Gå til innhold

Bimbo å elske rosa?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det bimbo-aktig å elske fargen rosa?

Jeg en jente som bare elsker rosa og liker å gi uttrykk for det. Har utallige rosa klær!

Føler ofte jeg blir tatt useriøst pga dette. Har et bra utseende og virker dermed kanskje litt dum (fordommer lenge leve!), men har brunt hår og små pupper så er ingen Barbie.

Syns det virker som om mange jenter ikke liker rosa. Flere er av typen som av ulike grunner ikke går i rosa, uansett! Why?

Er rosa utrendy?

Liker gutter rosa?

Hvordan reagerer du på rosa-mennesker?

Kort sagt, din mening om rosa!! :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke at det er typisk bimbo, men er jo en "søt" farge, da. Bryr meg lite hvordan folk går kledd på fritiden sin. :) (Selv foretrekker jeg blått, "jord-farger" og farger som ser bra ut ift hverandre sammen.)

Gjest lolita___
Skrevet

elsker rosa jeg er så feminin farge sepssielt på sommern:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er selv gutt og elsker rosa og elsker at jenter liker rosa. Sikkert fordi at når jeg ser rosa så tenker jeg på pene damer.

Skrevet

Rosa er fint det.

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Nei.

Syns det virker som om mange jenter ikke liker rosa. Flere er av typen som av ulike grunner ikke går i rosa, uansett! Why?

Det er ikkje alle som liker rosa eller som vil ha på seg rosa plagg, sånn er det bare.

Er rosa utrendy?

Nei.

Liker gutter rosa?

Noen gjør nok det, men ikkje alle. For noen blir det vel for "femi" eller "homo" å gå i rosa.

Rosa-mennesker? Meiner du då folk som har på seg ett rosa plagg innimellom/hver dag, eller folk som går bare i rosa?

Førstnevnte, reagerer ikkje noe særlig. Rosa er ein farge som alle andre. Sistnevnte hadde eg nok reagert på, hadde blitt litt for mye og sikkert sett litt dust ut.

Rosa er ein heilt grei farge.

Skrevet

Liker godt rosa jeg hvis det er riktig utgave av fargen da.

Mange varianter jeg ikke har så mye til overs for.

Har ikke forbundet rosa med bimbo så langt.

Skrevet

Jeg en jente som bare elsker rosa og liker å gi uttrykk for det. Har utallige rosa klær!

Føler ofte jeg blir tatt useriøst pga dette. Har et bra utseende og virker dermed kanskje litt dum (fordommer lenge leve!), men har brunt hår og små pupper så er ingen Barbie.

Er rosa utrendy?

Liker gutter rosa?

Min mening er et rosa er en veldig søt farge, som jeg syns passer bedre på små babyer enn på voksne mennesker. Men man blir ikke bimbo av en farge uansett.

Men man er heller ikke bimbo, selv om man har blondt hår og store pupper. Eller mener du at man automatisk er bimbo om man har blondt hår og store pupper?

Skrevet

Jeg synes ikke rosa automatisk gjør deg "bimbo", og jeg mener også at ingen farge kan plassere deg i en kategori. Feks bruker du gul er du sånn, rød er du sånn osv. Men, det er ofte sånn at mennesker som plasserer seg selv i kategorien "bibmo" ofte har det til felles at de liker rosa (dette er en generaliserende påstand fra min side, uten hold i annet enn egne erfaringer), og mange tror kanskje også at om de skal være i den kategorien de like rosa. Så nei, du blir ikke bimbo av å like rosa, men om du ønsker å fremstå som en bimbo (ja, jeg mener man svært ofte velger dette stempelet selv, enten bevisst eller ubevisst), kan det å like rosa være et kriterie.

Forøvrig har jeg en god venninne som elsker rosa, hun er blond (for å følge din tankegang) og har store pupper, men måten hun kler seg på er mer romantisk og chic enn "bimbo", og jeg tror ikke noen i verden vil kunne klart å kalle henne en bimbo.

Skrevet

Bimbo går mer på oppførsel enn utseende for meg.

Jeg liker rosa kjempe godt. Hvis jeg kan velge farge så velger jeg alltid rosa.

Jeg liker jo en mer hotpink en baby rosa, og syntes det er en fresh farge som når brukt rigtig ikke trenger se barnslig ut i det hele tatt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg en hverken berte eller bimbo, og er vel heller ganske normal, og jeg elsker rosa. Hvis jeg går forbi en butikk og jeg ser noe rosa-aktig hengende der inne så MÅ jeg inn. Jeg har skaffet meg utallige rosa plagg det siste året. Det er som om det har en enorm tiltrekningskraft på meg. Jeg er litt forsiktig med når jeg bruker det, men det er en fresh farge som gir farge iallefall til ansiktet mitt og jeg får høre jeg kler fargen.

Jeg elsket rosa når jeg var liten også, vet ikke om det har noe med det å gjøre;) Det er først nå i voksen alder igjen at jeg har begynt å like rosa, ikke fra da jeg var 12-25... rart.

Gjest Constanze
Skrevet

Jeg ble aldri kledd i rosa da jeg var liten, ei heller i oppveksten. Søsteren min og jeg var feminine jenter med langt lyst hår, men mor kledde oss alltid i rødt og marineblått.

Den dag i dag kan jeg til nøds ha et rosa plagg på meg - for å live opp svart - men jeg må si at jeg reagerer litt når jeg ser voksne folk kle seg i flere rosa plagg. Synes ikke det er fint i det hele tatt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja Constanze, hvis en voksen person går med flere rosa plagg samtidig, a la et skjørt og en bluse, da er det vel litt rart,enig der.

Jeg går aldri med mer enn 1 rosa plagg på meg. F.eks genser, eller rosa skjerf. Jeg har ingen bukser eller skjørt som er i rosa, kun overdeler. Det kan bli for mye! =)

Skrevet

Å si at man elsker rosa synes jeg høres veldig barnslig ut. Man bør være under ti år for at det ikke skal høres teit ut.

Skrevet

Ja Constanze, hvis en voksen person går med flere rosa plagg samtidig, a la et skjørt og en bluse, da er det vel litt rart,enig der.

Jeg går aldri med mer enn 1 rosa plagg på meg. F.eks genser, eller rosa skjerf. Jeg har ingen bukser eller skjørt som er i rosa, kun overdeler. Det kan bli for mye! =)

Enig med Constanze og AnonymBruker. Det holder med ett rosa plagg om gangen, hvis ikke blir det fort for mye (men unntak finnes selvsagt).

Skrevet

Haha, ja lovlig blond type anntrekk ser jo litt små crazy ut :ler:

Skrevet

haha, lovlig blond-antrekk kan bli litt i meste laget rosa! Men utover det så liker jeg rosa, men jeg holder meg nok helst til ett rosa plagg.

Skrevet

Jeg er veldig glad i rosa, i tillegg til at jeg har både langt lyst hår OG store pupper :ler:

Men seriøst, for meg er rosa som en hvilken som helst annen farge. Jeg bruker mye rosa fordi jeg synes det både er en fin farge og fordi den kler meg. Jeg har faktisk eid en rosa bukse en gang, men det er mange år siden nå. Hadde nok ikke kjøpt meg rosa bukse i dag, men skjørt, topper, skjerf osv er nå helt fint i rosa :)

Skrevet

Ah, tiden med rosa bukse, du... Jeg har også vært .. stolt .. eier av rosa bukse, haha

Skrevet

Hvis du kombinerer noe rosa med litt dusere farger (grå, beige..)eller ikke bruker alt for knæsj rosa, vil det ikke se bimbo ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...