Gå til innhold

Når en mister respekt for sine foreldre

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Min far behandlet ikke meg noe særlig godt når jeg vokste opp. Den dag i dag tror jeg ikke han forsto forskjellen på voksne mennesker og barn når det kommer til hvordan man snakker til dem og behandler dem. Jeg tror også han følte seg truet av oss barna etterhvert som vokste opp og forsto mer og mer av verden. Han er ikke særlig klok av seg, og den dag i dag så opplever jeg at han faktisk mangler grunnleggende kunnskaper om mye, noe jeg forsto mer og mer av etterhvert som jeg ble tenåring, og eldre. Når jeg var i 20 åra gikk det opp for meg at jeg egentlig hadde en ganske dum, og sint far.

Jeg har også etterhvert som jeg vokste opp funnet ut at han er utrolig usikker på seg selv og trenger stadig bekreftelse fra sine omgivelser. Jeg har også oppdaget som eldre at hans søsken og foreldre egentlig ser på han som en veldig umoden mann ute av stand til å ta særlig ansvar for annet enn de mest enkle oppgaver, og at jeg selv blir behandlet med mer respekt enn han blir.

Min mor er ikke noe bedre. Hun har så lite moral i livet at jeg er overrasket at hun ikke drepte en av oss i søskenflokken for å kassere inn forsikringspenger på oss, og hun har gjort ting som ikke er særlig langt i fra dette. Hun har også så og si gått igjennom hele spekteret av hva en kan gjøre galt, og fullført alt. Hun er utro, hun stjeler fra andre og hun driver og mobber resten av sin familie og min far. Om hun blir konfrontert blir hun voldelig og rabiat.

Jeg har nå som jeg har bikket 30, forstått at jeg har egentlig ikke et fnugg av respekt igjen for mine foreldre. Mine besteforeldre derimot har jeg enorm respekt for, og også mine tante og onkler. Disse har også behandlet meg skikkelig, i motsetning til mine foreldre. Jeg har et godt forhold til begge mine foreldre, vi snakker sammen og gjør ting sammen, men jeg respekter dem ikke i det hele tatt, men etter jeg hadde et oppgjør med dem for noen år siden så graver de og er i nesegrus respekt ovenfor meg og min mann, noe som til tider er direkte flaut.

Er det bare jeg som har mistet helt respekt for mine foreldre, eller er dette helt normalt?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg tror det er nokså normalt, når man har foreldre som ikke har gjort seg fortjent til respekten. Men en kan jo prøve å være overbærende og glad i dem likevel, selv om en ikke respekterer dem :sjenert:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28, og har heller ikke respekt for mine foreldre. Jeg har heller ingen datterfølelse igjen, som resultat av måten de har behandlet meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...