Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Jeg har lest igjennom nesten alle postene her på forumet som omhandler forlovere og deres oppgaver,i håp om å få litt inspirasjon.Jeg skal selv være forlover i sommer,men da til en person som jeg ikke kjenner så altfor godt.Jeg har kjent henne ett år,men sliter nå veldig med tanke på at jeg skal skrive en tale og ettersom vi ikke har noen særlig minner sammen blir det litt vanskelig.Jeg tenkte heller å skrive talen til dem istedenfor til henne,for jeg kjenner dem bedre som par eller blir det feil? Jeg har kjøpt strømpebånd til henne,laget en liten nygift pakke til henne og hennes kommende mann samt vært med på diverse ting som har med bryllupet å gjøre.Til tider kan det være vanskelig da jeg ikke kjenner henne så godt,men prøver å gjøre mitt beste.Er det noen som har vært i samme situasjon og hvordan har dere løst det? Hvordan har dere gjort med utdrikningslag når dere ikke kjenner noen av de andre gjestene?Vi skal ha utdrikningslag neste uke og kjenner jeg gruer meg litt til det.
Gjest navnelapp Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Eg trur du berre må sette av tid til å vere saman med henne, slik at du føler deg tryggare på henne, og kjenner henne betre.
MissStiles Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Eg trur du berre må sette av tid til å vere saman med henne, slik at du føler deg tryggare på henne, og kjenner henne betre. Enig! Prøv å bli bedre kjent med hverandre ved å kanskje fortelle hverandre gamle historier. Men å tilbringe mer tid sammen før bryllupet er en god idè.
Timar Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Ja, jeg hadde det akkurat som deg da jeg var forlover sist sommer. Vi har riktignok kjent hverandre i mange år, men aldri vært spesielt gode venner eller tilbragt mye tid sammen. Hun har blitt med i "gjengen" min her i byen, og inviterte alle der i bryllupet, så derfor ble det jo litt enklere å arrangere utdrikningslag. Jeg slet veldig med talen jeg skulle holde, og å komme på en fornuftig gave. Det ble nok mye svada i talen, hadde vel med noen ord om ting vi har gjort sammen, men alt det handler om ting vi har gjort sammen med de andre i gjengen, så følte ikke at det ble så veldig personlig. Det mest personlige jeg sa, var vel at vi krangla masse da vi var små. Liksom det jeg forbinder med henne... Men altså, som jeg prøvde å si til meg selv, men som jeg ikke helt klarte å leve etter: Det er ikke ditt problem at denne bruden ikke har noen hun kjenner bedre hun kan velge til å være forlover! Hvis talen blir litt overflatisk, så er det ikke din feil, du har ikke bedt om å få være forlover. Jeg passet meg for å si rett ut at vi ikke kjente hverandre så godt i talen, så klart, men prøvde heller ikke å late som vi var "bestiser", for det hadde blitt feil for meg. Syns forslaget ditt med å skrive en tale til begge to, eller ihvertfall å la innholdet i talen dreie seg om begge to, høres bra ut! og så er det jo bare å avslutte med at du håper dere kommer til å være masse sammen i framtida, eller noe sånt
Isabella82 Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Takk for svar.Ja,har satt av ganske mye tid til henne og har også innvolvert henne med mine venner,men det er litt vanskelig når det er 7 års aldersforskjell samt vi har ikke så mange felles interesser.Får prøve så godt jeg kan
Isabella82 Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 TS forresten..ser at jeg trykket anonymknappen i går da jeg skrev innlegget..
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #7 Skrevet 27. mai 2010 Jeg har det også slikt.Føler jeg er forlover for en ukjent.Har prøvd å bli kjent med henne,men hun har aldri tid.Når det først er noe med bryllupet da maser hun og da må jeg stille på alt mulig.Jeg kjenner jeg begynner å irritere meg og bryllupet er om 1 mnd. Hun også burde prøve å gjøre en innsats for å bli kjent med meg og ikke bare omvendt.
Gjest Pippelipp Skrevet 27. mai 2010 #8 Skrevet 27. mai 2010 Jeg skjønner bare ikke helt at man velger en forlover man nesten ikke kjenner, men kanskje jeg har misforstått. Hvis man er blitt veldig gode venner på veldig kort tid, forstår jeg det. Nå sporet jeg av her, unnskyld altså. Jeg synes ideen om å skrive en tale til dem som par er fin. I utdrikningslaget mitt var det flere som ikke kjente hverandre og en ny vennninne som jeg bare har kjent noen måneder og det løste forloveren min veldig fint. De laget leker som alle kunne våre med på og så hadde de en gjettelek om meg, sånn type om jeg lekte med dukker eller biler da jeg var liten og sånn (alle venninnene mine har jeg bare kjent de siste fire til seks årene) og min nyeste venninne "vant", haha!
