Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har noen helt ekstreme smerter i nedre del av ryggen/magen akkurat nå. Føles nesten som menssmerter, men jeg har aldri hatt noe særlig menssmerter. Går på cerazette p-piller som gjør at jeg ikke har noen kraftige blødninger og ikke smerter hvis jeg først har en liten mellomblødning. Nå har jeg ligget på sofaen og vridd meg i smerte siden 5-tiden i ettermiddag, kun avbrutt av en times søvn etter å ha tatt 600mg ibux og 500mg paracet. Har nå måttet ta en ny dose på til sammen 500mg paracet og 400mg ibux for smertene fordi jeg allerede nærmer meg tårer, kvalme og fosterstilling. Hva kan dette være? Er veldig nøyaktig på å ta p-pillene mine og har ikke hatt noen mageproblemer som tilsier at de ikke skal ha hatt effekt. Menssmerter? Forstoppelse? Holder på å bli desperat her, pleier ikke å bli invalidisert av smerte til vanlig...
Gjest Mr. G Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har noen helt ekstreme smerter i nedre del av ryggen/magen akkurat nå. Føles nesten som menssmerter, men jeg har aldri hatt noe særlig menssmerter. Går på cerazette p-piller som gjør at jeg ikke har noen kraftige blødninger og ikke smerter hvis jeg først har en liten mellomblødning. Nå har jeg ligget på sofaen og vridd meg i smerte siden 5-tiden i ettermiddag, kun avbrutt av en times søvn etter å ha tatt 600mg ibux og 500mg paracet. Har nå måttet ta en ny dose på til sammen 500mg paracet og 400mg ibux for smertene fordi jeg allerede nærmer meg tårer, kvalme og fosterstilling. Hva kan dette være? Er veldig nøyaktig på å ta p-pillene mine og har ikke hatt noen mageproblemer som tilsier at de ikke skal ha hatt effekt. Menssmerter? Forstoppelse? Holder på å bli desperat her, pleier ikke å bli invalidisert av smerte til vanlig... Hvor nøyaktig er dette på magen??? Det første som slår meg (og man kan jo tenke i verstefall) er en evt blindtarmsbetennelse... Det kan være veldig skummelt. du må beskrive mer hvor det ligger osv!
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Det har endelig gitt seg, takket være smertestillende. Smertene lå hovedsakelig nede til venstre, og magen var ikke hard og øm. Fatter ikke hva det var, men nå får jeg i alle fall puste igjen og fungerer som normalt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Opplever det samme med Cerazette, altså menssmerter, men dog ikke like sterke som dine smerter.
Gjest Mr. G Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Det var da ennå godt å høre!!! Kanskje luft smerter? Jeg fikk også en veldig uforklarlig smerte en gang i det området. Det kom plutselig, og var ganske intenst. Jeg tenkte at det kanskje var en liten strekk på et nokså usedvanlig området. iallefall.. det gikk over etter noen få men lange minutter. Det kan også stamme fra ryggen, hvor det kan være noe som klemmer på nervene der som går mot magen(dermatomer).
blargh Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 En mulighet kan være gallestein. Les deg opp om det, og finn ut om det stemmer. Symptomer: Ekstreme vedvarende smerter øverste del av magen og på ryggen. Kvalme, oppkast Varighet er gjerne fra 2 - 5 timer.
Gjest Mr. G Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 gallestein er også en mulighet, men da mer liggende mot høyre side av magen, og mer oppunder ribbeina. Også er smerter i skulderen et typisk symptom for gallesten. Jeg er ikke sikker på akkurat det her, men jeg mener å ha hørt at blanding av enkelte medisiner og alkhol kan gi voldsomme luftsmerter! (er ikke god på medikamenter bare så det er sagt, men kan kanskje gi en tankevekker hvis det så er) iallefall! bra du e bra!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 Jeg sliter ofte med slike smerter, men for min del skyldes det kraftig forstoppelse. Føler at ryggen knekkes i to, og får en ekstrem stikkende smerte og kramper i venstre side. Dette opplever jeg hver gang magen ikke blir fullt, men smertene går bort om jeg klarer å tømme meg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #10 Skrevet 26. mai 2010 Dette kan høres ut som en cyste som sprakk. Det er uhyre smertefullt.
Gjest Mr. G Skrevet 27. mai 2010 #11 Skrevet 27. mai 2010 om det er forstoppelse, så er det veldig greit å massere magen med sols. Og noe gyngende masserings teknikk på magen. Cellene vil da reagere nesten umiddelbart, og peristaltikken i tarmene begynner å virke...
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 om smertene er så store som du beskriver her, at du må dy til store mengder smertestillende, ville jeg tatt kontakt med legen for å få det sjekket. for selv om det ga seg når du tok smertestillende, så kan det komme tilbake når smertestillende slutter å funke. flere av forslagene over her synes jeg hører logisk ut. det kan være så "lite" som luftsmerter, som er sinnsykt vondt, men som går over etterhvert". eller det kan være blindtarmbetennelse eller cyste eller noe slikt. vil virkelig anbefale deg å kontakte legen din, eller legevakta. god bedring. Anonymous poster hash: 3b013...483
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Dette er en gammel tråd fra 2010 !! Anonymous poster hash: 4df04...e98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå