cajac Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Det er sikkert haugevis med liknende tråder fra før, men jeg lager min egen allikevel. Min mann og jeg har lyst til å dra vekk en uke i juni på kjærlighetsferie, uten unger og bare nyte livet i fred og ro. Jeg er gravid i 7 mnd, så jeg orker ikke å sitte ekstremt lenge på fly og heller ikke altfor varmt selv om vi vil ha sol og strand. Vi har vurdert Hellas, men ingen av oss har vært der før, og vi er litt usikker på hvilken øy det ville være best for oss å dra... Her er ting som er viktig for oss: - Sol, strand og sommer - God og trygg mat - Ikke et partysted for ungdommer!!! - Helst et sted som voksne pleier å dra for å ha det rolig og avslappende. - Hvis muligheten for shopping er tilstedet, ville ikke det vært forferdelig... Kom gjerne med forslag til steder og hoteller som du tror ville passet.
*Annie* Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Hellas er jo fantastisk. Det er hundrevis av øyer å velge mellom, og mange (flesteparten) er rolige og romantiske. :-)
caroprins Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Da foreslår jeg Alicante i spania. Veldig billige flybiletter hos ryanair i juni til Alicante fra sandefjord. Et sted jeg mer en gjerne ville ha en romantisk uke med min kjære
Satsuma Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Hellas er et sikkert valg for en romantisk ferie. På charter-selskapene sine hjemmesider kan dere lese om de forskjellige øyene for å finne ut hvilke som passer for dere. Eller hva med spansk storbyferie? Tapas og sangria (alkoholfri for deg da, hvis det er å oppdrive ) på små fortauskafeer i Madrid, eller kombinert strand og shopping i Valenica? Ååå, nå fikk jeg lyst å reise..
Strenge Frk.Gerd Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Må nesten si Barcelona her også. Både sol, strand, shopping.. sightseeing.. osv.
Gjest Gorgonzola Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 Madrid, Barcelona og Valencia er vakkert. Roma er enda mer romantisk. Ellers er jeg videre enig med flere her om mylderet av idylliske greske øyer :-)
Reiseguri Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 For all del ikke Alicante!! Det er utrolig mange flotte og romantiske plasser i Spania, men Alicante er ikke en av de. Barcelona og Madrid er fantastisk, men også Sevilla og Granada (Sevilla kan kanskje være litt varmt om du er gravid). Avstandende er ikke så skremmende så hvis dere har en uke så kan det være flott og leie bil et par dager og se mer enn bare en plass. Sjekk også Portugal som f.eks Lisboa og Porto. Hvis du er intr i mer informasjon om noen av plassene så kan du sende meg en PM :-)
Duplex Skrevet 30. mai 2010 #8 Skrevet 30. mai 2010 Patmos er en gresk øy som har alle de kvalitetene du søker. Null dundrende uteliv, og helt magisk atmosfære. Kjøp flybilletter til Kos eller Samos og båt derfra. Anbefales!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå