Gå til innhold

Hvilken kattesand bruker du?

Anbefalte innlegg

Gjest asanti
Skrevet

Nå bruker jeg en krystall"sand" som jeg igrunn ikke liker. Har en EverClean Less track stående å venter på å bli brukt. Aldri prøvd den før så er spent.

Jeg synes at krystallsanden får en skikkelig ille lukt etter kort tid, og missliker at det bare er avføringen som kan fjernes. Men den er igrunn bedre enn klumpsand siden pus konstant er våt på potene og lager merker over hele gulvet og alltid har sand under potene.

Noen som ha noen tips & triks å komme med? En type sand du vil anbefale. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EverClean var favoritten lenge. Veldig god sand som er drøy i bruk. Nå har jeg imidlertid byttet til MegaCats fra Handlers (kan bestilles her). Den er akkurat like bra som EverClean, men mye billigere og stor bonus at de leverer på døren (gratis hvis du bestiller over en viss sum, jeg bestiller den 3x14 kg hver gang og da blir det levert gratis på døren og jeg har kattesand lenge). Anbefales.

Skrevet

Jeg bruker EverClean, og er veldig fornøyd med den. Takk for tipset Arkana! Kanskje vi kan prøve det.

Likte ikke Cat Exclusive like godt.

Gjest asanti
Skrevet

Har dere erfaring med PeeWee? Er litt spent på den. :)

Skrevet

Her i huset bruker vi Maxcat ultra compact fra europris! Skikkelig klumpesand, som gjør det lett å fjærne ekskrimentene. Også er den billig - under 100 lappen for 10 kg.

• Liker 1
Gjest asanti
Skrevet

Min erfaring med billi kattesand fra matbutikk osv er at de støver skikkelig mye og lukter gammel kjeller. :S

Skrevet

Kan jo nevnes at vi har kattedo med lokk, støvet merker vi da ikke noe til. Men sanden lukter ikke like fresh og parfymert som den man får i dyrebutikken nei. Kanskje litt kjeller ja, men heller det enn å betale tre ganger så mye...

Skrevet

Her i huset bruker vi Maxcat ultra compact fra europris! Skikkelig klumpesand, som gjør det lett å fjærne ekskrimentene. Også er den billig - under 100 lappen for 10 kg.

Mega Cats koster bare 118 for 10 kg, den 20 kroningen er vel verdt for å få en sand som lukter greit, ikke støver, er veldig drøy i bruk og klumper bra.

Skrevet

Katten min går på do ute, sommer som vinter, så kattesanda er heldigvis historie! :)

Gjest asanti
Skrevet

Som jeg skrev i tidligere så er pusen ofte våt på potene, så støvet blir med over alt i huset. Ikke like kjekt. Da er kattesanden heller dyrere. ;)

Skrevet

Vi bruker Tidy Cats, liker den bedre enn Easy Clean. Vi brukte Easy Clean før, og da var gulvet på badet fult av hvite flekker.. Har ikke det problemet med Tidy Cats. :)

Gjest asanti
Skrevet

Vi bruker Tidy Cats, liker den bedre enn Easy Clean. Vi brukte Easy Clean før, og da var gulvet på badet fult av hvite flekker.. Har ikke det problemet med Tidy Cats. :)

Har dere varmekabler på badet? Blir det ikke fult av små sandkorn der inne? Tenker det må være ubehagelig å komme nydusjet ut av dusjen å få en kornpeeling under føtten. :P

Skrevet

Hehe, ja, så jeg må støvsuge der ganske ofte! Ikke SÅ mye kattesand, vi har en http://www.youtube.com/watch?v=ogjNKPyPJbU, og en matte foran. :)

Men jeg ville jo gjerne hatt kattedoen ståendes en plass i kjelleren, men nå har vi ingen kjeller i våres relativt liten leilighet. :)

Gjest asanti
Skrevet

Okei. Ja, har litt samme problem. Men nå står kattedoen inne på gjesteromme/kontor/katterom. Har ikke så ofte overnattingsgjester så der inne er blitt kattens rom. :) Snakk om å være bortskjemt. :ler:

Skrevet

Okei. Ja, har litt samme problem. Men nå står kattedoen inne på gjesteromme/kontor/katterom. Har ikke så ofte overnattingsgjester så der inne er blitt kattens rom. :) Snakk om å være bortskjemt. :ler:

Sånn har vi også det. Gjesterommet er til daglig katterom, hvor kattedoen står, og de sover gjerne i sengen også. Når vi har overnattingsgjester flytter vi bare kattedoen ut i gangen mens de er her. Veldig greit å kunne ha kattedoen for seg selv og ikke slik at vi ser den eller tråkker rundt i kattesand hele tiden.

Skrevet

Akkurat nå bruker min pus "Buddy" kattesand. Jeg synes personlig at den lukter alt for parfymert, sitter godt igjen på katten etter han har vært på do og så er den også alt for dyr ut fra kvaliteten. 200,- for 10 kg. Spesielt når jeg er mye mer fornøyd med den blåe pakken i daglivarebutikken som koster 79,- for 10 kg.

Men jeg har da også kattedo med tak og kullfilter(?), så merker ingen lukt fra kattedoen, jeg merker bare hvordan det klumper seg og om det ligger kattesand rundt i hele huset.

Skrevet

Mega Cats koster bare 118 for 10 kg, den 20 kroningen er vel verdt for å få en sand som lukter greit, ikke støver, er veldig drøy i bruk og klumper bra.

Hvor kjøper man den da??

Skrevet

På den nettbutikken jeg linket til lenger opp.

Skrevet

På den nettbutikken jeg linket til lenger opp.

Åja, sorry så ikke det jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...