Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Hvilke bøker gleder du deg til å begynne på i sommer?

Noen anbefalinger til koselige bøker å ha med på stranden/i veska?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en krim-elsker, så for meg blir det å lese hele Camilla Läckberg-serien. Har begynt nå med Isprinsessen. Har hørt masse bra! Og er veldig gira allerede halvveis i bok 1! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Fagbøker. Historie og psykologi tenker jeg. :)

Skrevet

øya, regines bok og kreta døgn.

Skrevet

Hamsun, først og fremst. Litt Murakami også. I tillegg må jeg alltid lese Den hemmelige hagen. :)

Skrevet

Nå som jeg endelig har tid til å lese annet enn pensum skal jeg kose med meg Unni Lindell, Karin Fossum, Danielle Steel og Paulo Coelho :) Akkurat nå holder jeg på med Tokyo av Mo Hayder.. Den er å anbefale =)

Skrevet

har tenkt til å lese que vadis? og en bok til. vet ikke helt hvilken ennå. kanskje en mer lettlest til stranden?

Skrevet

Jeg har store planer om å fullføre min uendelige liste med halvleste bøker og så-vidt-påbegynte serier. Blant dem er:

Howl's Moving Castle - serien av Diana Wynne Jones og Shannaratrilogien (den første) av Terry Brooks.

I tillegg skal jeg begynne på (og lese ferdig :fnise: ) A Hitchhiker's Guide to the Galaxy-serien av Douglas Adams og den nye True Blood-boken som bør være på vei i posten om ikke så lenge.

Skrevet

Skal tre uker til syden, og da skal jeg ha med meg en haug av bøker. I tillegg skal jeg bruke sommeren til å lese masse! Gleder meg til å ta fatt på disse;

* Frimurernes hemmeligheter

* Hellig blod, hellig gral

* Da Vinci-koden (jeg sikkert den eneste som ikke har lest den)

* Engler og demoner

* Den digitale festning

* Det tapte symbol

* Iskaldt bedrag

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg er en krim-elsker, så for meg blir det å lese hele Camilla Läckberg-serien. Har begynt nå med Isprinsessen. Har hørt masse bra! Og er veldig gira allerede halvveis i bok 1! :)

Samme her. Jeg er kommet litt lenger, holder på med bok nummer fire nå, Ulykkesfuglen, og syns det er god lesing.

Skrevet

Gled deg! :) Jeg har lest alle, bortsett fra den siste som jeg holder på med nå. Kjempebra bøker!

Til sommeren skal jeg lese:

- Shantaram

- Ken Follett: "The pillars of the Earth" og "World without End"

- Cecilia Samartin: Drømmehjerte

Ellers må jeg sette meg inn i læreplanen i norsk på 7. trinn, men det er en annen historie :S

Skrevet

jeg glemte eat, pray, love :rødme:

Skrevet

Min første ferielektyre blir "den urolige mannen" av Henning Mankell.

Skrevet

Jeg kommer nok til å ta det litt som det kommer, men Mange bøker skal det bli :) men dette er bøker som står i hylla som roper på å bli lest:

* Den rettferdige, Helene Uri

* Seierherrene, Roy Jacobsen

* Vidunderbarn, Roy Jacobsen

* Senor Peregrino, Cecilia Samartin

* Idas dans, Gunnhild Corwin

* Isprinsessen, Camilla Läckberg (evt flere i denne serien om jeg liker forfatteren)

* Balansekunst, Rohinton Mistry

* Tilbake til Riverton, Kate Morton

* Stormfulle høyder, Emily Brontë

* Den trettende fortellingen, Diane Setterfield

* God natt, elskede, Fredrik Skagen

* Jeg er brødrene Walker, Jan KJærstad

I tillegg blir det nok litt chick-lit på stranda, for hjernen min fungerer ikke i altfor høye temperaturer :briller:

Skrevet

Min første ferielektyre blir "den urolige mannen" av Henning Mankell.

Samme her. Trenger hjernedød litteratur nå etter å ha lest mange mange tusen sider pensum gjennom semesteret.

Skrevet

Om du er glad i krim så kan jeg virkelig anbefale alt av Tom Kristensen.

Skrevet (endret)

Driver nå med Den hemmelige kokken, men den tar nok ikke lange tiden, og går kanskje ikke under sommerlektyre. Blir nok til at jeg drar fram den kjære Beatles av Lars S. Christensen, lenge siden jeg leste den sist. Har også gått til anskaffelse av Visning, samme forfatter. Har store ambisjoner om omsider å lese Prosessen av Kafka, og vender det døve øret til alle som sier den er vanskelig. Og kanskje jeg får presset inn litt Murakami, Norwegian Wood er fortsatt ulest.

Endret av Kraistin
Skrevet

Om du er glad i krim så kan jeg virkelig anbefale alt av Tom Kristensen.

Hvorfor?

Skrevet

Til deg som har "Balansekunst" av Rohinton Mistry i bokhylla: Gled deg, det er en fantastisk bok!

Selv har jeg foreløpig gått til innkjøp av "Mornings in Jenin" av Susan Abulhawa, men det blir helt sikkert flere sommerbøker!

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg kommer nok til å ta det litt som det kommer, men Mange bøker skal det bli :) men dette er bøker som står i hylla som roper på å bli lest:

* Den rettferdige, Helene Uri

* Seierherrene, Roy Jacobsen

* Vidunderbarn, Roy Jacobsen

* Senor Peregrino, Cecilia Samartin

* Idas dans, Gunnhild Corwin

* Isprinsessen, Camilla Läckberg (evt flere i denne serien om jeg liker forfatteren)

* Balansekunst, Rohinton Mistry

* Tilbake til Riverton, Kate Morton

* Stormfulle høyder, Emily Brontë

* Den trettende fortellingen, Diane Setterfield

* God natt, elskede, Fredrik Skagen

* Jeg er brødrene Walker, Jan KJærstad

I tillegg blir det nok litt chick-lit på stranda, for hjernen min fungerer ikke i altfor høye temperaturer :briller:

Tilbake til Riverton, Stormfulle høyder og den trettende fortellingen er alle fantastiske bøker, hver på sin måte, så du har virkelig noe du kan glede deg til ;)

Har rett og slett ingen anelse om hva jeg skal lese i sommer, men tenker å ta det litt på sparket. Skal til england, så har ambisjoner om å tråle engelske bokhandler og se hva jeg finner :fnise: Skal neppe ha med så mange bøker på turen over, men regner med overvekt på turen tilbake :laugh:

For øyeblikket holder jeg på å lese "The lies of Locke Lamora" av Scott Lynch, fantastisk bok sålangt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...