Asteria Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Vi har stue med brystpanel, og vi malte cappucino på panelet og vannilje på veggene.. Tanken var å få litt duse farger som heller mot beige... Men det ble jo helt katastrofe Vanniljefargen synes jeg er gulaktig og ikke noe fin.. og cappucino er jo rosaaktig.. Er kjipt å måtte male ALT på nytt, så cappucino lurer jeg på å beholde... men jeg vil male noe annet over vannilje, vil ikke ha det gulaktig liksom... Noen som har noe tips til farge som passer??? må vel være en lysere, men som passer godt.. Stilen våres er som møblene på dette bilde http://www.a-mobler.no/a/produktutlisting.aspx?k=5 mørke brune og lyse møbler og litt samme stil.. Hjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp!
nadiine Skrevet 8. juni 2010 #3 Skrevet 8. juni 2010 Latte er en fin lys og nøytral farge som passer til mye. Den er litt lik vanilje, men uten det gule. Det kommer selvsagt ann på hvilken kontrast du vil ha, Den vil ikke gi en veldig stor kontrast mot cappucino. Lys antikk er også en farge som kan virke litt "rosaskjær" i og er ekstremt lik Latte (forskjellen er rosaskjæret den kan gi i enkelte lyssettinger). Refleksjon er en lys, litt grå-beige farge. Om du vil ha større kontrast så er det jo lysere hvitere farger som Egghvit og Chi. Ville reist innom en fagforhandler om jeg var deg. Der har de ofte fargeoppstrøk du kan se på for å sammenligne farger og sammensetninger:) Lykke til!
zapp Skrevet 10. juni 2010 #4 Skrevet 10. juni 2010 Skandinavisk lys er en fin farge som er beigeaktig. Jeg syns i hvertfall ikke den ser gul ut hos oss.
FoxyFish Skrevet 10. juni 2010 #5 Skrevet 10. juni 2010 Jeg liker egghvit veldig godt, jeg. Den er ganske myk og behagelig, uten at det blir for hvitt.
O'hara Skrevet 10. juni 2010 #6 Skrevet 10. juni 2010 Cappucino har en fare for å bli rosa, det er tross alt nesten 50 % rødt i fargen, så hvordan den oppleves kommer også litt an på om rommet ditt ligger i nord/sør/øst/vest. Spesielt om rommet ditt er mot sør, vil fargen oppleves mer rosa enn om rommet ditt ligger mot nord. Vanilje, som er det samme som caffe latte, vil oppleves som gulere sammen med cappucino. Jeg tror, for å unngå rosaskjæret i cappucinoen, at jeg ville ha malt panelet, og ikke veggen. Men da å velge for eksempel Solid. Jeg er litt redd for at om dere velger egghvit så vil Cappucino oppleves som enda mer rosa. Når du velger en farge hos fargehandelen, vil det ikke kunne gi den nøyaktige fargen, uansett. En farge speiles av hvilket lys du har hjemme, hvilke møbler du har med mer. Så, det jeg absolutt vil anbefale deg er å kjøpe en prøveboks. Det koster deg ca 50 kroner men er en billig investering for å unngå akkurat det du har opplevd nå, nemlig at fargene oppleves ulikt hos deg kontra på butikken/hos venner. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå