Gå til innhold

Fristelser når man er i forhold.

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

I løpet av de årene man har i forhold så møter man jo på fristelser som ikke alltid er like lett å motstå...

Jeg er ei jente på 28 år som har vært i samme forholdet i ti år. Vi har det veldig bra. Alt er trygt og fint. Jeg elsker kjæresten min, han behandler meg som ei prinsesse og jeg har ingen ting å klage på i forholdet vårt. Vi har tilogmed bestemt oss for å prøve å få barn.

Så i helgen dukket fristelsen opp..

Møter fristelsen på en hyttetur som min kjære ikke er med på. Jeg gjør det klart at jeg har kjæreste, men fristelsen lar seg ikke skremme. Etter et litt i overkant fuktig nashspeil blir vi liggende i hver vår ende av sofaen og han legger armen rundt meg og stryker meg litt på ryggen.

Kjente det bare kriblet i hele meg når han tar på meg! Men skjønner jo at dette går jo ikke.

Han prøver å kysse meg, og der og da har jeg utrolig lyst, men avviser forsøket. Jeg ber han gå, mens hele kroppen min bare verker etter at han skal bli og holde rundt meg. Han blir liggende og holde rundt meg og får et par smekk på fingrene før jeg bare er nødt til å gå. Kroppen min vil bare gi etter, men jeg klarer klarer heldigvis å være såpass rasjonelt at jeg ikke ofrer alt jeg har for noe som kun er et fysisk begjær. Hadde aldri klart å leve med min egen samvittighet om det hadde skjedd noe mer.

Det at det er litt "forbudt kjærlighet" gjør det jo selvsagt enda mer spennende. I bilen hjem stryker han meg litt forsiktig over armen uten at de andre ser det. Jeg merker det bare kommer ett sug i magen. Føles nesten som forelskelse, men er ikke det. Er kun et overfladisk fysisk begjær for en fristelse som er forbudt.

Hadde veldig lyst og bare gi etter for begjæret i et svakt øyeblikk der.

Men utrolig glad jeg ikke gjorde det.. kunne mistet det aller fineste jeg har!

Men livet byr på noen skikkelige fristelser noen ganger...

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har noen av dere vært i samme situasjon og hvordan ble utfallet?

Gjest Sandbekken
Skrevet

Jepp, kjenner til følelsen..

I mitt tilfelle føler jeg nesten at det styrker forholdet, for føleslen når jeg kommer hjem og ser personen jeg VET elsker meg for den jeg er, vet jeg at jeg gjore rett ved å avvise den andre personen!

Jo heftigere følelsene var ute, jo heftigere blir det hjemme hvor du vet det du gjør ikke er galt :)

Skrevet

Har noen av dere vært i samme situasjon og hvordan ble utfallet?

Har ikke vært i samme situasjon men kjenner mange som har. De som klarer å nyte den lille egotrippen og spenningen men holde seg på riktig side av grensen, får det som regel best etterpå. De som ikke klarer å motstå fristelsen får det som regel mer trøblete etterpå, og ser for sent hvilke koneskvenser det kan få for et annet menneske.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Uff.. du må ikke missforstå innlegget mitt ts, ser nå at det nesten ser ut som jeg er forkjemper for (uskyldig)utroskap! Det er jeg ikke!

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Velkommen til livets realiteter, for svært mange.

Du kan lese tråden "alle er i stand til å være utro" -http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=489285 - basert på den reagerer/tenker du ikke slik man bør gjøre. Fordi mange kvinner og menn her inne har et naiv tunellsyn og enten er altfor unge eller altfor selvfornektende. Selvsagt er det slik at svært manger enten har eller vil oppleve det du nå har gjort og da er det strengt tatt opp til deg selv hva du vil det skal være. En boost for selvtilliten og en styrking av forholdet eller et sjansespill med et øyeblikks virkelighetsflukt og nytelse som du holder for deg selv og som styrker deg på et eller annet vis.

Du kaller det forbudt kjærlighet, jeg kaller det forbudt begjær.

Valgene er dine, og det er greit å se seg i speilet i etterkant å tenke "yes, jeg gjorde det eneste riktige der og da" - uavhengig av hva du gjorde.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Glem å få barn nå ihvertfall..Du må jobbe med deg selv TS.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

???

Gjest lolita___
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre.Hun var ikke utro,det betyr at hun fakktisk elsker mannen sin og ikke vil såre han.Denne episoden beviser bare hvor sterkt forholdet deres er og du er klar for barn absulutt ikke hør på sånne teite komentarer.Mange hadde gitt etter,men du var sterk og skjønte at du hadde noe bedre hjemme.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

TS - bare for å være presis:

Jeg synes innlegget ditt er svært beskrivende (og godt skrevet) på hvordan en slik situasjon plutselig kan oppstå og hvordan du tenkte og handlet da den ble en realitet. Det er nemlig ikke slik mange hevder at tvert man hevder man har funnet den rette så låser alle skott og sanser seg for andre relasjonelle og følelsesmessige situasjoner som virkelig kan sette deg på prøve.

Jeg likte historien din og subjektivt vil jeg si, jeg likte også de refleksjonene du gjorde og konklusjonen du dro.

Compliments :klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer også opp i slike situasjoner, som regel selvlagde selv om det er mer "uskyldig". Altså, det ville aldri ført til sex ettersom jeg fortsatt bare har hatt sex med kjæresten og er rett og slett litt usikker på det punktet. Men flørting er greit.

Nå gjør jeg det som regel når jeg er ute på byen og for å få kjæresten sjalu(jada, fyfy, men det er en bekreftelse på at han bryr seg om meg som han ikke kan kontrollere og det er bedre enn all verdens "jeg elsker deg") eller for å få en liten egoboost. Det blir med litt dansing og kanskje får jeg noen gratisdrinker...

Det er ikke å være utro i mine øyne, det er mer for å vise kjæresten at det faktisk er andre som vil ha meg, men jeg velger han.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Spennende når livet byr på litt utfordringer og gir deg noen valg.

Tror erfaringer gjør oss rikere og at de vanskelige valgene er de vi lærer av.

Siden vi har vært sammen veldig lenge og ble sammen lenge har det dukket opp fristelser før. De kan ha testet følelser hos meg der og da, men jeg har alltid tatt det riktige valget og aldri vært utro.

Aller helst skulle man kanskje vært foruten fristelser.

Men på en annen side, det at jeg har flørtet med fristelsen men tatt det rette valget gjør at jeg blir enda mer sikker på meg selv og det forholdet jeg har.

Egoistisk handling å la noen sette slikt begjær i meg, kunne selvsagt avvist fristelsen med en gang og ikke tillatt meg å kjenne på følelsene. Det ga meg et selvtillit boost og en erfaring.

Det du sier om at jeg bare kan glemme å få barn nå er litt hardt synes jeg.

Jeg vet nå, enda mer enn før fristelsen, at jeg har vært åpen til livet men er så sikker på den kjærligheten jeg har til at jeg ikke vil sette den på spill.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS - bare for å være presis:

Jeg synes innlegget ditt er svært beskrivende (og godt skrevet) på hvordan en slik situasjon plutselig kan oppstå og hvordan du tenkte og handlet da den ble en realitet. Det er nemlig ikke slik mange hevder at tvert man hevder man har funnet den rette så låser alle skott og sanser seg for andre relasjonelle og følelsesmessige situasjoner som virkelig kan sette deg på prøve.

Jeg likte historien din og subjektivt vil jeg si, jeg likte også de refleksjonene du gjorde og konklusjonen du dro.

Compliments :klemmer:

Tusen takk :klemmer:

Livet er (heldigvis) ikke bare svart/ hvit. Man møter utforinger og må ta valg.

Kunne valgt og ikke kjenne på begjæret som var.. mange ville kanskje gjort det. Men jeg er kjente på det, egoistisk, men da lærte jeg også at jeg kan tenke rasjonelt i en slik situasjon og motstå fristelsen til å gi etter.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Men livet byr på noen skikkelige fristelser noen ganger...

Utvilsomt :) Jeg tror det er en fordel for de som kan snu dette enkle faktum til noe positivt og bruke det i sitt eget forhold.

Skrevet

Jeg hadde i alle fall ikke likt det om min kjæreste hadde koset og strøket en annen jente på hyttetur. I mine øyne har du derfor allerede krysset en grense.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde i alle fall ikke likt det om min kjæreste hadde koset og strøket en annen jente på hyttetur. I mine øyne har du derfor allerede krysset en grense.

Enig, samme tenker jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Jeg må si meg enig jeg også. For meg er utroskap alt du ikke kunne gjort med en annen person foran kjæresten din, og dette faller definitivt i den kategorien.

• Liker 1
Skrevet

Håper for din del han tok det bedre enn jeg ville gjort.

Gjest molte
Skrevet

Det var jo ikke ts som koste og strøk på en annen, hun avviste han som prøvde seg.

Om hun derimot hadde gitt fristelsen positiv respons, hadde det vært litt på kanten, men det oppfattet jeg ikke at hun gjorde.

Skrevet

I mine øyne lå hun for lenge. Hun skulle reist seg og gått etter første gangen han prøvde seg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...