Gå til innhold

Spille Golf i utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest Smaragd
Skrevet

Heisann :)

Vi skal til spania, og rundt der vi skal bo er der flotte golfbaner.

Har aldri prøvt noe annet enn minigolf, så har innmari lyst å prøve skikkelig Golf!

Noen her inne som vet om det er lov å spille golf uten å ha Green Card?

Er green card noe man kan få på en dag?

Har ikke så mye peiling, men har skjønt at desse kortene er tìl for at "tullinger" som ikke klarer ett hull på firdobbelt av par engang, ikke skal ta opp all tiden på banene? :)

Regner med man får leie køller og sånt i spania også? :klø:

.

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

i følge dennesiden kreves det ikke grønt kort i Spania. det er over 20 år siden jeg tok grønt kort så jeg husker ikke hvor lang tid jeg brukte på å ta det men jeg regner med du kommer til å bruke en til dto uke rpå det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nettopp i spania, og der var det bare 3 av oss som kunne spille fordi vi hadde lisens. De andre måtte kose seg på hotellet =)

Gjest Smaragd
Skrevet

i følge dennesiden kreves det ikke grønt kort i Spania. det er over 20 år siden jeg tok grønt kort så jeg husker ikke hvor lang tid jeg brukte på å ta det men jeg regner med du kommer til å bruke en til dto uke rpå det.

Eeeehhh.. dette var langt ifra noe som hadde med golf å gjøre... :fnise:

I den linken din betyr grønt kort trafikkforsikringsbevis.... Hadde nok fått seg en god latter dem som stilte opp med et sånt ett på golfbanen :skratte:

.

Gjest padawan
Skrevet

det viser vel egentlig at det er greit å sjekke sidene en linker til litt bedre :gjeiper:

Skrevet

på noen baner i Spania får du lov å spille kun hvis du har hvitt kort. På noen kan du spille med grønt kort. Uten grønt kort kan du bare slå baller på driving range.

Gjest Smaragd
Skrevet

på noen baner i Spania får du lov å spille kun hvis du har hvitt kort. På noen kan du spille med grønt kort. Uten grønt kort kan du bare slå baller på driving range.

Hva vil det si å ha hvitt kort på golf da...? :klø:

Og hva er egentlig det grønne?

Kanskje du kan forklare meg forskjellen? :jepp:

.

Gjest padawan
Skrevet

det grønne er på mange måter noe tilsvarende førerkort på bil. du må gjennom en teoretisk og praktisk del for å vise du har basisferdighetene for å slippe ut på banen. når du har spilt litt og fått handicap får du hvitt kort hvor handicapet ditt står.

Skrevet (endret)

Du vil uansett ha det mye mer gøy og få mye mer igjen for pengene dersom du i det minste har fått deg grønt kort.

Grønt kort ordningen, som er helt dominerende i Norge er lite utbredt utenfor våre grenser, men det har sine helt klare fordeler. De som spiller på norske baner kan reglene og har det minimum av ferdigheter som gjør spillet gøy og spennende. Det er mange land som ønsker noe ala den norske kortordningen men som ikke får til å organisere alle de private og offentlige aktørene.

Endret av Spiralis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...