Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Skal selge leilighet på Sagene/ Torshov i Oslo. Noen som har gode råd /tips for hvilke kontorer som gjør en god jobb?
FoxyFish Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har kun erfaring etter å ha kjøpt leilighet, men sitter fortsatt igjen med sterke inntrykk. Postbanken var vår absolutte favoritt. Det var hyggelige, folkelige mennesker som ikke presset seg på, men som fortsatt var utrolig hjelpsomme. Hadde flere samtaler med disse på kveldstid og i helger - uten at det var unormalt. PrivatMegleren syntes jeg ble for useriøse, da de kun prøvde å være hippe, snakket stygt om andre budgivere, og var gjennomsyret av teori for hvordan få budgivere til å føle seg kule, noe som fort ble ganske krampeaktig og unaturlig. De verste var likevel DnB Nor. Makan til dårlig service har jeg vel aldri opplevd. Vi endte opp med en leilighet av dette meglerfirmaet, men det på ikke på grunn av dem, men på tross av dem. Etter to visninger, salgsmøte, overtakelse, finansieringsmøte og budrunde, hadde vi bare møtt denne meglerkvinnen én gang. Her er noe av det vi opplevde: 1. Hun kunne ikke være tilstde på annonserte visninger og sendte en fjott som ikke visste noe som helst. 2. Da vi kom med vårt første bud, fikk vi svar lenge etter at vår oppgitte frist var gått ut, med beskjed om at hun "glemte at det var helg", og at vi selvfølgelig var fri fra budet vårt. Flaks for oss at vi kom oss unna leiligheten, liksom. 3. Ved overtagelse kunne hun heller ikke være tilstede, og heller ikke sende noen stedfortreder. Leiligheten var veldig møkkete, og vi ville ha meglerhjelp da vi ikke ble enige. Det eneste hun fortalte oss (etter VELDIG store problemer med å få tak i henne) var at det var naturlig at huseier fikk en time til å vaske på. Det hadde ikke noe å si om det som sto igjen var minimum et dagsarbeid. Vi ville ha avslag i prisen, slik alle andre meglere hadde fortalt at vi kunne kreve, men hun kunne altså ikke hjelpe. Etter en time er selvfølgelig leiligheten fortsatt møkkete, men vi er nødt til å ta den, da vi ikke får noe hjelp. 4. Vi sender en langt og detaljert klage til DnB Nor-kontoret det gjelder. Vi får som svar at de håper vi er fornøyde med kjøpet. Etter denne grusomme opplevelsen vet jeg at jeg aldri ville benyttet DnB Nor til å selge mitt hus eller leilighet, da de virkelig gjorde en horribel jobb. Og jeg deler gjerne denne kunnskapen med andre. Lykke til!
Møffi Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 (endret) Vi har solgt via DNB Nor og kjøpt via Postbanken, må si vi er mest fornøyd med postbanken, men har ikke hatt så dårlig erfaring med DNB Nor som beskrevet over her altså. Bare det at vi følte megleren hos Postbanken tok seg mer tid til oss (Postbanken på Bryn hvis du trenger mer spesifisering) Endret 25. mai 2010 av Møffi
ejoty Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Skal selge leilighet på Sagene/ Torshov i Oslo. Noen som har gode råd /tips for hvilke kontorer som gjør en god jobb? Akkurat for Sagene/Torshov hadde jeg kanskje sjekket ut EiendomsMegler1 eller iHUS nærmere. Ellers går det veldig på personen megleren er, ikke kontoret megleren jobber på. Sånn i forhold til oppgjør osv. etter salget er det viktigere med kontoret og at de har gode rutiner.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Takk for svar folkens! Jeg har aldri solgt før, så er temmelig spent på hele prosessen og ikke minst hvor mye det koster. Noen som vet hva som er ca prisen på å selge en 2-roms i Oslo? Skal sjekke ut de dere har nevt Håper virkelig å unngå en liknende opplevelse som FoxyFish hadde...
zuperduper Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Ikke bruk Terra i alle fall! Vår historie med de som megler er lang og kronglete. Makan til jappe-aktige, useriøse wannabees skal man lete lenge etter!
HenHed Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 Skal selge leilighet på Sagene/ Torshov i Oslo. Noen som har gode råd /tips for hvilke kontorer som gjør en god jobb? Hei Jeg har erfaringer med Privatmegleren og Ihus av kjøp/salg på Grunerløkka. Foredrekker definitivt Privatmegleren. Jobber for tiden med Postbanken, og de har en sommerkampanje hvor du kan vinne et boligsalg om du har visning i perioden 10 - 14. juni. Kanskje det kan være noe? Se her for mer info http://www.boligdrommen2010.no Henriette
plosiv Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 Har brukt iHUS, og er kjempefornøyd. Brukte iHUS på Lambertseter, og de gjorde en svært grundig og god jobb. Når det er sagt, er det dyyyrt å selge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå