Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Jeg drømte i natt om broren min som er død, noe jeg har gjort mange ganger før. Men dette var faktisk den første gangen han har sagt noe til meg i drømmen. Tidligere har han bare vært en slags "statist". Jeg har lest at når en død slekning sier noe til en i en drøm skal man lytte, for da kan det være noe viktig. Her er iallefall det jeg drømte: Han vekket meg og dro meg ut av senga kl.08, stemningen var god, men det virket som vi hadde det travelt. Jeg skjønnte ikke hvofor han måtte stå opp så tidlig på en fridag, men tenkte det bare var fint å komme seg opp i riktig tid. Jeg dillet en del og brukte god tid. Fant bla. en kjempefin klokke jeg ikke skjønte hvorfor jeg ikke hadde brukt før. Mens jeg surret med den sier han: "nå må vi gå". Han stod ved siden av meg og det virket som han jaget på med: nå må vi gå, vi har det travelt, kom igjen (han sa ikke dette, men stemningen var slik). Mens jeg bare: "jada, kommer nå, skal bare etc. (dette ble heller ikke sagt, men igjen, stemningen). Jeg rakk ikke å sminke meg før vi skulle dra, noe jeg ikke likte, da jeg ikke går ut uten. Jeg skulle sette på en maskin med klær før vi dro, men var så stresset at jeg ikke fikk tatt med alle klærne. Men tenkte at de får jeg ta siden. Så dro vi. Jeg vet ikke riktig hvor vi skulle, synes å huske han skulle til sentrum på hjemplassen vår. Neste jeg husker er at jeg går nedover en rolig gate mot sentrum hvor jeg bor nå, lett slentrende med hendene i lomma. Stresset ikke men gikk helt rolig. Det gikk et par forbi meg som så på meg og jeg husker jeg tenkte at de sikkert så på meg fordi jeg ikke hadde rukket å sminke meg før vi dro. Jeg gikk altså alene, broren min var ikke der. Det var det jeg husker fra drømmen. Jeg drømte mye annet etter dette før jeg våknet, men følte at det ikke var så relevant for dette over. Hva kan dette bety?? Jeg må ærlig si at jeg ble kjemperedd da jeg beynnte å tenke over hva betydningen kunne være, og fikk seriøst vondt i magen og begynte nesten å hyperventilere. Jeg tenker jo selvsagt: nå kommer jeg å henter deg, nå må vi dra, vi har det travelt. Med andre ord at jeg skal dø
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Kanskje det er noe i livet ditt du bør gjøre? En endring som er nødvendig men som du kanskje er litt redd for?
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Kanskje det er noe i livet ditt du bør gjøre? En endring som er nødvendig men som du kanskje er litt redd for? Jo det er kanskje det, alltids noe man kan forbedre. Hadde kanskje håpet på et litt mer utfyllende svar. Men takk likevell
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Det er vanskelig å si hva drømmen betyr for oss som ikke kjenner deg og ditt liv. Men generelt så betyr drømmer om en avdød slektning hell
stjernekyss Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Jeg drømte i natt om broren min som er død, noe jeg har gjort mange ganger før. Men dette var faktisk den første gangen han har sagt noe til meg i drømmen. Tidligere har han bare vært en slags "statist". Jeg har lest at når en død slekning sier noe til en i en drøm skal man lytte, for da kan det være noe viktig. Her er iallefall det jeg drømte: Han vekket meg og dro meg ut av senga kl.08, stemningen var god, men det virket som vi hadde det travelt. Jeg skjønnte ikke hvofor han måtte stå opp så tidlig på en fridag, men tenkte det bare var fint å komme seg opp i riktig tid. Jeg dillet en del og brukte god tid. Fant bla. en kjempefin klokke jeg ikke skjønte hvorfor jeg ikke hadde brukt før. Mens jeg surret med den sier han: "nå må vi gå". Han stod ved siden av meg og det virket som han jaget på med: nå må vi gå, vi har det travelt, kom igjen (han sa ikke dette, men stemningen var slik). Mens jeg bare: "jada, kommer nå, skal bare etc. (dette ble heller ikke sagt, men igjen, stemningen). Jeg rakk ikke å sminke meg før vi skulle dra, noe jeg ikke likte, da jeg ikke går ut uten. Jeg skulle sette på en maskin med klær før vi dro, men var så stresset at jeg ikke fikk tatt med alle klærne. Men tenkte at de får jeg ta siden. Så dro vi. Jeg vet ikke riktig hvor vi skulle, synes å huske han skulle til sentrum på hjemplassen vår. Neste jeg husker er at jeg går nedover en rolig gate mot sentrum hvor jeg bor nå, lett slentrende med hendene i lomma. Stresset ikke men gikk helt rolig. Det gikk et par forbi meg som så på meg og jeg husker jeg tenkte at de sikkert så på meg fordi jeg ikke hadde rukket å sminke meg før vi dro. Jeg gikk altså alene, broren min var ikke der. Det var det jeg husker fra drømmen. Jeg drømte mye annet etter dette før jeg våknet, men følte at det ikke var så relevant for dette over. Hva kan dette bety?? Jeg må ærlig si at jeg ble kjemperedd da jeg beynnte å tenke over hva betydningen kunne være, og fikk seriøst vondt i magen og begynte nesten å hyperventilere. Jeg tenker jo selvsagt: nå kommer jeg å henter deg, nå må vi dra, vi har det travelt. Med andre ord at jeg skal dø Jeg ser ikke helt hvor du trekker slutningen at du skal dø, men hvis du har mistet broren din, er det kanskje ikke så rart at du føler litt på dødeligheten din. I drømmer så er vel ofte død uansett et symbol på endring, eller at en del av oss, som er utlevd, skal få bli liggende i fortiden og gi plass til nye sider ved oss. Det er sjelden snakk om konkret, fysisk død. Drømmer er et symbolspråk, så man skal være forsiktig med å tolke det bokstavelig. Uansett, bare basert på det som står her, uten å vite noe mer om deg, så ville jeg kanskje tenkt at det ikke er nødvendig å bruke mye tid på de små tingene i livet, som hindrer oss i å "være på vei". Du finner en fin klokke, du vil sminke deg, sette på en klesvask - ting som gjør at du ikke kommer deg avgårde. Stemningen er trykket og stresset. Men med en gang du kommer deg ut av døra, er du et rolig sted og slentrer ustresset avgårde. Kanskje du skal fokusere mer av energien din på de viktige tingene i livet, det som bringer deg fremover, og ikke bekymre deg så mye for småting? At småtingene kanskje hindrer deg i å leve fremover? Vet ikke, hva tenker du?
mamma_mia Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Denne er fra droemmetydning.com, som jeg synes er ganske grei. "Død betyr først og fremst en endring i livet, ikke død i bokstavelig forstand. Å snakke med en død slektning betyr hell. Hvis den som er død snakker bare til deg, må du høre etter. Du vil helt sikkert høre noe viktig. Denne drømmen kan også være en advarsel om å ta det rolig."
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #8 Skrevet 27. mai 2010 Jeg ser ikke helt hvor du trekker slutningen at du skal dø, men hvis du har mistet broren din, er det kanskje ikke så rart at du føler litt på dødeligheten din. I drømmer så er vel ofte død uansett et symbol på endring, eller at en del av oss, som er utlevd, skal få bli liggende i fortiden og gi plass til nye sider ved oss. Det er sjelden snakk om konkret, fysisk død. Drømmer er et symbolspråk, så man skal være forsiktig med å tolke det bokstavelig. Uansett, bare basert på det som står her, uten å vite noe mer om deg, så ville jeg kanskje tenkt at det ikke er nødvendig å bruke mye tid på de små tingene i livet, som hindrer oss i å "være på vei". Du finner en fin klokke, du vil sminke deg, sette på en klesvask - ting som gjør at du ikke kommer deg avgårde. Stemningen er trykket og stresset. Men med en gang du kommer deg ut av døra, er du et rolig sted og slentrer ustresset avgårde. Kanskje du skal fokusere mer av energien din på de viktige tingene i livet, det som bringer deg fremover, og ikke bekymre deg så mye for småting? At småtingene kanskje hindrer deg i å leve fremover? Vet ikke, hva tenker du? Oj, hørtes veldig fornuftig ut! Og det er faktisk akkurat slik jeg opplever hverdagen, slik du beskriver det her. Kommer meg aldri ut og avgårde, bruker mye tid på ting jeg vet ikke er viktig. Og skal ha alt i den skjønneste orden til en hver tid. Og det er jo stressende i seg selv. Tusen takk for svaret ditt Ser ut til at det er lettere for folk utenifra å se symbolikken enn en selv. For som du sier så blir man jo var på sin egen dødelighet når man ser unge mennesker dø.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #9 Skrevet 27. mai 2010 Denne er fra droemmetydning.com, som jeg synes er ganske grei. "Død betyr først og fremst en endring i livet, ikke død i bokstavelig forstand. Å snakke med en død slektning betyr hell. Hvis den som er død snakker bare til deg, må du høre etter. Du vil helt sikkert høre noe viktig. Denne drømmen kan også være en advarsel om å ta det rolig." Jeg har vært en del inne på den siden, men føler sjelden jeg finner den riktige meningen med drømmene. Som du ser så står det at hvis den som er død snakker bare til deg, så vil det bety at du kanskje får høre noe viktig. Men å forstå hva sammenhengen er fra hva som blir sagt, til mitt eget daglige liv synes jeg kan bli vanskelig. Så står det ofte noe helt annet på f.eks danske eller engelske sider igjen.
stjernekyss Skrevet 27. mai 2010 #10 Skrevet 27. mai 2010 Oj, hørtes veldig fornuftig ut! Og det er faktisk akkurat slik jeg opplever hverdagen, slik du beskriver det her. Kommer meg aldri ut og avgårde, bruker mye tid på ting jeg vet ikke er viktig. Og skal ha alt i den skjønneste orden til en hver tid. Og det er jo stressende i seg selv. Tusen takk for svaret ditt Ser ut til at det er lettere for folk utenifra å se symbolikken enn en selv. For som du sier så blir man jo var på sin egen dødelighet når man ser unge mennesker dø. Så bra! Hyggelig å kunne hjelpe Har selv en drøm som plager meg for tiden, hvor jeg selv føler på min egen dødelighet. Skikkelig ekkelt er det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå