Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt om folk som har tatt av seg masse ved å kun spise grønnsaker og trene....noen som har noen erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes usunt ut og urealistisk(langsiktig). Du skal tross alt leve etterpå uten å gå opp i vekt igjen

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan gå ned ved å spise bare frukt, bare grønnsaker, bare fisk, bare kjøtt osv osv, men det er en ulempe ved dette. Det å gå ned i vekt bør ikke handle om slanking, men om å endre det som i utgangspunktet gjorde vektnedgangen nødvendig. De fleste legger på seg av livsstilen sin, derfor er det en livsstilsendring som må til for at vekten skal forsvinne - for godt!

Spis variert, men litt mindre enn du trenger, hver dag, så skal du se at de overflødige kiloene forsvinner, sakte men sikkert, uten at du behøver å forsake så mye at du går lei.

Skrevet

Det å gå ned i vekt bør ikke handle om slanking, men om å endre det som i utgangspunktet gjorde vektnedgangen nødvendig. De fleste legger på seg av livsstilen sin, derfor er det en livsstilsendring som må til for at vekten skal forsvinne - for godt!

Bra sagt :klappe:

Skrevet

Har jo endret livsstilen for lenge siden, og har gått ned masse allerede...trener fire ganger i uka, og spiser stort sett bare sunt. Nå synes jeg det tar for lang tid å få av det siste...og sommeren nærmer seg....puh..stressa :( Tenkte det kunne være greit for å få en liten boost, også etter en måned ca gå tilbake til mitt vanlige kosthold igjen...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når man spiser mere enn man forbrenner så går man ikke ned..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har jo endret livsstilen for lenge siden, og har gått ned masse allerede...trener fire ganger i uka, og spiser stort sett bare sunt. Nå synes jeg det tar for lang tid å få av det siste...og sommeren nærmer seg....puh..stressa :( Tenkte det kunne være greit for å få en liten boost, også etter en måned ca gå tilbake til mitt vanlige kosthold igjen...

nå er det ikke grønnsakene i seg selv som fører til økt vekttap, men det faktum at grønnsaker er kalorifattig.

om du er inneforstått med at du

1. kommer til å løpe mye på badet(les...du vet.)

2. sliter med svimmelhet/kvalme og irritasjon(mangel på variert kost og karbohydrater)

3. at du går mer opp vekt enn du gikk ned i ettertid

så er det bare til å kjøre på.

den første sier seg selv pga meget høyt fibevrinntak, og de to siste punktene er påvist gjennom forskning.

cde fleste vil vel gå med i vekt for å bli mer fornøyd med seg selv, få mer oppmerksomhet fra menn/venninner/kvinner.

når man er pottesur pga karbohydratmangel og andre div mangler + grønn i fjeset av kvalme så går gjerne den tiltrekningseffekten bort:)

Skrevet

Å miste muskler er ikke verd de siste kiloene med fett.

Skrevet

Forstår jeg rett, hadde du tenkt kun leve på grønnsaker en hel måned? Tror ikke dette er noe sunt for noen, vektnedgang eller ikke.

Skrevet

Forstår jeg rett, hadde du tenkt kun leve på grønnsaker en hel måned? Tror ikke dette er noe sunt for noen, vektnedgang eller ikke.

Nei, altså: Grønnsaker er knall og bør utgjøre en stor del av kostholdet, men du skal slite veldig med å få i deg noe i nærheten av nok kalorier hvis du BARE spiser grønnsaker.

Skrevet

Nei, altså: Grønnsaker er knall og bør utgjøre en stor del av kostholdet, men du skal slite veldig med å få i deg noe i nærheten av nok kalorier hvis du BARE spiser grønnsaker.

Jeg vil ikke si at mangelen på kalorier er det værste engang! Hva med mangel på fett og proteiner? Ts, du kommer til å bli kjempedårlig! Alle muskler kommer til svinne hen, hjernen din vil krympe (ja, det skjer hos anorektikere f.eks, bare tenk på at hjernen består av ca 60% fett!!) og du kommer til å ødelegge forbrenningen din for godt! :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...