Gå til innhold

SPRÅKREISE til England 2010! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :goodbye:

Ja, jeg lurer på å reise til sommeren, med STS. Vet jeg er litt sent ute med å bestille, men de har restplasser igjen

Det blir nok antagelig til England, pga det koster nesten halvparten av de andre stedene, så da er det liksom ikke noe å lure på. Tror nok det kan være like gøy i England, selv om det er billigere. Eller..?

Jeg er født i 1995 (15 år, 9.klasse), og lurer på om det kommer til å være mange på min alder? Er jo litt kjipt hvis jeg er mye yngre enn de andre..

Og så kommer jo det vanskelige; hvor skal jeg reise?

Det er jo mange steder, men noen ser ut til å være fullbooket. Men det er jo Oxford, Brighton, Bournemouth, Hastings, Jersey, Isle of Wight, Torquay...?

Er det noen som har erfaringer, gode eller dårlige, fra noen av disse stedene?

Og et spørsmål, litt dumt kanskje, men; de som reiser til badebyene på sydkysten, er de veldig opptatte av å sole seg og få brunfarge?? Jeg er nemlig lys i huden, og er derfor ikke den som er mest ivrig i å ligge og steke meg hele dagen.. Solkrem er noe stress, faktor 50+, ohyeah..-.-

Hm, ja, har tenkt å bo i vertsfamilie, får vel trent mer på språket da tenker jeg

Noen som har noen svar og/eller erfaringer de kan dele? Setter stor pris på det, for må nesten bestemme meg snart! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg var i Bournemouth for 4 år siden :) med STS. Hadde en kjempefin tur, ble kjent med mange hyggelige folk, både norske og utenlandske! Bodde hos verdens søteste dame med 3 andre norske jenter. Vi 4 ble veldig close iløpet av turen og snakkes ennå iblandt idag, faktisk :)

Vi var ikke så mange som dro fra Norge de ukene vi var, tror vi var en 14-15 stk.. på det meste hadde de hatt nesten 50 deltakere fra Norge :P var helt greit at vi var så få, ble lettere kjent med alle og fikk også god kontakt med deltakere fra andre land! Det får man sikkert uansett da, hvis man tar initiativ :)

Bournemouth er en fin by med mye å finne på. God shopping! ;) Ellers var det cafeer, diskotek på kveldene og stranda såklart. I tillegg hadde vi turer til f.eks Stonehenge (frivillig, men anbefales! Kult å se). Jeg og ei anna jente dro også til New Forest på ridetur, kjempeherlig å galloppere i skogen! Kunne også dra til akvarium og litt forskjellig.. husker ikke alt nøyaktig :P men vi kjeda oss ikke, iallefall.

Været var så som så når vi var der, var finest den første dagen, så da dro vi på stranda! Ellers gikk det mest i shopping ;) var KALDT på kveldene (vi var der fra 26 juli - 13 august) så ta med genser/jakke!

Kveldene ble brukt inne i byen, var åpne diskotek et par ganger i uka for STS-folk, ellers fant vi på ting på egen hånd, dro ut og spiste o.l. STS-ledere med de gule jakkene sine (:fnise:) var synlige i byen på kveldstid, for å passe på at vi ikke fant på noe sprell :P vet om noen som drakk seg fulle iløpet av turen.. hos vertsfamilien, faktisk :fnise: selv fikk vi kjøpt rusbrus uten problemer (var 16 og 17), men vi drakk oss ikke fulle da. Var nok av andre ting å finne på, og SURT å bli sendt hjem hvis man skulle bli tatt :)

Når det gjelder STS i seg selv er jeg generelt sett fornøyd, kunne kanskje vært litt høyere nivå på språkskolen, men vi ble delt inn i grupper etter nivå og det gikk stort sett greit. Helengelsk lærer, så vi MÅTTE jo prate engelsk :) reiselederen vår var et kapittel for seg selv.. for å si det sånn, veeldig mange som var misfornøyd :P merkelig menneske, men det er jo ikke sikkert hun jobber der engang lengre for alt jeg vet. De fra Finland hadde en kjempekoselig leder som vi norske likte mye bedre og pratet mye mer med :P

Kan iallefall anbefale språkreise, var kjempegøy, sosialt og jeg ble mye tryggere i muntlig engelsk! Bournemouth kan anbefales som reisemål også, vil gjerne tilbake en gang.

Er det noe mer, så bare spør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...