LilleMy Skrevet 24. mai 2010 #1 Del Skrevet 24. mai 2010 Hei, skal ha barnebursdag for 14 jenter på ca 10 år til uken, og min datter ønsker jeg skal gjenta suksessen i fjor - med en morsom og fengende quiz! Greia er jo bare at jeg er "tom", og kan ikke akkurat kopiere fjorårets.... Så, er det noen der ute med ideer til spørsmål (og ev. svar!) de vil dele med meg?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2010 #2 Del Skrevet 25. mai 2010 Vet ikke hvor originalt det er, men bildespørsmål av typen "Hva slags dyr er dette?" og "Hvilken kjendis er dette?" kan lett tilpasses aldersgruppen (og bilder av alt fra reinsdyr til Hannah Montana). Det samme kan gjøres med bildeutsnitt med deler av kjente ting, og spørsmålet "Hva er dette?" Lydspørsmål med musikk (Hvem/hva er dette?) går også an. Noen enkle skolepensumoppgaver kan også flettes inn. Her ligger det ekstremt mange oppgaveeksempler på nettet (f.eks på Aftenpostens Quiz-sider, Start.no + + i alt fra matematikk, geografi og norsk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 25. mai 2010 #3 Del Skrevet 25. mai 2010 Hva med å kjøpe inn et ALIAS spill. Del inn i 2 lag, en trekker kort og skal forklare de andre hva som er på bilde, uten å si hva det er. De andre får 1 min til å gjette. Laget med flest poeng vinner... Hvis du ikke vil kjøpe inn et spill er det fort gjort å google forskjellige bilder og printe ut... Kan ha med forskjellige dyr, gjenstander, personer, yrkesgrupper osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PiriPiri Skrevet 25. mai 2010 #4 Del Skrevet 25. mai 2010 Lurespørsmål: Hva heter kongen av Danmark? Et glass med erter/pasta/perler/knapper: hvor mange er det i glasset? Hvor mye veier denne steinen? Gåter er alltid moro, som "Hva er hvitt i lufta og gult på bakken? Egget:)" Har edderkoppen 8 øyne? Kan alle fugler fly? Hvilken farge hadde Napoelons hvite hest? Fleip eller fakta er også populært. Kom med mange påstander også skal man gjette om det er fleip eller fakta (F.eks "I år var 17. mai på en mandag". "17, mai er alltid på en mandag") Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2010 #5 Del Skrevet 26. mai 2010 Når jeg var på den alderen var musikkquiz veldig populært. Spill en strofe fra en sang, spør etter artist og/eller tittel. Et annet spill som var stas var eh, ja.. hva skal man kalle det da.. I vert fall.. Del inn i grupper. Hvert lag får et ark hvor man tegner et rutesystem, kolonner bortover og nedover. I den øverste horisontale kolonnen står det i bokstav i hver rute. I den vertikal kolonnen står det f.eks. bilmerke, land, artist, instument. Og så skal man fylle inn rutene med land på hver at bokstavene, bilmerke på hver.. osv. Ett poeng for hver riktig. Veldig aritg:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå