Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen ekser du ikke har kontakt med? Hvorfor/hvorfor ikke?

Slo opp med en fyr for 5 år siden nå. Kjempe fyr, vi var sammen 1 år, men jeg manglet de rette følelsene. Han var vel litt vel snill og lite spennende for meg den gang. Han stakkar ble helt knust da jeg slo opp.

Jeg traff helt tilfeldig på ham i dag. Begge så hverandre i øynene et lite øyeblikk, men ingen av oss sa hei. Han må ha kjent meg igjen. Fatter ikke hvorfor jeg ikke turde si hei. Men jeg kjente definitivt sommerfugler i magen min. Han virket mye kjekkere nå enn det jeg husket.

Lurer på om det er teit å ta kontakt igjen? Vet ingenting om ham nå, om han er singel eller hva. Sjekka ham opp på facebook. Han har en låst profil, og vi har ikke hatt kontakt siden siden jeg slo opp.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

En eks av meg tok opp kontakten med meg etter åtte år. Vi prøvde igjen, men i mellomtida (åtte år) så hadde jeg glemt grunnene til at det ble slutt og de kom frem med en gang vi ble sammen igjen. Kjempedumt å bli sammen med en eks igjen.

Skrevet

Jeg har ikke kontakt med noen av mine ekser, og føler heller ikke noe behov for å ha det. Hvis jeg tilfeldigvis treffer på dem, kan jeg slå av et par ord, men utover det er jeg ikke interessert i å ha de i livet mitt.

Gjest prikk1
Skrevet

Ja har en ex jeg ikke har noen kontakt med, fordi vi begge var umodne da vi var sammen og det endte med katastrofe. I tillegg synes jeg det er rart å ha et "naturlig" forhold til en ex, da det alltid vil være noen spesielle følelser til stede.

Hvis du slo opp med han, og nå hadde tatt opp kontakten igjen er jeg sikker på at du etter en stund vil huske på hvorfor du slo opp. Dumt å ta kontakt igjen, kanskje fordi du savner en kjæreste etc., husk at hans følelser ikke er til å leke med og at han ikke er et bruk-og-kast produkt.

Skrevet

Det varierer litt.

En er en god venn som alltid har vært der for meg, men vi bor på forskjellig kant av landet og treffes bare av og til i ferier. Han har ny dame, så vi snakkes bare av og til. Det var jeg som var umoden og såret han, men han har heldigvis tilgitt meg. En fantastisk bra mann som jeg ønsker alt godt, og jeg håper jeg en dag får sjansen til å gjøre noe bra for han. Som f.eks. å dele en lottogevinst eller noe :)

En annen var voldelig og gikk virkelig inn for å gjøre livet mitt til et helvete etterpå. Han har jeg ingen kontakt med. Vi møttes en gang og snakket ut, og etter det har han respektert meg og holdt seg unna. Jeg vet ikke om jeg ville ha hilst på han på gata. Han er så populær at han overlever nok helt fint med en beundrer mindre.

En tredje liker jeg fortsatt veldig godt, men han er mest opptatt av naturen og er ikke så flink til å opprettholde kontakt med andre. Sist vi snakket hadde han flyttet langt ut i ødemarka. Synd, for jeg skulle gjerne ha hatt han i livet mitt som en venn. (Ok da, kanskje noe mer og.)

En fjerde prøver med jevne mellomrom å gjenoppta kontakten. Jeg har møtt han et par ganger for å rense luften, men jeg vil ikke gi mer. Han ødela meg, og jeg tør ikke slippe han inn på meg igjen. Tror han sliter litt på grunn av at han har mistet meg, men det får være hans problem. Jeg har slitt så lenge med det han har gjort, at jeg synes jeg har lov til å være litt egoistisk nå.

En femte kan brenne i helvete fordi han kjørte dobbelløp.

En sjette... Bare bursdagsmeldinger på Facern. Vi har møtt hverandre helt tilfeldig noen ganger, og kjemien er så intens at vi bare blir stående og stamme. Han har ny dame og vi bor i forskjellige land nå, så det føles naturlig å ikke ha kontakt.

En sjuende orker jeg nesten ikke tenke på. Han er en barnslig dust, og jeg synes synd på den nye dama hans som må holde ut med 5 sekunders-sex.

En siste gjenstår det å se med, men jeg håper vi finner ut av det og kan være gode venner.

Morsomt med en slik oppsummering :)

Skrevet

Min første kjæreste har jeg ingen kontakt med, selv om jeg gjerne skulle ønske det. Vi var begge hverandres første, og da vi begge var 20 år så mistet jeg litt følelsene for ham. Ville "prøve" meg litt rundt før jeg slo meg til ro. Dum som jeg var så var jeg utro mot ham med en skikkelig drittsekk av en player.

Forståelig nok slo eksen min opp med meg og ville ikke kjenne meg mer. Såret han nok ganske mye. Jeg angrer. Har prøvd et par ganger å ta kontakt med ham igjen men han har fått seg ny dame. De har vært sammen en god stund og nå så jeg må nok bare finne meg i at det aldri blir oss to igjen. Egentlig ønsker jeg ham bare alt godt og håper han slipper oppleve noe slikt igjen. Tenker ikke så mye på ham egentlig, men blir veldig trist inni meg de gangene han dukker opp i hodet mitt...

Jaja, en kan ikke alltid få i pose og sekk.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen kontakt med min første ex. Like greit for jeg kan ikke tenke meg en person som er så ulik fra meg.

Min andre ex har jeg heller ikke noen kontakt med selv om vi har barn sammen.

Min tredje ex har jeg jevnlig kontakt med.

Gjest Ciara*
Skrevet (endret)

Thja, for noen funker vel vennskap, vil jeg tro.

Endret av Ciara*
Gjest fireflies
Skrevet

Min siste ex har jeg ikke kontakt med, og sannsynligvis vil jeg aldri komme til å ha det heller. Vi er to helt forskjellige personer som i utgangspunktet ikke burde hatt noe med hverandre å gjøre.

Skrevet

Generelt mener jeg at ekser er fortid, og at fortid er fortid. Jeg ser ingen grunn til å ha kontakt med ekser, og ønsker heller ikke at de skal kontakte meg. I et brudd er det som regel minst en part som sitter igjen med vonde følelser. Det er ikke noe man ønsker å rippe opp i, og jeg syns heller ikke man har rett til å rippe opp i slike ting hos andre.

Skrevet

Ok. Jeg sendte ham en melding på facebook og hørte hvordan det gikk med ham og at jeg savnet litt å ha kontakt med ham og spurte om vi kunne møtes for en kaffe eller noe en dag. (jeg tok en råsjans).

Fikk svar i dag. Han skrev at det hendte av og til at han tenkte på meg, og at han savnet å ha litt kontakt på et vennskapelig plan. Likevel syntes han at vi skulle la det ligge til fortiden og han ønsket ikke at vi skulle treffes eller ha noe videre med hverandre å gjøre. Han var ikke bitter eller hatet meg eller noe. Han var i et "flott forhold" nå og ville ikke risikere å ødelegge det :(.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Fint sagt av ham.

Og fornuftig av ham å ikke legge opp til noe mer. Exer er exer. "The one who got away" derimot, det er mannfolk en bør ta opp kontakten med hvis de er blitt single. :)

Anbefales!

Skrevet (endret)

Jeg ser ingen problem i å være venn med eksen, men jeg syns det må være en naturlig overgang fra forhold til vennskap. Når man vokser fra hverandre i den forstand at man mister kontakt, så ville jeg latt det ligge. I ditt tilfelle, hvor vedkommende ikke engang hilste på deg, så ville jeg også latt det ligge, i og med at man ikke glemmer en person man har vært sammen med, uansett hvor lenge det er siden man har sett dem. Det var kanskje et hint fra hans side?

Når det er sagt, jeg forstår du er lei deg for svaret du fikk, siden møtet med han vekket gamle følelser, men kanskje det er til det beste at dere ikke har kontakt om han er i et forhold. Jeg tror nok du hadde blitt mer ulykkelig av å høre historier om han og hans utvalgte. Man kommer seg ikke frem i livet om man tar et par steg bakover i ny og ne, la fortid være fortid - du finner deg nok en gutt som du kan ha et "flott forhold" med! :)

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...