Gå til innhold

Aller første date

Nessy

Anbefalte innlegg

Har fått spurt ut ei jente jeg liker og hun sa ja til å bli ut med meg(woohoo :) ). Hun spurte hva vi skulle gjøre og jeg foreslo bowling og hun sa det var kjekt og sånn, så da skal vi gjøre det.

Men tingen er den: jeg har aldri før vært på noe date, dette er faktisk første jenta jeg har spurt med ut så er litt "lost" :/

For det første, er det greit å gå på første date på bowling? Kjenner henne via skolen og pleier å snakke med henne i friminuttene så det er ikke akkurat første gangen jeg snakker med henne.

Av og til går praten i stå men ikke ofte, har noen tips til hva ei jente kan være interessert i å snakke om? Vet at hun jobber på Vita tror jeg det heter (sminkebutikk eller no) men kan jo ingen ting om sminke :)

La oss si at bowlinga går greit og sånn, burde jeg spørre henne om hun vil gå å spise noe (spanderer selvfølgelig^^) eller burde jeg bare kjøre henne hjem etterpå?

Og viss alt går bra og jeg føler at hun har hatt det kjekt burde jeg prøve å gi henne ett kyss når daten er over for å ikke havne i "vennesonen"? Er det noen tegn damer kan gi på at dem vil at du skal kysse dem?

Ett siste tåpelig spørsmål, er kyssing vanskelig eller faller det naturlig inn? :) Har aldri kysset noen så er litt nervøs for å gjøre feil :S

PS. Burde jeg gi henne en form for gave på første date? Tenkte på å kjøpe en enkel rose og gi den til henne når jeg har kjørt henne hjem. (eller er det for mooshy/hollywood-tull?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første; hvor gamle er dere?

For meg som er en voksen (snart iallfall) dame synes jeg bowling er ganske døll, men da jeg var sånn 15-16 ville det vært helt topp.

Om det går bra synes jeg det ville vært hyggelig å bli invitert på middag, evnt bare en kaffe etc.

Om du skal kysse henne eller ikke, er noe du må se an der og da om det føles naturlig. Å bestemme seg for det på forhånd vil bli helt feil. Om hun venter veldig lenge med å si hadet til deg, kan du jo lene deg inn for en klem, og om hun veldig bestemt snur kinnet til vet du at det kun blir en klem på deg ;)

Hva dere kan snakke om- tja det spørs hva hun interesserer seg for. Fotball? Dyr? Tv-serier? Politikk??

Og ikke gave på første date- blir litt mye kanskje!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som Champagne: Ikke gi gave, det blir litt i overkant. Jeg tror kanskje du burde holde igjen kysset til date nr 2, men det er jo individuelt hva man synes om akkurat det. Å ta henne med ut på middag kan absolutt være koselig, men det kommer litt an på når dere bowler, sånn i forhold til om hun allerede har spist o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Gave er ikke nødvendig, jeg tror det fort kan bli litt mye.

Når dere er ferdig på bowling ville jeg spurt om hun ville bli med på cafe e.l. middag kan fort bli litt formelt.

Prøv å slapp av og vær deg selv, det er DEG hun skal bli kjent med så ikke prøvå være noe annet enn det. Det kan være litt vanskelig på første date men lønner seg i lengden. Det er også derfor jeg vil anbefale noe uformelt som ikke blir for påtrengende.

Jeg tror jeg ville avsluttet kvelden med en klem og ventet med kysset til en senere date. Men nå tror jeg på at dersom det skal bli noe ordentlig så tar det litt tid å bygge det opp. Det har vel blitt ektepar av sex første kvelden også, men det ville ikke jeg gjort.

Lykke til og kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tips og innspill så langt :) Er det noe en ikke burde gjøre med ei jente for å unngå å bare bli ei "venninne"? Syntes hun er veldig søt og interessant så håper på at alt går bra og at det blir en date nummer to istedefor å bare bli "venninner" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes bowling høres bra ut på en første date. Man kan prate mens man bowler.

Bare vær deg selv. Fortell om deg selv og still henne spørsmål.

Føles det naturlig for deg/dere å kysse, så vet dere nok det.

Bare kos deg!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tips og innspill så langt :) Er det noe en ikke burde gjøre med ei jente for å unngå å bare bli ei "venninne"? Syntes hun er veldig søt og interessant så håper på at alt går bra og at det blir en date nummer to istedefor å bare bli "venninner" :)

Litt vanskelig å si, men prøv å flørt litt med henne, vis at du er interessert. Gi henne et komplement som du virkelig mener, tøys litt, dult litt borti osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør du ikke være deg selv, så tror jeg en fort fremstår så "kjedelig" og uinteressant at man kan havne i den vennefella. Altså om du prøver for hardt på å "si de riktige tingene, gjøre det rette fra A-Å". Siden du har pratet med henne før, og hun har takket ja til date, liker hun jo (skulle en tro)deg sånn du har fremstått når dere har pratet. Så fortsett sånn, men litt flørting og "erting" er vel bestandig bra, pluss humor da.

Men ikke bli for opptatt av å skulle si og gjøre det "riktige" det du tror hun vil høre osv. hele tiden. Vis hvordan du er, er ikke det interessant, så funker det jo aldri på litt lengre sikt uansett. (Men såklart, de verste faktene drar man jo ikke frem før dama er kapret da :ler: )

Men masse lykke til! :nigo: Du får oppdatere hvordan det går. :opplyser:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det er en date. Med andre ord ikke noe spesielt i det hele tatt. I prinsippet er det bre en sosial situasjon dere bare dere to møtes. Vær deg selv og drit i alt annet. Og om hun viser seg å ikke ville ha deg så er det bare til å gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så spennende for deg! Håper det går bra!

Bowling er greit, du kan gjerne nevne for henne etterpå "jeg er litt sulten, har du lyst til å være med å ta en matbit ett sted?" Ikke dra på fin restaurant, jeg tenker at cafe er bedre. Da blir det ikke så høytidig. Ikke ta med gave! ikke blomster engang! Too much! du kommer mest sannsynlig til å skremme vekk jenta, hehe. :sjenert:

hvis dere har fått veldig god kjemi er det ok å kysse på første date, men jeg foretrekker egentlig en god klem etter 1. date, så kan jeg heller fantasere litt om hvordan det hadde vært å kysset gutten, og da er det mer sannsynlig at det blir date nr. 2!

Snakk om ting som du er opptatt av (ikke data og rene gutteemner, da) spørr henne mye spørsmål, gi henne komplimenter som faller naturlig for deg å si. "Jøss, du er skikkelig flink i bowling, har du bowla mye tidligere?" eller som en venn sa til meg på bowling: "du er så søt når du konsentrerer deg om å kaste kula!" :sjenert:

Send henne gjerne en melding etter daten å takk for en hyggelig kveld, men ikke begynn å mas med en gang om date nr. 2! hehe, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Ikke blomster eller gaver!! Det blir så desperat...

Og jeg hadde heller kysset jenta på kinnet etter bowlingen, ikke munnen.

Hadde ikke spurt om hun ville vært med på middag etterpå, men på cafè. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gått ut i løpet av uka (før helga for hun skal jobbe) men så henne hverken i dag eller i går så blir nok ikke noe av :/ (denne uka i hvertfall) Har ikke nummeret hennes og har ikke facebook så får ikke kontakt med henne før mandag.

Spurte henne ut for ei stund siden også men dagene etterpå så jeg henne heller ikke så begynner å tro at hun ikke vil ut :/ (da hadde vi mye fri og heldagsprøver så kan være tilfeldig)

Bør jeg regne med at hun ikke vil ut eller kan det være at hun er nervøs for å gå ut? Hun har hatt kjærester tidligere så skjønner ikke hvorfor hun skulle være nervøs

Setter pris på alle innspill

Endret av Nessy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gått ut i løpet av uka (før helga for hun skal jobbe) men så henne hverken i dag eller i går så blir nok ikke noe av :/ (denne uka i hvertfall) Har ikke nummeret hennes og har ikke facebook så får ikke kontakt med henne før mandag.

Spurte henne ut for ei stund siden også men dagene etterpå så jeg henne heller ikke så begynner å tro at hun ikke vil ut :/ (da hadde vi mye fri og heldagsprøver så kan være tilfeldig)

Bør jeg regne med at hun ikke vil ut eller kan det være at hun er nervøs for å gå ut? Hun har hatt kjærester tidligere så skjønner ikke hvorfor hun skulle være nervøs

Setter pris på alle innspill

:vetikke: Men du bør vel fikse nummeret hennes?? Få det lettere avklart, og tak i henne da. Men om det bare blir unnskyldninger og fravær av svar er hun nok ikke hypp nei.

At hun har kjæreste før, gjør henne vel fortsatt nervøs for dater med nye gutter da. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

jeg er ei jente på 17 år. Og jeg syns det hadde vært kjempe koselig å bli invitert til bowling. Snakk og vær deg selv. Du trenger ikek snakke om sminke, jeg hadde syns det vært litt rart å snakke om det på date med en gutt. Men selvsagt, kjenner henne ikke.

Ikke gi gave på første date, det hadde kanskje blitt litt mye. Om du ønsker å gi gave, hadde jo en liten blomst etc. vært koselig på neste date?

Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært deg så hadde eg sørget for at eg var i godt humør til eg gikk på daten. Gjør det du trenger å gjøre for å komme i humør, hør på musikk, se en bra komi serie, feks how i met your mother, the big bangtheory osv :P awesome stuff. Ellers ville jeg prøvd å hatt det så gøy som mulig, ta et dypt pust, senk skuldrene og hver deg selv.

Endret av -L-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for alle tips :) Får be om nummeret neste gang jeg ser henne og se hvordan det går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...