Gjest missEva Skrevet 25. mai 2010 #21 Skrevet 25. mai 2010 Har hund selv, men jeg hadde nok ikke villet hatt hunden i bryllupet mitt fordi. Dette på grunn av noen punkter: 1) Hunden min blir stresset i situasjoner med mange folk. Dette fordi hun er så utrolig glad i mennesker og vil hilse på alt og alle. Hvordan er det med din hund? 2) Hunden min er en slik type hund man kan reagere på om man er allergisk. Dette er noe man må huske på når man har slike ønsker. Noen kan faktisk få skikkelig pustebesvær om en hund er i samme rom som den som har allergi. Har du en slik hund? 3) Hva om hunden tisser, bæsjer, sikler og/eller peser? Kanskje ikke like gøy å få slike ting på brudekjole eller på andre kjoler...? 4) Hva om noen er livredd hund? Jeg har en blanding mellom rottweiler og dobermann. Ikke alle liker den type hund like godt som f.eks en chihuahua. Vet faktisk ikke hva jeg hadde valgt; at noen ikke fåt med seg sermonien eller at hunden er der. 5) Røyter hunden veldig? Er det verdt å få brudekjolen full av små, mørke hundehår bare for å ha med hunden? Irellevant spørsmål om hunden er lys. Nå kan jeg ikke annet enn å snakke for meg selv og min hund slik jeg kjenner den, men jeg for min del hadde droppet å ha hund i bryllup. Sikkert veldig trivelig og koselig om alt går etter planen og slik man ser for seg, men hva om hunden slår seg helt vrang og alt går galt? Man må tenke på alt vet du, men til syvende og sist så er det DU og BARE DU som bestemmer..
Heart7086 Skrevet 25. mai 2010 #22 Skrevet 25. mai 2010 Vi vurderer og hunden vår som ringbærer, hun betyr mye for oss, er den del av familien(fortsatt en hund så klart), og hun er vandt til å bære kløv, osv så fant det nesten litt "passende" at hun bærte ringene:) Om vi får lov av kirken går hun foran oss opp midtgangen, event. går opp sammen med min kjære, med en "pute" på ryggen(nesten som en kløv) hvor ringene er knyttet fast med pen sløyfe. Under seremonien ligger hun ved siden av oss, og når vi er ferdige i kirken tar vi noen bilder med/uten henne, samt bilder på en annen plass, før vi kjører henne hjem. I løpet at kvelden blir vi å ordne slik at noen andre kan dra hjem å lufte henne, event. at hun overnatter hos min far siden vi tilbringer natten på hotell. Hun blir ikke med på festen, tror det er få hunder som ville hatt noen glede av en slik fest. (Dog vil nok hun få noe ekstra godt den dag, kjøtt el. lign:) Så lenge hunden er rolig, ikke har problemer med f.eks alle menneskene, musikken(orgelet kan nok skjære noe i ørene på dem) ser jeg ikke på dette som noe problem! Men heller som noe originalt og "ekte", hunden er tross alt en del av dagliglivet og en man tilpasser aktiviteter etter så hvorfor ikke? Lykke til!
NovaFlare Skrevet 25. mai 2010 #23 Skrevet 25. mai 2010 For en utrooolig god idé!!! :D Min hund skal også være med når jeg gifter meg har jeg bestemt nå Jeg er heldig siden min ikke røyter og er allergivennlig, men jeg hadde gjort det uansett. Stå på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå