ferdig Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 http://www.dinside.no/842896/er-det-ok-aa-sende-barna-i-barneklubb-i-ferien hva mener du? selv mener jeg det er greit noen ganger fordi barna trenger å treffe andre barn, leke og finne på ting som ofte foreldrene ikke har annledning til å gjøre. greit fordi det ofte kan bli kjedelig for barnet og traske rundt å se gammle byggninger osv. greit fordi foreldre som har fått litt fri har mer energi til barna når de er hentet. jeg er også i mot fordi, hvorfor dra med barn på ferie om du ikke bruker tid på de? hvorfor gjøre ting alene i steden for å tilrettelegge akteviteter som passer får både voksen og barn? vel, hva mener dere?
Kråkesaks Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Barneklubb er vel bare bra. De er jo ikke der hele tiden uansett.
Gjest strykebrett Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Jeg var litt på sånne greier da jeg var liten, vet ikke helt om de kalte det barneklubb, men det var i alle fall organiserte aktiviteter for barn på feriestedene. Husker det var indianerdag, legobyggekonkurranse, ponniridning og diverse aktiviteter i regi av feriestedet. Jeg husker at jeg syns dette var helt storveies! Vi gjorde jo selvfølgelig mye sammen som hel familie også, som fornøyelsesparker og badeland, men unger syns ofte det er morsommere å være sammen med andre unger enn med voksne. Å plassere ungene i noe slikt hver dag hele ferien blir jo litt rart syns jeg, men at ungene får være med på ting de syns er gøy, det er jo bare positivt Jeg tror også det er fint at ungene lærer seg å bli raskt kjent med nye venner, det å sosialisere med folk man ikke kjenner fra før er jo kjempeviktig opp igjennom livet. Men det kommer såklart an på alder og slikt også.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Det kommer vel an på hva ungene selv vil, hva klubben har å tilby og hva alternativet er. Jeg så en lignende diskusjon hvor mødre på det sterkeste fordømte en lignende barneklubb - en sirkusskole hvor barna på slutten av oppholdet hadde en forestilling for alle foreldrene. Dette er jo noe ganske annet enn den mørke jkjelleren det refereres til i artikkelen. :gjeiper: Det er ikke alt de voksne gjør som er like interessant for barn. Hvis ungene ikke har lyst til å se på gamle ruiner fra oldtiden i timevis, så la dem slippe!
ferdig Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2010 har barn i barnehagen som kommer fra ferie og det de forteller først er gjerne at de spiste spagetti med skje, gele med sugerør osv på slike klubber, så ja barna har det mere moro der enn som turister i en pyramide i egypt. men som det nevnes her, det kommer mye ann på hvor lenge og hvor ofte.
Leanne Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 De to gangene vi har vært i "syden" med barna, har de vært med i slike barneklubber. De har vært der 2 timer om dagen, de dagene de selv ville.. Stort sett så hadde de lyst, men noen dager ville de ikke.. Det var ingen tvang til oppmøte - men man betalte hele summen uansett om barna benyttet seg av tilbudet alle dagene eller ikke.. Men det var jo igrunnen greit. Barna storkoste seg i disse klubbene, de to timene, mens foreldrene lå ved bassenget og slappet av i to timer. Med to små, med veldig lys hud - er det greit med noen skygge timer også.. Noe disse barneklubbene ga, da det meste foregikk innendørs. De kunne male, tegne, pusle, bygge lego med mer inne i et trivelig lokale Her ble de også kjent med andre barn, som de lekte med på lekeplassen og ved bassenget etter at barneklubben var over. Når vi har vært på andre typer ferie, storby ferie - Riga, Tallin osv. Har barna ikke vært med i slike barneklubber, da dette ikke var noe alternativ. Disse feriene var også fine Så vi er ikke avhengige av en slik klubb for å få en fin ferie, men når det er et slikt tilbud så hvorfor ikke benytte seg av det? Mine barn er begge veldig sosiale av seg, og fikk mange ferie venner. Jenta på 5 skriver nå brev med ei jente i Sverige og ei i Norge som hun ble kjent med i en slik barneklubb i fjor vår.. De holder fortsatt kontakten, selv om de ikke har møttes igjen
Daiquiry Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Selvfølgelig er det ok! Barna mine elsker slike klubber og syns det er kjempe gøy. Jeg tvinger dem aldri, men de er ute av døren rett etter frokost og koser seg sammen med de andre ungene hele dagen. Det eneste kravet jeg stiller er at vi skal spise alle måltidene sammen. Det er ferie på barnas premisser og da blir ferien mye mer avslappet enn å måtte underholder unger som kjeder seg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 Selvfølgelig er det ok! Barna mine elsker slike klubber og syns det er kjempe gøy. Jeg tvinger dem aldri, men de er ute av døren rett etter frokost og koser seg sammen med de andre ungene hele dagen. Det eneste kravet jeg stiller er at vi skal spise alle måltidene sammen. Det er ferie på barnas premisser og da blir ferien mye mer avslappet enn å måtte underholder unger som kjeder seg. Er ikke dette litt selvmotsigend? Hvorfor velger dere en type ferie hvor barna kjeder seg sånn at de må være med i en klubb? Merkelig.
Daiquiry Skrevet 25. mai 2010 #9 Skrevet 25. mai 2010 Nei, men jeg har opplevd å reise på ferie og hvor ungene ikke hadde noe å gjøre, og stemmningen ble sur og ødelagt. På en slik ferie kan man velge, og alle blir fornøyd.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #10 Skrevet 25. mai 2010 Jeg synes det er litt betenkelig at man, i tillegg til å bare se barna sine noem få timer på hverdagene etter lange dager i barnehage og sengetid, skal skyfle dem på en barneklubb også i ferien. Det forundrer meg at foreldre ikke ønsker å tilbringe mest mulig tid med sine egne barn når de har sjansen. Jeg synes feriene i størst mulig grad bør tilrettelegges barna og at man finner på ting sammen som familie. Som noen sa over her synes jeg også det er selvmotsigende å velge et feriested eller et opplegg som er såpass kjedelig på barna at de heller vil tilbringe tiden med fremmede.
litle_my Skrevet 25. mai 2010 #11 Skrevet 25. mai 2010 Jeg synes det er litt betenkelig at man, i tillegg til å bare se barna sine noem få timer på hverdagene etter lange dager i barnehage og sengetid, skal skyfle dem på en barneklubb også i ferien. Sannheten er at vi som gjør dette faktisk har forstått at vår påvirkning på barna er et onde, i motsetning til dere som tror dere er et gode for barna. :gjeiper: Eller kan det hende at vi unner ungene våre å delta i lek og moro og å knytte kontakter med jevnaldrende på et feriested?
Daiquiry Skrevet 25. mai 2010 #12 Skrevet 25. mai 2010 Dette har ingenting med å skyfle barna i en barneklubb, dette er noe barna syns er gøy, og på ferie skal man ha det gøy, uansett alder.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #13 Skrevet 25. mai 2010 Dette har ingenting med å skyfle barna i en barneklubb, dette er noe barna syns er gøy, og på ferie skal man ha det gøy, uansett alder. Men er de med i klubben fordi de mener at den er utrolig morsom eller er de med fordi de syns alternativet(feks at mamma og pappa ligger på stranden og leser en bok) er kjedelig? Er bare nyskjerrig.
Daiquiry Skrevet 25. mai 2010 #14 Skrevet 25. mai 2010 De er med i klubben fordi de syns det er morsomt, rett og slett. Barna er så store at dette bestemmer de selv. De løper til og fra hele dagen, og storkoser seg. Med unntak av de dagene vi skal ett eller annet, og da er det alltid med barna i tankene, aqua-park, tivoli osv...
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #15 Skrevet 25. mai 2010 De er med i klubben fordi de syns det er morsomt, rett og slett. Barna er så store at dette bestemmer de selv. De løper til og fra hele dagen, og storkoser seg. Med unntak av de dagene vi skal ett eller annet, og da er det alltid med barna i tankene, aqua-park, tivoli osv... ok
momo Skrevet 25. mai 2010 #16 Skrevet 25. mai 2010 Her så er jeg enslig mor, så jeg reiser alene med barna mine til syden, og synes da Barneklubb er helt topp. Men nå er det bare 2 timer om dagen 5 dager i uka. Barna elsker å være med og, nå sist så lagde de show, de var på masse tur og sjørøverjakt og sånn, og de som jobba med de var da bortom bassenget å lekte med barna senere på dagen og, så det var helt topp. Minste minn var faktisk litt for liten til å være med, men han skulle jo så da fikk vi være med litt, da var jo jeg med da. Og så jo hvor gøy de hadde det. Men her vil det være barna som bestemmer om de vil være med eller ikke.
Kråkesaks Skrevet 25. mai 2010 #17 Skrevet 25. mai 2010 Men er de med i klubben fordi de mener at den er utrolig morsom eller er de med fordi de syns alternativet(feks at mamma og pappa ligger på stranden og leser en bok) er kjedelig? Er bare nyskjerrig. Jeg var med i barneklubb, og det var morsomt. Kan ikke huske at jeg tenkte at jeg måtte dit fordi alternativet var kjedelig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #18 Skrevet 25. mai 2010 Våre gutter på 3 og 5 skal få tilbud om barneklubb for første gang nå når vi skal til mallorca i sommer. Jeg regner med at de vil synes det er helt supert å være med på "egne ting", som så kan fortelles til oss etterpå. Mange barn har stor glede av å gjøre ting på egenhånd, uten foreldre. Da føler de seg store, osv. Men dette får de velge selv, og vil de ikke så er det helt greit. Vi skal da kose oss sammen alikevell. (og det er snakk om 2 timer pr dag her også. så det er jo ikke en hel barnehagedag, f.eks.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå