Gjest Kremt Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Dersom kjæresten din nettopp har fått en ny venninne på FB, en du aldri har truffet, kun de har blitt kjent, og hun stadig sender ham veeeldig vennlige koselige meldinger på FB, hvordan ville du ha reagert da? "...det var så koselig å bli kjent med deg" "...jeg håper vi ses snart igjen" "...nå tenker jeg på deg X...." "...jeg får vel ringe deg dersom jeg får problemer med ...." Hadde dere ikke begynt å lure da? Jeg bar ham fjerne den første meldingen hennes, OG svaret hans. Men da datt det jammen inn nye meldiger fra henne, som han også svarte på....
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Dersom kjæresten din nettopp har fått en ny venninne på FB, en du aldri har truffet, kun de har blitt kjent, og hun stadig sender ham veeeldig vennlige koselige meldinger på FB, hvordan ville du ha reagert da? "...det var så koselig å bli kjent med deg" "...jeg håper vi ses snart igjen" "...nå tenker jeg på deg X...." "...jeg får vel ringe deg dersom jeg får problemer med ...." Hadde dere ikke begynt å lure da? Jeg bar ham fjerne den første meldingen hennes, OG svaret hans. Men da datt det jammen inn nye meldiger fra henne, som han også svarte på.... Hadde vel begynt å lure litt... Skriver ho til innboksen eller på veggen? Om det er på veggen kan jo du skrive ein kommentar til det ho skriver.
Gjest Kremt Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Hadde vel begynt å lure litt... Skriver ho til innboksen eller på veggen? Om det er på veggen kan jo du skrive ein kommentar til det ho skriver. På veggen... ...hva ville du ha skrevet da? Er redd det vil bli vanskelig å kontrollere tanker og følelser...har hittil valg å ta de topp med ham. Han mener at han må da få ha de vennene han vil. Er veldig vondt dette her...
Gjest asanti Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Alle har rett til å flørte med andre når man er i et forhold. Men jeg mener at grensa går når det kommer til flørting på telefon eller internett. Face-2-face er som regelt bare der og da. Jeg tror at jeg hadde blitt kjempeflau om samboer fikk de flørtete meldingene på veggen fra en annaen som alle kunne se. Ville ikke følt meg så særlig smart da for å være ærlig. Å få ny venner er helt greit. Men jeg vet at hadde jeg fått en ny kompis ville ikke samboer likt det så godt, spør din kjære hva han ville tenkt om du plutselig fikk en ny kompis som kunne virke interessert i deg.
Tulle Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Jeg hadde også blitt flau, om min kjæreste hadde latt dette være ok i all offentlighet. Hun dama virker ikke helt på nett. Nei, be ham fjerne hu fra vennelista, rett og slett.
Gjest Kremt Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Alle har rett til å flørte med andre når man er i et forhold. Men jeg mener at grensa går når det kommer til flørting på telefon eller internett. Face-2-face er som regelt bare der og da. Jeg tror at jeg hadde blitt kjempeflau om samboer fikk de flørtete meldingene på veggen fra en annaen som alle kunne se. Ville ikke følt meg så særlig smart da for å være ærlig. Å få ny venner er helt greit. Men jeg vet at hadde jeg fått en ny kompis ville ikke samboer likt det så godt, spør din kjære hva han ville tenkt om du plutselig fikk en ny kompis som kunne virke interessert i deg. Jeg er helt enig med deg! Akkurat sånn føler jeg det! Men dette er å krysse grensen. Han har allerede spurt og han påstår at hadde det vært han i mitt sted, så hadde han bare spurt meg hvem denne nye vennen var, og dersom jeg svarte bare en venn, så hadde det vært greit for ham. Har vanskelig for å tro at han hadde vært så cool, for da jeg en gang fikk en sms av en X som ikke visste jeg var i nytt forhold, da svarte kjæresten min straks til X'en og bad ham holde seg unna!
