Gå til innhold

Dere med solist i vielsen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal ha en bekjent til å synge et par sanger i kirken, men vet ikke hvordan man gjør det i forhold til musikk å synge til. Det er vel få organister som spiller typ populærmusikk, eller er dette vanligere enn jeg tror? Hva gjorde dere?

Endret av Clebra
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer også på dette...

Skrevet

Solisten i vår vielse spiller piano selv. Ellers vet jeg ikke hva som er vanlig. Siste bryllup jeg var i spilte solisten gitar..

Gjest Spinell
Skrevet

Med mindre du har valgt veldig utradisjonelt, vil jeg tro at organisten faktisk kan akkompagnere solisten. Du finner neppe den organist som ikke har spilt "You raise me up" eller "Gabriellas sång" for å si det slik.

Skrevet

Solisten vår hadde med seg en som spilte på piano :)

Skrevet

Vår organist spilte de sangene som vår solist spurte om, hun ringte selv til organisten og avklarte, så det gikk fint.

Om ikke organisten hadde kunnet sangene, hadde hun en pianist i bakhånd som kunne spille dem.

Skrevet

Ofte spiller organisten også piano, så om ikke solistene spiller eller kan ha med seg noen, ville jeg spurt om dette.

Skrevet

Jeg har alltid blitt akkompagnert av organisten, oftest på piano, men også en gang på orgel. Litt avhengig av låta... :digge: Har fått kontaktinformasjonen til organisten fra brudeparet og selv tatt kontakt med han/henne for å avklare tid for øving etc. Da har brudeparet på forhånd avklart med organisten hvilke låter de kan tenke seg at vi spiller. De aller fleste organister har god nok peiling på musikk til å spille enkel besifring av de fleste populærlåter ;)

Skrevet

Er det noen som vet ca pris på leie av soloartist til kirken?

Gjest Pippelipp
Skrevet

Det kommer veldig an på hvem du spør og hvor du har solisten fra. Hvis du skal ha noen proff med utdanning og erfaring, vil prisen nok ligge mellom ett og to tusen kroner. Hvis du hyrer noe. Under utdanning kan du regne med å få noen til mellom fem hundre og tusen kroner, men da kan kvaliteten også bli deretter.

Skrevet

noen av dere som kan anbefale eller hjelpe meg med å finne en solist til mitt bryllup? dagen er 16 Juli og stedet er Buskerud :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...