Gjest Hans72 Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 (endret) Det står skrevet i Bibelen at " Det skal bli kraftige jordskjelv, og mange steder hungersnød og pest; det skal skje forferdelige ting og vise seg store tegn fra himmelen" i de siste dager. Verdens matvarelager er snart tomt, hvilket vil medføre en kraftig økning i matvareprisene, og dessuten mer hungersnød blant verdens fattigste. I tillegg har antallet jordskjelv de siste hundreårene gått kraftig opp(og antallet kraftige jordskjelv har økt i takt: Jeg velger å peke på jordskjelvet i Brasil i den forbindelse, ettersom det fant sted helt nylig), samtidig som antallet naturkatastrofer er doblet på 20 år. Er dette bare tilfeldigheter? Kilder: http://www.flyktninghjelpen.no/?aid=9064643 http://www.nationen.no/landbruk/article4614045.ece http://www.abcnyheter.no/node/110060 Endret 24. mai 2010 av Hans72
Gjest Child of nature Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Jeg tror ikke det er endetid, men en ny begynnelse. Du referer til bibelens profetier, men har nevnt for deg en gang tidligere at mayaprofetiene er like gjeldene, om ikke mer. Mayakalenderen er en avansert kalender ulik vår eller vestens kalender. Profetiene i denne kalenderen er veldig forutsigende, dvs, bibelen er overhode ikke alene om å spå med sine profetier. Forskjellen mellom bibelen og mayakalenderen, er at bibelen kan tolkes som at jorden skal gå under...masse skummle greier med dommedag og 1000 års rike med bare elendighet osv osv. Mayakalenderen spår maktens undergang. Andre indianske kulturer som sitter på sine profetier spår også at det vil bli overveldende naturkatastrofer. Moder jord begynner å riste seg løs, riste bort all denne tunge negative energien. Det er blant indianerne spådd 3 store makter som vil snart vil revne, miste sitt grep, å det er penger, religion og regjeringer. Å de som har fulgt med i nyhetene siden 2008 og frem til i dag, ser at mye av dette allerede har skjedd. Mayakalenderen spår en ny tid, en bevissthetsendring. En energiopphøyning. Antagelig det som bibel kaller ny himmel og ny jord. Men den spår ikke at jorda først skal gå under. Den spår heller at menneskene skal våkne og finne ut hvem vi egentlig er. Mayane selv er ganske forvirret og frustrerte over vestens fremstilling om 2012 og hvordan den blir fremstilt. Jeg velger å tro en fremtid hvor vi kan akseptere hverandre for den vi er, uansett tro, livssyn, gud, hudfarge, bakgrunn osv. Jeg velger å tro på en vakker og lys fremtid. Hvis dere vil ha linker, så har jeg lagt noen linker i innlegget * Bibelens profetier* Child of nature :rødme:
Larsern Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Det står skrevet i Bibelen at " Det skal bli kraftige jordskjelv, og mange steder hungersnød og pest; det skal skje forferdelige ting og vise seg store tegn fra himmelen" i de siste dager. Verdens matvarelager er snart tomt, hvilket vil medføre en kraftig økning i matvareprisene, og dessuten mer hungersnød blant verdens fattigste. I tillegg har antallet jordskjelv de siste hundreårene gått kraftig opp(og antallet kraftige jordskjelv har økt i takt: Jeg velger å peke på jordskjelvet i Brasil i den forbindelse, ettersom det fant sted helt nylig), samtidig som antallet naturkatastrofer er doblet på 20 år. Er dette bare tilfeldigheter? Kilder: http://www.flyktninghjelpen.no/?aid=9064643 http://www.nationen.no/landbruk/article4614045.ece http://www.abcnyheter.no/node/110060 Det har alltid vært jordskjelv, det er ikke noe nytt fenomen, men det kan virke som du hentyder det på måten du ordlegger deg. Derimot har vi aldri vært flere mennesker på jorda, for økte ressurser og økt levestandard har gitt lavere barnedødlighet og lengre livsløp, selv i den 3. verden, og dette medfører selvfølgelig flere katastrofer fordi mange steder i verden er fullstendig fylt til randen. (Det omtales ikke som katastrofer når det ikke stryker med masse folk). Jeg har ikke funnet noe statistikk på jordskjelv som går flere hundre år tilbake, har du det? Uansett, jorda er overbefolket, ingen tvil om det, og muligens kommer dette til å manifistere seg oftere og oftere gjennom matvaremangel, vannmangel, energi, konfrontasjoner osv, fordi dess nærmere bæreevnen man er, jo mer ømfintlig blir systemet for ytre påvirkninger. Det vil eventuelt stabilisere seg etter en stund, og menneskerasen vil sakte men sikkert atter formere seg mot nye høyder. Man kan jo spørre seg hvorfor gudene som oftest lar disse naturkatastrofene gå utover de som fra før oftest lever i fattigdom. Gir de ikke nok i kollekt?
Sequax Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Den dagen jorden blir ødelagt er det vi, den O store menneskehet, som har sørget for det. Helt på egenhånd. Se hvordan vi driver på! Å se på nyhetene er en revy i sakte film av elendighet, vold, nød og katastrofer. Grunnen til at det er flere naturkatastrofer nå enn før kan rett og slett skyldes den globale oppvarmingen som vi mennesker med vår grådighet har framprovosert. Mennesket er i stadig søken etter større og mer destruktive bomber, våpen og ødeleggende faktorer. Vi vil drepe de som ikke er enige med oss. Det er vi som kommer til å sørge for jordens død. Ingen andre!
Gjest Trajan Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Endetiden skjer om 4-5 millarder år når solen blir en rød kjempe og sluker de innerste planetene. Er dette hvirkelig så vanskelig å forstå
Skvaldersjura Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 Man kan jo spørre seg hvorfor gudene som oftest lar disse naturkatastrofene gå utover de som fra før oftest lever i fattigdom. Gir de ikke nok i kollekt? Synes du ikke det er litt respektløst å ha det morsomt på bekostning av ofrene i naturkatastrofer?
Mann 42 Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 Synes du ikke det er litt respektløst å ha det morsomt på bekostning av ofrene i naturkatastrofer? Det må da være lov å kommentere at dersom det er Gud som lager disse katastrofene, så er det ganske påfallende at de rammer dem som har det verst fra før? På hvilken måte er det å "ha det morsomt på bekostning av ofrene"? Er det noen som blir til latter, så er det vel heller dem som folder hendene og ser mot himmelen mens de tenker at det var Guds vilje.
Skvaldersjura Skrevet 31. mai 2010 #8 Skrevet 31. mai 2010 Det må da være lov å kommentere at dersom det er Gud som lager disse katastrofene, så er det ganske påfallende at de rammer dem som har det verst fra før? På hvilken måte er det å "ha det morsomt på bekostning av ofrene"? Er det noen som blir til latter, så er det vel heller dem som folder hendene og ser mot himmelen mens de tenker at det var Guds vilje. Har det litt i bakhodet ja, at USA's mest hatede familie ville sagt at dette var flotte greier, derfor mener jeg man kan la dem hvile i fred!
Mann 42 Skrevet 31. mai 2010 #9 Skrevet 31. mai 2010 Har det litt i bakhodet ja, at USA's mest hatede familie ville sagt at dette var flotte greier, derfor mener jeg man kan la dem hvile i fred! Jeg tenkte ikke på Phelpsene. Jeg tenkte mer på de kristne som lengter etter dommedag og himmelriket. Det er jo en langt større krets.
Pinkyh Skrevet 31. mai 2010 #10 Skrevet 31. mai 2010 Jeg lærte som Jehovas Vitne (gikk ut da jeg var ungdom) at i de siste dager så skulle det være masse jordskjelv, hungersnød, naturkatastrofer, kriger osv. At dette skulle intensiveres rett før Harmageddon. Jeg har vært litt nysgjerrig på om det finnes noen statestikk på dette i de siste 100 årene. Man ser jo helt klart at nyhetsbildet er noe helt annet i dag enn det var for kanskje 10 år siden, mye mer katastrofer. Men kan dette også skyldes at vi har en mye større nyhetsdekning enn vi hadde før? Skulle gjerne sett noen konkrete tall.
Gjest VinglePetter Skrevet 31. mai 2010 #11 Skrevet 31. mai 2010 Jeg har vært litt nysgjerrig på om det finnes noen statestikk på dette i de siste 100 årene. Man ser jo helt klart at nyhetsbildet er noe helt annet i dag enn det var for kanskje 10 år siden, mye mer katastrofer. Men kan dette også skyldes at vi har en mye større nyhetsdekning enn vi hadde før? Skulle gjerne sett noen konkrete tall. Det er to årsaker til at vi opplever en hyppigere frekvens av naturkatastrofer nå, i forhold til for 100 år siden. 1. Det bor flere mennesker på jorda. Også i naturkatastrofe-utsatte områder. Dermed blir flere mennesker berørt. 2. Takket være TV, radio, aviser og Internett, har vi en mye større dekning av hver eneste katastrofe. For 100 år siden var det svært få som fikk vite at en landsby i indre Mongolia ble utslettet av ett jordras. Det finnes ingen ting som tilsier at det var færre jordras for 100 år siden.
Larsern Skrevet 31. mai 2010 #12 Skrevet 31. mai 2010 (endret) Synes du ikke det er litt respektløst å ha det morsomt på bekostning av ofrene i naturkatastrofer? Ironisk, men ikke morsomt. Men, det må jo være rettferdig og godt, for selv ikke en spurv faller til jorden uten at gud vil det. EDIT: Og gud er jo en rettferdig og god gud.. Endret 31. mai 2010 av Larsern
ZIr0 Skrevet 11. juni 2010 #13 Skrevet 11. juni 2010 (endret) Jeg leste fra veda skrifter om hvor mange billioner år planeten "lever" og regnet ut hvor mange billioner år vi har levd, slik at det er leeenge til, utifra mine kalkulasjoner fra de skriftene, at verdens ende vil skje. Innlegget endret Bond, mod Endret 12. juni 2010 av Bond
Gjest Hans72 Skrevet 20. juni 2010 #14 Skrevet 20. juni 2010 Et annet tegn på at vi er i endetiden nå, er at folk "farer omkring, og kunnskapen er stor"(sitat fra Bibelen). Det har aldri vært flere flyktninger enn nå, og tallet øker stadig. I tillegg øker kunnskapsnivået i en utrolig høy fart, til motsetning fra tidligere tiders situasjon, hvor den økte sakte.
Larsern Skrevet 20. juni 2010 #15 Skrevet 20. juni 2010 Et annet tegn på at vi er i endetiden nå, er at folk "farer omkring, og kunnskapen er stor"(sitat fra Bibelen). Det har aldri vært flere flyktninger enn nå, og tallet øker stadig. I tillegg øker kunnskapsnivået i en utrolig høy fart, til motsetning fra tidligere tiders situasjon, hvor den økte sakte. Dersom det virkelig er slik at endetiden er nær, så er det fordi (flere) religiøse tullinger snart har teknologien for å gjøre dette mulig. Bortsett fra det så ser jeg ikke mange tegn på endetid.
Gjest lurven Skrevet 22. juni 2010 #16 Skrevet 22. juni 2010 jeg er kristen men tror ikke endetiden er spesielt nær enda. det er visst populært å tro det. men hvor blir det av antikrist i såfall..
Mann 42 Skrevet 22. juni 2010 #17 Skrevet 22. juni 2010 Et annet tegn på at vi er i endetiden nå, er at folk "farer omkring, og kunnskapen er stor"(sitat fra Bibelen). Det har aldri vært flere flyktninger enn nå, og tallet øker stadig. I tillegg øker kunnskapsnivået i en utrolig høy fart, til motsetning fra tidligere tiders situasjon, hvor den økte sakte. Ligner ikke deg å bare si "sitat fra bibelen". Kapittel og vers, Hans. Du er herved mistenkt for å ta en (enda en) spansk en. Jeg har knepet deg i sitatfusk med bibelsitater før.
RPM Skrevet 23. juni 2010 #18 Skrevet 23. juni 2010 En Canyon på tre dager, hurtig forming av jorden http://www.forskning.no/artikler/2010/juni/253726
Gentle Skrevet 24. juni 2010 #19 Skrevet 24. juni 2010 (endret) En Canyon på tre dager, hurtig forming av jorden http://www.forskning.no/artikler/2010/juni/253726 RPM, hva beviser dette? Som kjent er ikke dette det som vanligvis skjer når det renner litt vann, da hadde det ikke vært annet enn Canyon på jorden. Det var snakk om veldig mye vann, vi har mange formasjoner som man mener er dannet på svært kort tid. Spesielt etter istiden samlet det seg opp store mengder smeltevann, når dette brøt ut, dannet det seg canyon på svært kort tid. Poenget er at vi endelig fikk beviser for at det er mulig. Når du ser en kløft i fjellet, der det renner en liten elv, hvor lang tid tok det å danne denne? 4500 år? Og, hvilken bergart er det snakk om? Tror du det var en istid for ca 10 000 år siden i våre områder? Endret 24. juni 2010 av Gentle
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juli 2010 #20 Skrevet 3. juli 2010 Jeg velger å tro på det bibelen sier om at jorda aldri vil bli helt ødelagt. og at den skal bli til et paradis i nærmeste framtid. ganske oppløftende å tro på egentlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå