Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Nå har vi forsøkt å få barn i over et år. Mine sykluser er lange (47 dg) og det har tildigere vært snakket om PCO i mitt tilfelle. I tillegg har jeg 10 år med p-pille bak meg, og en abort. Jeg har derfor vært meget redd for at toget har gått og at jeg "ødela" den ene sjansen jeg hadde.

På bakgrunn av dette tok jeg kontakt med fastlegen min og fikk henvisning til gynekolog. De siste par dagene har jeg vært øm i brystene, men jeg er så lei av skuffelser og vet jo at de samme symptomene man får ved graviditet, har jeg også ofte fått ved mensen. Den eneste forskjellen denne gangen var at jeg var vanvittig kvalm rundt EL - det har jeg ikke vært før.

I dag morges tok jeg en test (er ikke testgal) for å være på den sikre siden ift. at jeg skal til gynekologen i morgen. Og gjett hva: Den slo ut! Svakt, men dog - to streker....

Nå er jeg livredd for at det er en falsk positiv, for dette har vært et følseskaotisk år.... Kommer sikkert ikke til å sove i natt.

Lurer på om jeg skal dra på apoteket og kjøpe en digital test, så slipper jeg å tolke streker.... men det er kanskje i overkant hysterisk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Det er vel bedre å kjøpe ein digital test og få rett svar enn å ligge å gruble over disse svake strekene? :)

Skrevet

Har du testet igjen :popcorn:

:duskedame:

Skrevet

Kjøpte glass og tok med urinprøve til gynekologen, så noen "kompetente" kunne teste.

DEN SATT!!! :-))))

Men ble temmelig skremt når han fortalte om den store spontanabortprosenten og fare for svangerskapsforgiftning.....

Misunner alle uten PCO! Spurte han t.o.m. om jeg kunne tillate meg å juble litt, og da svarte han at jeg kunne jo juble over å være befruktet, men han anbefalte ikke så mye jubling ennå..

Jeg er 1 uke på vei og vettskremt....

Livet skal visst ikke være enkelt *phu*

Skrevet

Syntes gynekologen din hørtes lite hyggelig ut... :sjenert: Selvfølgelig KAN det gå galt, men hos 85 % eller noe sånt, går det fatisk bra :jepp:

Gratulerer så mye!!! :klemmer::danser::hoppe:

Skrevet

Går det bra for 85 % av PCO-pasientene?

*håpe, håpe*

Skrevet

Du er ikke 1 uke på vei, et svangerskap begynner to uker før befruktning, og er "målbart" tidligst en uke etter. Altså må du være minst 3 uker på vei.

Gratulerer! :)

Skrevet

Å ja..... er ikke så inne i det ennå ;)

Men vet at jeg hadde EL 18. mai.......kjenner det alltid så kraftig på kroppen.

Takk :) Har ikke skjønt det helt ennå...... + at det med PCO visstnok gjør hele greia til et risikosvangerskap i følge gynekologen...

Vil bare være frisk, lykkelig og gravid, jeg........ har bare ikke turt å kjenne på den følelsen ennå...etter kontrollen i dag...

Skrevet

Nei, 85 % er vel for alle. Har ikke hørt at det er større sjanse for å miste med PCO diagnose, men nå har jeg det ikke selv da, og er ikke så oppdatert :)

Kos deg med graviditeten! Det føles helt uvirkelig i starten :klemmer:

Skrevet (endret)
:smilyblomst: Gratulerer Endret av Luva
Skrevet
:danse: Gratulere. Har også pcos, men ikke hørt at det er lettere å miste - bare å bli gravid..
Skrevet

Takk - dere er herlige.... kjenner jeg tar inn det dere sier... :-))

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk - dere er herlige.... kjenner jeg tar inn det dere sier... :-))

Gratulrer så masse. Har ikke pcos selv,men har hørt det gjør det vanskligere å blir gravid. Selv står vi på vent for 2.ivf forsøk. Prøver selvsagt selv i mellomtiden, og i denne pp startet vi 4 dager tidlgere enn i forrige. så da får vi se.

Ønsker deg masse lykke til med svangerskapet, og krysser fingrene for at det går veldig bra:)

Skrevet

Gratulrer så masse. Har ikke pcos selv,men har hørt det gjør det vanskligere å blir gravid. Selv står vi på vent for 2.ivf forsøk. Prøver selvsagt selv i mellomtiden, og i denne pp startet vi 4 dager tidlgere enn i forrige. så da får vi se.

Ønsker deg masse lykke til med svangerskapet, og krysser fingrene for at det går veldig bra:)

Takk - og lykke til tilbake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...