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 På veggen... ...hva ville du ha skrevet da? Er redd det vil bli vanskelig å kontrollere tanker og følelser...har hittil valg å ta de topp med ham. Han mener at han må da få ha de vennene han vil. Er veldig vondt dette her... Litt vanskelig å si siden det er ein "ukjent" situasjon for meg. Kan ta utgangspunkt i dine eksempler: "...det var så koselig å bli kjent med deg" Då hadde eg ikkje skrevet noe, for det er jo koselig å bli kjent med nye folk som man har god vennskaplig kjemi med, selv om det kanskje ikkje er noe man nødvendigvis skriver til personen det gjelder. "...jeg håper vi ses snart igjen" Då hadde eg muligens skrevet noe alà "ja, vi kan jo møtes alle tre så eg kan bli kjent med deg også". Eller fått kjæresten til å skrive det. Då hadde eg fått mulighet til å se hvordan de oppførte seg sammen, om ho la seg etter han eller om det var ein vennskapelig tone. "...nå tenker jeg på deg X...." Der hadde eg skrevet noe, f.eks "Javel?", "Åh?", "Hva du tenker om X då?", "Oi, for et sammentreff, det gjør eg også" eller noe sånt. "...jeg får vel ringe deg dersom jeg får problemer med ...." Den hadde eg sikkert ikkje kommentert på, men det hadde vel spørs litt på hva ho hadde fått problem med då.. Hva skriver kjæresten din tilbake? Er han lik? Skriver han at han tenker på ho også f.eks? Men eg hadde gitt grei beskjed til typen om at eg ikkje satte stor pris på flørting med andre damer og at eg ikkje likte det på facebook heller. Hadde det fortsatt og evt blitt verre hadde eg bedt han fjerne ho. Og gitt beskjed om at om eg fant ut de holdt på slik når de møttes også, ville det bli konsekvenser. Flørting er no ein ting, men å holde på med det på facebook hvor alle kan se er bare "teit" mtp felles venner av deg og typen din, då begynner jo kanskje de å lure litt også. Og når ho (og han?) holder på slik på facebook hadde eg nok lurt litt på hvordan det var når de møttes..
Gjest Kremt Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 Takk for svar "Syringa_Lilac" Første gang han svarte på den meldingen som han nå har fjernet("det var så koselig å bli kjent med deg, jeg håper vi snart ses igjen, klem..."), da svarte han straks og skrev like langt som hun skrev og var veldig munter i tonen. Han skrev blant annet at det var veldig hyggelig å bli kjent med henne også og at hun var en morsom jente. Andre meldingen hennes svarte han kun konkret på spørsmålet hennes, ikke noe mer personlig. Hun hadde her skrevet: "Ååå nå tenker jeg på deg...og så navnet hans...og deretter et konkret spørsmål". Tredje meldingen svarte han ikke på i det hele tatt (det var da hun hadde skrevet "jeg får vel ringe deg dersom jeg får problemer med ..." = et problem han egentlig ikke kan hjelpe henne med, men hun ser vel en sjanse...). Jeg synes at han burde ha fjernet melding Nr 2 og 3 uten å svare henne og spart meg for å oppleve dette ENDA EN GANG siden jeg alt hadde sagt i fra om at jeg syntes den første meldingen var ubehagelig å ha liggende ute for meg og alle andre å lese. Respektløst?
Gjest @nn@ Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 Jeg synes mange menn mangler ryggrad når det gjelder kvinners tilnærmelser. Hvorfor er de så svake for andre kvinner, selv når de er i et forhold? (Kjenner til det der av egen erfaring!) Jeg synes denne fb-venninnen viser mangel på takt og tone. Og ts kjæreste viser en uklar holdning til dette. Man skriver IKKE flørtende meldinger til en man vet er i et forhold. Og i stedet for å ta avstand til venninnens meldinger på fb, gjør han ts usikker ved å gi denne venninnen oppmerksomhet ved å svare henne. Det burde i det hele tatt ikke være så vanskelig å vite hvor grensen går. Er man i et forhold, tar man avstand fra andres flørting! Enkelt og greit. Det går an å skrive hyggelige meldinger til andre, uten at det må være i en flørtende tone.
Gjest LonelyAngel Skrevet 26. mai 2010 #10 Skrevet 26. mai 2010 (endret) Hun skriver at hun tenker på han og savner han? Endret 8. mars 2013 av LonelyAngel
annemette Skrevet 26. mai 2010 #11 Skrevet 26. mai 2010 Hadde nesten samme problem selv faktisk, men det verste var at det var lagt ut ett bilde av de to fra en fest, og en gammel bekjent av min kjære skreiv: så pent par, søt jente du har fått deg" (han hadde fått med seg at han hadde fått sge kjæreste (altså, meg!) og trodde det var denne dama!) Holdt på å klikke når jeg så den kommentaren, men den ble slettet av kjæresten min rimelig fort heldigvis. Jeg tror det er lett å mistolke meldinger som er skrevet på facebook, og i ditt tilfelle burde du være glad hun skrev på "veggen" hans istedenfor privat i inboksen. Da hadde jeg blitt veeeldig skeptisk! I mitt tilfelle gikk det delvis over av seg selv, bortsett fra at de fremdeles kommenterer hverandres statuser innimellom. Heldigvis har denne dama "åpen" profil, så jeg ser alt han kommenterer hos henne. Hvis det plager deg og gjør deg usikker bør du fortelle han det. Si at du ikke liker det, at han er din mann og at du derfor synes det er merkelig at andre damer skriver slike meldinger som kan misforstås. Hvis det fortsetter etter at du har pratet med han, hadde jeg satt ned foten, og bedt han skjerpe seg og vise deg litt mer respekt! 1
Gjest gjest Skrevet 26. mai 2010 #12 Skrevet 26. mai 2010 Jeg oppdaget at mannen min hadde en såkalt goood venninne på jobb, som også skrev til han på facebook,bla: savner deg, og avsluttet meldinger med kyssemunner, søten osv. Jeg oppdaget at han også hadde drevet og sendt henne flørtende meldinger om hvor glaaad han var i henne osv. Det ble et helvetes til oppgjør for å si det rett ut. Han påsto at de bare var venner, og ville at jeg skulle treffe henne og få høre det osv. Men glem det, jeg slettet det dumme lille nautet både fra facebook og telefonen hans, og var så rasende på både han og henne at jeg sa at det var tvilsomt om hun ville seg selv så vondt at hun ville treffe meg. Selvfølgelig var det han som hadde hovedskylda her, men jeg synes det var og er så respektløst å skrive slik til en godt voksen mann med familie. Så slike damer forakter jeg virkelig. Jeg er egentlig en veldig snill og fredelig person, men når noen tråkker meg på tærne og viser meg så lite respekt, så kommer heksa i meg fram.
Facepainter Skrevet 26. mai 2010 #13 Skrevet 26. mai 2010 Jeg hadde mistenkt henne for å ha seriøse planer om å få seg et knull utenfor mitt domene, og jeg ville antatt at hun ikke hadde nevnt meg med et ord til denne nye bekjente.
Bomullstrusa Skrevet 26. mai 2010 #14 Skrevet 26. mai 2010 Har du snakket mer med kjæresten din, ts? Ble litt irritert da jeg leste innleggene dine. Hun virker helt tett, hun nye "venninna" hans.
Gjest Kremt Skrevet 27. mai 2010 #15 Skrevet 27. mai 2010 Har du snakket mer med kjæresten din, ts? Ble litt irritert da jeg leste innleggene dine. Hun virker helt tett, hun nye "venninna" hans. Ja jeg har snakket med ham, men så skjedde akkurat det samme igjen, flørtende meldinger på veggen fra henne, som han både publiserte og svarte på. Eneste han gjorde bedre denne andre gangen var å svare mer "nøytralt, han la ikke til noen hyggelig kommentar. Denne jenta burde vite at han er i et forhold, for det står jo svart på hvitt på FB siden hans at han er i et forhold med MEG! What to do?
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. mai 2010 #17 Skrevet 27. mai 2010 Dette hadde jeg ALDRI godtatt!! Fyfaen hun må jo være sprengt i hodet sitt og han også som svarer på slikt , enda han vet du har vonst av det. For en respektløs fyr han er!
Hamster Skrevet 27. mai 2010 #19 Skrevet 27. mai 2010 ærlig talt, skjerp deg. tillit = alt i et forhold
Louie Skrevet 28. mai 2010 #20 Skrevet 28. mai 2010 Jeg syns grensen på facebook går omtrent samme sted som når man er på byen aleine. Ville man ikke sagt det med andrehalvdelen til stedet bør man også la være når andrehalvdelen ikke er til stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå