Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg sitter nemlig her med min eksamen, hvor jeg "finner opp" en barneklær kolleksjon for et firma som forhandler andre produkter nå. For å adskille produktene så vil jeg tilføye et slengnavn til firmanavnet. Type: "Firmanavn" wear. Bare med et norsk navn da det skal selges på at det er norsk. Har alikevel tenkt at det ikke skal innholde æ ø å, siden det hypotetisk også skal kunne selges i utlandet. Det behøver ikke å være et synonym på klær, men kanskje noe som henspeiler på hva klær gjør, som foreksempel omsvøpe. En veninne foreslo ta på, og det er egentlig søtt nok, men litt dumt at det er to ord. Har også tenkt på stas, men kanskje det signaliserer litt for mye fin klær? Det må gjerne være uhøytydelig, koselig og morsomt Noen forslag? På forhånd tuuuusen takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. mai 2010 #2 Del Skrevet 26. mai 2010 Tekstiler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. mai 2010 #3 Del Skrevet 26. mai 2010 Plagg Kofte Lusekofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 26. mai 2010 #4 Del Skrevet 26. mai 2010 Synonymer for "klær": antrekk, bekledning, drakt, garderobe, habitt, hyre, kledebon, klesdrakt, kostyme, mundur, plagg, puss, tøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krummelure Skrevet 26. mai 2010 #5 Del Skrevet 26. mai 2010 Tommeliten wear, var litt søtt synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 26. mai 2010 #6 Del Skrevet 26. mai 2010 Gammeldagse tøynavn som manufaktur eller trikotasje blir kanskje litt på siden, men jeg foreslår det likevel "Ta på" var jo et kjempeforslag! Synes det er vanskelig å finne velklingende kombinasjoner mellom et typisk norsk ord og wear, så du kan jo selv vurdere hva du synes om disse forslagene: Småtroll wear (jeg vet, å er en vanskelig bokstav, men også typisk norsk) Trollunge wear Polar bear wear Rampunge wear ... det går opp for meg at reklamebyrå ville vært helt feil karrierevalg for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #7 Del Skrevet 26. mai 2010 Gammeldagse tøynavn som manufaktur eller trikotasje blir kanskje litt på siden, men jeg foreslår det likevel "Ta på" var jo et kjempeforslag! Synes det er vanskelig å finne velklingende kombinasjoner mellom et typisk norsk ord og wear, så du kan jo selv vurdere hva du synes om disse forslagene: Småtroll wear (jeg vet, å er en vanskelig bokstav, men også typisk norsk) Trollunge wear Polar bear wear Rampunge wear ... det går opp for meg at reklamebyrå ville vært helt feil karrierevalg for meg... Som jeg skjønte det er firmanavnet allerede satt, at det er et synonym for klær i stedet for wear trådstarter ønsker? Hadde det ikke vært for at du ville unngå æ/ø/å og to ord - ville mitt forslag vært "klær & sånn" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 26. mai 2010 #8 Del Skrevet 26. mai 2010 Som jeg skjønte det er firmanavnet allerede satt, at det er et synonym for klær i stedet for wear trådstarter ønsker? Hadde det ikke vært for at du ville unngå æ/ø/å og to ord - ville mitt forslag vært "klær & sånn" Aah, jeg forsto det som om det var det motsatte, at wear var satt, men at firmanavnet ikke var bestemt. Jeg ser nå at det sikkert er slik du sier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå