Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Kan studenter få huslån? Hvor my kan man eventuelt få da? Sånn cirka.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Vi er et studentpar da, så vet dere det.
Gjest Airi Chikako Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Jada. Snakk med en bank om situasjonen deres, det er også mulig å få avdragsfrihet til dere er ferdig studert og i jobb.
Lykkelitenen Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Det kan de, mange av mine studentvenner har fått huslån uten problemer, yngste var et par på 20. Men det hjelper veldig å ha orden på økonomien og litt ekstra i bakhånd via BSU og sparekonto! men kontakt banken og finn ut av hva de kan tilby dere
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har rukket å spart 30 000 på bsu, men sparer ingen ting i år fordi jeg ikke har jobb og betaler derfor ikke skatt. Vi er et studentpar på 22 år da. Jeg savner virkelig å ha mitt eget hjem og jeg trives virkelig ikke der vi bor nå
Lykkelitenen Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 Hvor mye har partneren? Om han også har litt å rutte med, så er det ikke umulig Avtal møte i banken og finn ut av det
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Samboeren jobber som avløser ved siden av studiene, det er ikke rare lønna. Vi er veldig flinke med økonomien da, vet ikke om banken ser noe på det. Men hvor mye tror dere et studentpar kan få i lån tilsammen? Og hvor mye er det vanlig at man betaler ned på et lån i måneden? Takk for svar!
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 Samboeren jobber som avløser ved siden av studiene, det er ikke rare lønna. Vi er veldig flinke med økonomien da, vet ikke om banken ser noe på det. Men hvor mye tror dere et studentpar kan få i lån tilsammen? Og hvor mye er det vanlig at man betaler ned på et lån i måneden? Takk for svar! Hvordan er boligprisene der dere bor? Stor by eller bygd? På en liten plass kan man få kjøpt et hus til en million, mens i en større by må man ut med nærmere 3 millioner.. så beliggenhet har mye å si! Hvor mye dere får i lån tilsammen kommer an på inntekt, hvor mye har dere samlet? 2 studielån blir vel ca 13.000 i mnd? Og hvor mye tjener han utenom? Tror mange banker operer med en regel om at maksimalt lån er 3 ganger inntekt?! Dvs at om deretjener 500.000 i året tilsammen, er det mulig å få et lån på 1,5 mill. Dere kan jo forsøke lånekalkulator som flere banker har på sidene sine. Jeg og samboer har et lån på 1,8 mill, og betaler ca 10.000,- kr i avdrag pr mnd om jeg ikke tar helt feil.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #9 Skrevet 25. mai 2010 Vi bor i en stor by, men det virker som vi kan få en tålelig bra leilighet til 1,5 mill. Han tjener ikke så veldig mye utenom studiene, det blir vel kanskje sånn 3000,- ekstra i måneden tenker jeg, så det er ikke så mye.
Amys Skrevet 25. mai 2010 #10 Skrevet 25. mai 2010 (endret) Banken ser vanligvis på forventet inntekt (når dere skal ut i full jobb) når det gjelder studenter, så det har ikke så mye å si hvor mye dere tjener nå. Men som flere andre her har nevnt, gå å snakk med en rådgiver i banken Endret 25. mai 2010 av mias
Gjest yojo Skrevet 25. mai 2010 #11 Skrevet 25. mai 2010 Har nok litt å si hva dere studerer, og når dere er ferdig Lett/vanskelig å få seg jobb, og ca hva dere kommer til å tjene...
Gjest yojo Skrevet 25. mai 2010 #12 Skrevet 25. mai 2010 Jeg og samboer har et lån på 1,8 mill, og betaler ca 10.000,- kr i avdrag pr mnd om jeg ikke tar helt feil. Mener du med eller uten renter da?
babord Skrevet 25. mai 2010 #13 Skrevet 25. mai 2010 Jeg og min samboer har felles boliglån på ca. 1.400.000, og betaler ca. 7000 i måneden. Det er med avdrag. Vi er studenter begge to, men da vi tok det opp jobbet vi. Banken var klar over at vi skulle studere et år etter vi fikk lånet. Hadde ikke noe særlig sparepenger å snakke om, men hadde høy inntekt da vi fikk lånet, og har vært gode kunder i banken. 100% belåningsgrad, førstehjemslån.
Gjest Iah Skrevet 25. mai 2010 #14 Skrevet 25. mai 2010 Slik situasjonen er i dag, tviler jeg veldig på at studenter uten annen inntekt enn studielån, ingen egenkapital og uten eventuell medlånetager/kausjonist vil få boliglån. Men den eneste måten å finne ut av dette på er jo å snakke med banken.
Gjest Ciara* Skrevet 26. mai 2010 #15 Skrevet 26. mai 2010 Kan studenter få huslån? Hvor my kan man eventuelt få da? Sånn cirka. Ja, det er fullt mulig. Jeg fikk innvilget 1,5 mill, men sa ja til 1,3, og fikk privatlån av foreldrene mine på resten. Studerer 100 prosent, jobber mellom 20-80 prosent, som regel 50-60, vil jeg tro. Det må sies at min deltidsjobb er mye bedre betalt enn de fleste andre studenters, men til gjengjeld kjøpte jeg på egenhånd, de fleste som kjøper som studenter er par, har jeg inntrykk av.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #16 Skrevet 28. mai 2010 Mener du med eller uten renter da? Med
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #17 Skrevet 29. mai 2010 Kan studenter få huslån? Hvor my kan man eventuelt få da? Sånn cirka. Ja, men faen heller tenk deg om. De siste hundre årene har boligprisene gått opp opp opp opp opp for så og krashe og så opp opp opp opp opp opp igjen og krashe totalt så begynner de igjen med opp opp opp.. Bankene er veldig interesserte i å forespeile deg at prisene bare kommer til å gå opp opp opp opp opp opp opp opp opp opp men etter en 10 år med oppover så krasher de faen i meg alltid. Det er slik økonomien vår fungerer Nett nå er boligprisene på toppnivå. Det kan hende de stiger litt til men de kommer garantert til å falle langt under det absurd høye nivået de er på nå igjen før eller siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå