Gjest Silje Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Hei, Jeg er 14 år og har mange føflekker på magen, 3 av dem er sånn som stikker ut, men det er 9 føflekker på magen, jeg hater og dra til legen, og sprøyter, burde jeg dra til legen ? Kan jeg få konsekvenser ved og ta og være i sol?? Hjelp meg
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Hei! 9 føflekker på magen er ikke en uvanlig mengde. Samboeren min har nærmere 20 tror jeg. Det er heller ikke grunn til å være bekymret for dem som stikker ut, men det kan være de er irriterende og da kan det være en ide å gå til legen og få dem fjernet. Som regel gjøres dette ved at legen knytter en tynn tråd rundt dem, og de faller av av seg selv. Det jeg har lært, er at en ikke skal bekymre seg for føflekker med mindre de plutselig vokser ganske mye eller skifter farge. Du bør beskytte huden din med solkrem, da er det mindre sjanse for å få føflekk-kreft. Det gjelder i solen og når du tar sol.
Theri86 Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Du får gjerne mer føflekker ved å ta mye sol, eller oppholde deg mye i solen. Har du utstikkende føflekker er det egentlig greit å fjerne de. Jeg har fjernet mange utstikkende og plagsomme føflekker, både på nakke og hals, mage, rygg og lår. Du får lokalbedøvelse først, og det er egentlig det verste. Men det er bare et lite stikk. Etter det skjærer legen bort føflekken, og setter gjerne et sting som skal sitte i nesten to uker. Ved å fjerne utstikkende føflekker slipper du at du kommer borti de og at de blir såre og irriterte. Har du føflekker som ser litt "mistenksomme" ut, bør du vise de til legen og la legen avgjøre om de skal fjernes. Det er bedre å fjerne for mange enn for få, med tanke på ting som føflekkreft. Lykke til.
Gjest anonym Skrevet 2. desember 2012 #4 Skrevet 2. desember 2012 Jeg har en utstikende føflekk på halsen.. Jeg hater det, det er så stygt. Jeg vil fjerne den. Men må jeg gå til lege, for og fjerne den? Og hvor mye koster det å fjerne en utstikkende føflekk?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå