Gå til innhold

Har opprettet enkeltpersonsforetak

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har nettopp opprettet et enkeltpersonsforetak, og trenger selvsagt en firmakonto. Siden dette er ENK og ikke AS kan jeg da bare opprette en konto i nettbanken istedetfor å dra til banken og opprette en "ordentlig" bedriftskonto? Alt går jo på meg personlig uansett, så derfor tenkte jeg at jeg kanskje bare kunne opprette en konto i nettbanken... har hørt om flere som har gjort det, men tenkte å høre her på forumet om det var noen med kunnskap rundt dette.

På forhånd, takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det kan du. Jeg har nettopp gjort det selv. Jeg ringte til banken og spurte, og det gikk helt fint.

Endret av Harlekin
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du. Jeg har nettopp gjort det selv. Jeg ringte til banken og spurte, og det gikk helt fint.

Tusen takk for svar! trodde det gikk fint jeg også, men kjekt med litt input fra andre før jeg oppretter kontoen;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken bank du har? For jeg har Nordea, og ringte til kundeservice men de sa jeg måtte opprette firmakonto da...

Men hvis du har hørt med banken din og de har sagt det er ok, så er det vel ok for alle?

Opprettet du da bare en vanlig personkonto på nettbanken din?

Skrevet (endret)

Jeg har DnB Nor. Jeg opprettet en ny sparekonto til skattekonto, og endret navn på regningskonto til firmakonto. Du kan sikkert velge hvilken type konto du vil opprette, etter hva som lønner seg mest for deg.

Endret av Harlekin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...