Gå til innhold

Kluss med fordeling etter samlivsbrudd..

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten halvannet år siden samlivsbrudd, og fordelingen. Han fikk så og si ALT. Bil, leilighet og møbler. Jeg måtte starte på skratsj igjen med barn inne i bildet også. Uansett, den leiligheten vi kjøpte for bortimot 2 millioner, tok lang tid å få orden på. Maste på ham i over ett år, og nå endelig er jeg ute av systemet. Overførste 30 000 kroner til ham. Tok selvsagt noen dager å bla opp det, da særlig når jeg er alene med to små, midt i eksamensperiode, osv. Han maste, maste og maste.. Og fikk pengene tilslutt.

Nå i ettertid er det flere ting som skurrer:

- Han fikk eget lån av den betingelse at han solgte bilen. Det er ikke blitt gjort.

- Jeg har hele tiden bare vært medlånetaker. Mao. har jeg en liten anelse om at jeg ikke skylder ham så mye penger som jeg har gitt ham.

Hvor har de greie på slike regler? Advokat? Har forsøkt å ringe et par før, men de er jo så utrolig opptatt hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok dere ikke kontakt med advokat da dette ble ordnet?Slik at alt er skriftlig utført?

Hvordan kan det ha seg at han fikk alt?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi gjorde desverre ikke det. Vi var naive, og har ikke skrevet noen samboerkontrakt. Det var vel rett og slett en muntlig avtale, som jeg i ettertid ser er feil.

Skrevet

OK.Veldig dumt,for da har du ikke noe å stille med.Hvis du har vært medlåntaker på lånet deres så har vel du også tilgang til papirene så da ser du hvor mye som er igjen av lånet.Hvem stod bilen og leiligheten på?Stod leiligheten på dere begge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...