Gå til innhold

ikke nok VIRITUELT MINNE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan man gjøre når man får opp beskjed når man prøver å åpne et program om at " det er ikke nok virituelt minne" ?? Vi har gått inn og økt dette - men ikke til maks grensen,

Men hva er grunnen? hvorfor plutselig ikke nok virituelt minne? Får beskjed om at det vil være en del programmer vi ikke kan kjøre før minnet er økt og at windows arbeider med saken.

Dette er en forholdsvis ny pc, så den burde jo ha nok av ram og GB og det som trengs liksom .....Så derfor er dette surt,

Den er forøvrig fryyyyktelig treg blitt - noe vi antar er pga virusangrep en tid tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv rett og slett å restarte maskinen. Da er du sikker på at minnet blir tømt for alt unødvendig som måtte ha hopet seg opp der.

Hvis det fremdeles er uvanlig tregt, sjekk hvilke programmer som maskinen kjører automatisk ved oppstart. Ikke alltid man trenger alle disse. Endre innstillingene slik at de startes kun på din kommando.

Tøm katalogen "temporary internet files" med jevne mellomrom.

I tillegg burde du innstallere ad-watch for å fjerne såkalt "spyware" fra maskinen. Etter at jeg gjorde det selv, så har PC'n blitt mye raskere. Ad-aware er et slikt program.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er sannsynligvis et program som "lekker" minne, dvs. ikke frigjør minne som det egentlig er ferdig med. Det kan være et uønsket program som har sneket seg inn på maskinen, så Berthas tips om Ad-Aware kan muligens gjøre susen.

Prøv å trykke Control-Alt-Del neste gang det skjer, og se i Oppgavebehandling/Task Manager hvilken prosess som bruker mest minne (under Ytelse/Performance).

Skrevet

Tenkte å kjøre ad-aware, men ble litt forvirra av den sida. Om det kan ha sammenheng med at jeg er stuptrøt skal jeg la være usagt.

Men hva pokker'n er det egentlig jeg skal velge på nedlastingssida? :-?

Skrevet

Det var denne siden som forvirret meg... Men det er altså åkke som hvilken jeg velger?

Skrevet

Eh, når man har kjørt ad-aware, hvordan i all verden vet man hva man bør gjøre med det på resultatlisten? Sitter og gransker manualen, men det var ikke bare å bli klok på gitt. Alt som kommer opp er vel ikke nødvendigvis uønskede elementer... :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det aller meste er uønskede elementer.

Du kan fjerne alt, og det verste som kan skje, er at et eller annet program som du lastet ned fra nettet, ikke virker lenger. Da vet du at det aktuelle programmet har en reklame- eller spyware-komponent, og kan velge om du vil re- eller avinstallere det.

Skrevet

Jeg fjerna alt unntatt to elementer som jeg var usikre på. Det var noe tilknyttet wmp-spilleren. Får titte på det neste gang og se hva det er snakk om (eller rettere sagt: la andre fortelle meg hva det er snakk om.. ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...