Zinnia Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Jeg vet det har vært lignende tråder, men jeg synes det har vært så mange forskjellige svar at jeg bare blir mer forvirret. Kan man bruke denne skrubben om sommeren siden den skylles av igjen? Eller er det farlig for huden på sommeren? Jeg kommer bare til å bruke den på kropp og hals til å begynne med, 1-2 ganger i uken. Hjelper det om man bare bruker den dager man skal være inne, eller man uansett er dekket til med klær? Eller er syrene langtidsvirkende sånn at det ikke har noe å si? Om man ikke skulle tåle det, merker man det raskt, eller er det slik at eventuelle skader dukker opp på et senere tidspunkt? Håper noen kan forklare..
pingalu Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Har ikke hørt noe annet enn at det er trygt å bruke scruben på sommeren, siden det vaskes av og syren ikke blir liggende på huden. Greia er at produkter med den syra (glycolsyre, er det det den heter igjen?) rett og slett gjør huden mer sensitiv for sol, så du kan bli mye lettere brent osv. Men det er viktig med høy solfaktor uansett!
Champagne Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Jeg bruker den skrubben i fjeset ca en gang hver uke, visste ikke at det var syre i den? Hva gjør den med fjeset mitt, etser vekk døde hudceller??
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Jeg bruker den skrubben i fjeset ca en gang hver uke, visste ikke at det var syre i den? Hva gjør den med fjeset mitt, etser vekk døde hudceller?? Løsner på øverste laget med døde hudceller. Lurt å lese litt om produkter før man bruker dem kanskje?
Lykkelitenen Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Den er helt trygg å bruke om sommeren, for man lar ikke glycolsyren virke på huden over lengre tid Fuktighetsprodukter og serum med glycolsyre skal man derimot ikke bruke på sommeren, siden disse virker på huden over lengre tid.
Champagne Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 Løsner på øverste laget med døde hudceller. Lurt å lese litt om produkter før man bruker dem kanskje? Jo, sikkert, men jeg stoler på hudpleieren min :gjeiper:
Jade Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Vet ikke om det er noe i det, men jeg mener å ha lest at det er greitt å bruke den om kvelden? Da får du uansett renset en ekstra gang før du skal ut i solen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå