blir jeg kvalm, det suser for så å gå over til piping i ørene, jeg kjenner at blodet forsvinner fra lipper, det svartner for øynene, suser i hodet og jeg må sette meg ned. Disse episodene varer også lenger enn svimlingen som av og til kommer når jeg reiser meg opp.

Jeg er av og til plaget med svimling i andre situasjoner også, men ikke på langt nær så mye som det som skjer i dusjen. Har ikke noe problem med blodtrykk eller vitaminmangel. Har lurt en del på hvorfor dette skjer, men jeg merker at det skjer under lange dusjer og sjelden ved kortere dusjer.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Hmm, bra jeg ikke er alene i det minste :P

Jeg har aldri vært plaget med svimmelhet før, starta veldig nylig. Jeg bruker som regel å dusje i veldig varmt vann, så kan ikke skjønne hvorfor jeg plutselig ikke tåler det :P Jeg har og fint blodtrykk, sjekka det ganske nettopp. Vedvarer det får jeg ta meg en tur til doktor dyregod :P

Hmmm... måtte smile når jeg så dette innlegget for dette skjer meg også. Har tenkt at det må være noe rart og sært med meg. Jeg er litt plaget med svimling når jeg reiser meg, men det er langt skjeldnere enn svimlingen som kommer i dusjen. Jeg svimler ofte ikke før mot slutten av dusjingen, og da blir jeg kvalm, det suser for så å gå over til piping i ørene, jeg kjenner at blodet forsvinner fra lipper, det svartner for øynene, suser i hodet og jeg må sette meg ned. Disse episodene varer også lenger enn svimlingen som av og til kommer når jeg reiser meg opp.

Jeg er av og til plaget med svimling i andre situasjoner også, men ikke på langt nær så mye som det som skjer i dusjen. Har ikke noe problem med blodtrykk eller vitaminmangel. Har lurt en del på hvorfor dette skjer, men jeg merker at det skjer under lange dusjer og sjelden ved kortere dusjer.

Skrevet (endret)

Jeg hadde det slik en lang periode når jeg hadde veldig lavt jernlager, og jeg svimte av gang på gang i dusjen - spesielt ved varmt vann. Ekkel følelse!

Endret av ninuska_
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. Ja kan godt være jeg og har det. Jeg hadde det da jeg var yngre, sånn 17-18 år. Fikk beskjed om at jeg hadde så lite jern at det var nesten ingenting, men likevel var jeg i fin form da :P merka ingenting til at jeg mangla jern.. Skjønner ikke hvorfor det plutselig dukker opp, etter så mange år med glovarme dusjer :P

Får vel bare vente å se hvordan det går videre..

Hilsen TS

Jeg hadde det slik en lang periode når jeg hadde veldig lavt jernlager, og jeg svimte av gang på gang i dusjen - spesielt ved varmt vann. Ekkel følelse!

Skrevet

Jeg har det sånn når jeg dusjer i dusjer med tak, eller dusjer som er stengte og ikke får sirkulert like mye luft som dusjer som er mer "åpne", hvis det er forståelig. Kombinasjonen av varmt vann som damper og lite luftsirkulasjon kan gjøre folk svimle som bare det. Godt å høre jeg ikke er alene ;)

• 7 måneder senere...
Skrevet

Endelig noen som har det likt meg! Dette med dusj + kvalme skjer meg som regel bare om morgenen hvis jeg går direklte fra sengen og inn i varm dusj. Det svartner og jeg blir iskald og varm om en annen og blir kjempekvalm. Må ut av dusjen fort og legge meg ned før jeg spyr eller besvimer. Badegulvet er for varmt så jeg må ut i gangen og ligge. Jeg dusjer ikke i spesielt varmt vann, normal varme vil jeg si. Og det skjer kun om morgenen. Hvis jeg først har fått et elikt "anfall" så sitter det i resten av dagen og jeg er slapp og uvel. Orker f.eks. ikke gå på jobb, må bare ligge hjemme og stirre i taket. ;-)

Men jeg er sunn og frisk. Slank, trener, spiser sunt og variert (mener jeg), røyker ikke...

Skrevet (endret)

Jeg har besvimt på vei i badekaret 2 ganger. men jeg fikk noen øyedråper(!) av en akupunktør, og siden har jeg vært i orden. Jeg drev en del med slanking på den tiden....

Endret av Lise_
Gjest Charming
Skrevet

Jeg svimler ofte ikke før mot slutten av dusjingen, og da blir jeg kvalm, det suser for så å gå over til piping i ørene, jeg kjenner at blodet forsvinner fra lipper, det svartner for øynene, suser i hodet og jeg må sette meg ned. Disse episodene varer også lenger enn svimlingen som av og til kommer når jeg reiser meg opp.

Dette kunne jeg skrevet selv i grunnen! Alltid lurt på jhva det er. En gang måtte jeg prøve 4 (!) ganger å legge meg ned og sånn før jeg fikk dusjet meg ferdig.. Hater når pipelyden kommer i ørene og det føles som om ansiktet brenner opp og ting begynner å svartne. :(

Annonse
Skrevet

Det skjer både titt og ofte, og er helt jævlig! Har kommet for sent på jobb et par ganger fordi jeg ikke var i stand til å reise meg opp uten å bli svimmel og kvalm. Men jeg er en smule blodfattig, da, så det er nok grunnen. Hjelper litt å dusje i kaldere vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...