Gjest Smaragd Skrevet 27. mai 2010 #9 Skrevet 27. mai 2010 Jeg har hørt om jenter som IKKE velger sin beste venninne fordi de da er redd det blir for mye press på vennskapet og de tørr ikke satse det. Har hørt om jenter som ikke velger sin beste venninne, fordi hun er for PEN og bruden er redd hun skal ta oppmerksomheten. Har hørt om jenter som ikke velger sin beste venninne fordi hun er mindre pen.... Har hørt om jenter som ikke velger sin beste venninne - fordi de ikke tror hun hadde gjort en god nok jobb som forlover. Tror nok jeg hadde valgt min beste venninne uansett jeg da - hvem andre liksom? :klø: .
Glitnir Skrevet 27. mai 2010 #10 Skrevet 27. mai 2010 Jeg skjønner bare ikke helt at man velger en forlover man nesten ikke kjenner, men kanskje jeg har misforstått. Hvis man er blitt veldig gode venner på veldig kort tid, forstår jeg det. Nå sporet jeg av her, unnskyld altså. Tenkte på det samme. Men på den annen side er det jo ikke alle som har nære venner eller slektninger, og da må man jo bare velge den nærmeste man har. TS: Du må jo bare gjøre det beste ut av det. Hun har jo valgt deg, og vet selvsagt at dere ikke kjenner hverandre så innmari godt. Så da må hun også sette "personlig"forventningene deretter.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #11 Skrevet 27. mai 2010 Angående å velge noen man ikke er "bestevenninne" med, så er det kanskje den nærmeste denne personen har - selv om du som forlover har andre venner som er nærmere... Personlig aner jeg ikke hvem jeg skulle valgt som forlover, da alle mine venninner har andre som de er nærmere til, og jeg har ikke én som skiller seg ut... Dessverre.
Isabella82 Skrevet 30. mai 2010 #12 Skrevet 30. mai 2010 Nei,det skal ikke være enkelt.Hun har ikke så mange gode venninner så kanskje for hennes del er valget enkelt,men nå er det slik at hun har både en søster og to kommende svigerinner som kunne passet bedre.Jeg setter veldig stor pris på oppgaven,men på en annen side er det vanskelig og faktisk litt ubehagelig. Hun hadde opprinnelig en annen forlover,men hun gadd ikke når hur hu så va en forlover innebar
annel Skrevet 31. mai 2010 #13 Skrevet 31. mai 2010 Det blir kanskje vanskelig å dra frem minner siden du ikke kjenner henne så godt, men du kan likevel gjøre det til en fin og personlig tale ved å for eksempel trekke frem noen av hennes veldig gode kvaliteter? God humor, Stå-på-vilje, Alltid i godt humør, Engasjert, Sta osv. Det kan i hvert fall være en liten del av talen?
Isabella82 Skrevet 16. juni 2010 #14 Skrevet 16. juni 2010 Nå er det ikke lenge til bryllupet og jeg føler meg enda mer forvirret.Jeg føler virkelig at jeg kanskje burde trekke meg men vil ikke såre henne.Jeg har også blitt litt trampematte og skal stille opp på alt og da føler jeg at mister litt lysten.ARG
Gjest Pippelipp Skrevet 16. juni 2010 #15 Skrevet 16. juni 2010 Hvor lenge er "ikke lenge til bryllupet"? Du kan kanskje snakke med henne om hvordan du føler det, at du ikke liker å bli trampematte (bra ord, forresten)? Hvis det er for tett opp til bryllupet, burde du kanskje heller bite tenna sammen og gjennomføre. Huff, vanskelig situasjon.
Snart Frue Skrevet 16. juni 2010 #16 Skrevet 16. juni 2010 Du kan jo si noen ord om selve ekteskapet..altså det å være gift? Talen din trenger jo ikke være bare til bruden og om ting dere har gjort sammen. Er du gift selv? Du kan jo gi noen gode (og morsomme) råd? Utdrikningslag er en mulighet til å møte nye spennende mennesker. Det handler om å ha en artig jentekveld som bruden kommer til å huske. Dere andre trenger ikke å kjenne hverandre så godt for å få til det. Med litt alkohol så blir det bra og husk at bruden kommer til å sette pris på å ha alle venninnene sine der.
Isabella82 Skrevet 18. juni 2010 #17 Skrevet 18. juni 2010 Vel,nå er det en uke til bryllupet.Utdrikningslaget var helt ok.Jeg prøvde så godt jeg kunne å gjøre en innsats selv om jeg ikke kjente noen av dem,men det var vanskelig.Fikk også inntryk av at ikke alle kjente bruden like godt heller så da var det kanskje ikke meg.Jeg har skrevet en liten minitale til begge to hvor jeg har fokusert på forholdet dem i mellom.Vurderte lenge å trekke meg da jeg følte det ble ubehagelig og jeg følte meg som ja,en trampematte. Uansett,så lenge hun får en fin dag er jo det det viktigste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå