Gjest typish Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 har privatist eksamen i engelsk muntlig, vg1. studspes liksom! får jeg om sumitras story? eller er det bare hvis man blir trukket på skolen?
¤Pernille¤ Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Da jeg tok engelsk som privatist fikk jeg ikke vite noe som helst før jeg satt der inne, så du må nok forberede deg på alt. Du får en tekst du skal høre på først, skrive ned stikkord til, så skal dere snakke om den. Etter dette blir du bare spurt om tilfeldige punkter fra pensum. Merk deg navn på forfattere! Forresten, hvis du ikke har lest noe om engelsk politikk, skolesystem og lignende, kan det være lurt (det ante jeg ikke at jeg skulle lese om )!
¤Pernille¤ Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Forresten, generelt sett er vel eksamenen akkurat den samme.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Jeg anbefaler deg å levere leseliste hvor du spesifiserer hvilken lærebok du har brukt, evt hvilke romaner, filmer, osv du har lagt opp. Gjør du ikke det er du fritt vilt.
Gjest typish Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 ÆÆÆÆÆ, er det forberedelses tid 30 min før man skal inn som vanlig? hærregud, er ikke no galt med engelsken min men blir litt værre hvis jeg ikke finner noe å snakke om :s
¤Pernille¤ Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 (endret) ÆÆÆÆÆ, er det forberedelses tid 30 min før man skal inn som vanlig? hærregud, er ikke no galt med engelsken min men blir litt værre hvis jeg ikke finner noe å snakke om :s Du får ingen konkret oppgave som på de andre, nei. Har du ikke sendt leseliste, forresten? Men dersom du har god engelsk har du ingeting å frykte, jeg skulle egentlig få 4 pga manglende kunnskap om pensum, men fikk 5 pga språket og at jeg var reflektert (de ville egentlig gi meg 6). Så som du skjønner er det ikke noe vanskelig Bare snakk og snakk og snakk, og slapp av! Det er en kjempelett eksamen Endret 26. mai 2010 av ¤Pernille¤
¤Pernille¤ Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Jeg anbefaler deg å levere leseliste hvor du spesifiserer hvilken lærebok du har brukt, evt hvilke romaner, filmer, osv du har lagt opp. Gjør du ikke det er du fritt vilt. Det er jo alt for sent å levere nå. Den skal jo leveres måneder i forveien!
Gjest typish Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 sist gang vi skulle ha muntlig med lærern (10min snakk om faget generelt, planer og synspukter iforhold til ting og tang på engelsk) så blei jeg jo sittende over en time og snakke om alt mellom himmel og jord, så det er ikke no problem, men er en fordel å ha no å snakke om:) håper det går greit, pensum i vg1 er jo ikke så hardt egentlig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå