Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Del Skrevet 25. mai 2010 Hvordan vil dere at barnene deres skal forholde seg til barn som ikke er kristne? Jeg er litt usikker på om jeg vil at mine barn skal besøke familier som ikke tror. Nå begynner barnene mine å bli så stor at de begynner å leke med andre barn om ettermiddagene. Har dere erfaringer å dele med meg. Hva sier dere til barnene deres om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Logikk Skrevet 25. mai 2010 #2 Del Skrevet 25. mai 2010 Vi som ikke tror spiser barn til middag, så for all del hold dem borte fra oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konstantin Skrevet 25. mai 2010 #3 Del Skrevet 25. mai 2010 Hvis du skal skjerme ungene dine fra alle som ikke er "troende" , kommer du til å få ensomme unger. Synes ungene bør få sjangs til å utforske å danne meninger for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 25. mai 2010 #4 Del Skrevet 25. mai 2010 Hvorfor skal ikke barna få besøke familier som ikke tror? Hva er du redd for at skal skje der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 25. mai 2010 #5 Del Skrevet 25. mai 2010 Det blir nok noen ensomme barn, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 25. mai 2010 #6 Del Skrevet 25. mai 2010 Det blir nok noen ensomme barn, ja. Hvis de har kristne venner så er det slett ikke sikkert de blir ensomme. Men jeg mener at barn har godt av å lære at ikke alle er kristne og at også ikke-kristne kan være hyggelige folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marylinm Skrevet 25. mai 2010 #7 Del Skrevet 25. mai 2010 ja, de fleste lever jo ikke som kristne nå. så da får dem vell ikke mange venner på skolen ol? jeg er ikke kristen,men jeg banner ikke,drikker ikke alkohol osv rundt ungene. tror du det er stor forskjell i en kristen familie,til noen som ikke er det ? tanta mi (min ekstra mamma) og hennes familie er kristne, men vi har det veldig fint sammen med dem selv om de har en annen tro! og vet du hvilken tro alle andre i gata har? det gjør ikke jeg.. for meg er dette en dømmende holdning. alle er jo mennesker.og jeg synes ikke man skal dømme utifra tro,legning,farge osv. hvordan blir det når dem møter homofile foreksempel? jeg har en lille søster som er lesbisk, og nå er det faktisk akseptert i samfunnet. jeg syns man skal lære barna at alle er forskjellige, hvis ikke kommer dem til å bli sjokkerte når dem vokser opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konstantin Skrevet 25. mai 2010 #8 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg kjenner nesten ingen kristene lenger. Utenom onkelen min som er det vi kaller hyperkristen. Men i teorien er vell de fleste i Norge kristen. Teknisk sett er jeg kristen, er med i den norske statskirke, har bare ikke husket å melde meg ut. Men tror ikke jeg er så altfor forskjellig fra kristene vil jeg si. Eneste forskjell er at jeg ikke tror på gud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 25. mai 2010 #9 Del Skrevet 25. mai 2010 Hvis de har kristne venner så er det slett ikke sikkert de blir ensomme. Men jeg mener at barn har godt av å lære at ikke alle er kristne og at også ikke-kristne kan være hyggelige folk. Det er jo selvfølgelig sant det du sier, men jeg tenkte som så at andelen kristne ikke er overveldende stor, så sjansen for at det finnes mange kristne barn på ett sted er heller liten. Hvis man ikke bosetter seg i et "kristent strøk" da. Jeg har for eksempel aldri hatt en praktiserende kristen venn, ikke en gang da jeg var liten og i mindre grad "valgte" venner, og jeg ser på meg selv som en ganske normal jente fra et ganske normalt sted. Selvfølgelig kjenner jeg kristne folk, men ingen praktiserende kristne. Det kan jo være at også praktiserende kristne holder seg litt mer til sitt eget miljø, det vet jeg ikke noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 25. mai 2010 #10 Del Skrevet 25. mai 2010 ja, de fleste lever jo ikke som kristne nå. så da får dem vell ikke mange venner på skolen ol? jeg er ikke kristen,men jeg banner ikke,drikker ikke alkohol osv rundt ungene. tror du det er stor forskjell i en kristen familie,til noen som ikke er det ? tanta mi (min ekstra mamma) og hennes familie er kristne, men vi har det veldig fint sammen med dem selv om de har en annen tro! og vet du hvilken tro alle andre i gata har? det gjør ikke jeg.. for meg er dette en dømmende holdning. alle er jo mennesker.og jeg synes ikke man skal dømme utifra tro,legning,farge osv. hvordan blir det når dem møter homofile foreksempel? jeg har en lille søster som er lesbisk, og nå er det faktisk akseptert i samfunnet. jeg syns man skal lære barna at alle er forskjellige, hvis ikke kommer dem til å bli sjokkerte når dem vokser opp.. Enig. De fleste kristne lever helt normale liv, så det er ikke alltid man vet hva naboen tror på. Men enkelte vil ha ungene på kristne privatskoler, i kristne fritidsaktiviteter og at de bare skal være sammen med kristne. Kristne skoler og miljøer kan være kjempeflotte, så jeg ser ikke noe negativt med det. Samtidig er det viktig at barna får et litt større perspektiv på verden. Å nekte de å være sammen med ikke-kristne kan være ganske destruktivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #11 Del Skrevet 25. mai 2010 Hvordan vil dere at barnene deres skal forholde seg til barn som ikke er kristne? Jeg er litt usikker på om jeg vil at mine barn skal besøke familier som ikke tror. Nå begynner barnene mine å bli så stor at de begynner å leke med andre barn om ettermiddagene. Har dere erfaringer å dele med meg. Hva sier dere til barnene deres om dette? Jeg er selv kristen og kan ikke se noe problem i at mine barn leker med med barn som ikke er kristne. Det som er viktig er hvordan du viser dine barn hva kristen tro er og at den blir noe som er positivt for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marylinm Skrevet 25. mai 2010 #12 Del Skrevet 25. mai 2010 Enig. De fleste kristne lever helt normale liv, så det er ikke alltid man vet hva naboen tror på. Men enkelte vil ha ungene på kristne privatskoler, i kristne fritidsaktiviteter og at de bare skal være sammen med kristne. Kristne skoler og miljøer kan være kjempeflotte, så jeg ser ikke noe negativt med det. Samtidig er det viktig at barna får et litt større perspektiv på verden. Å nekte de å være sammen med ikke-kristne kan være ganske destruktivt. helt enig jeg vokste opp med en kristen mor. men jeg fikk da alltid ha andre venner,som jeg ble kjent med i barnehagen/skolen osv..og jeg tror ingen tar skade av det. barna mine går nå i en stor barnehage med kristen grunntro. men de har barn i alle farger,med forskjellig tro. og de feirer alt mulig rart.ikke bare jul å påske.foreksempel feirer de FN`s nasjonaldag hvor alle tar med forskjellige retter,forteller om andre land,forskjellige trosrettninger osv. kjempe flott syns jeg og om mine barn vil leve som kristne er det helt opp til dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå