Gå til innhold

Hund i bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hatt med hunden/hundene sine i bryllupet? hvordan gjorde dere det?

Har sett litt på film om noen hunder er ring-bærere, noen som har gjort dette?

Vil så gjerne ha hunden min med i bryllupet :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få noen i familien eller en venn som kjenner den godt til å ha den i bånd og så finner du ut om den skal sitte pent på sidelinjen eller bære ring eller... Kan jo være at evt. kirke el.l har restriksjoner på dyr. Men bortsett fra det er det vel ikke så mange hindringer :)

Skrevet

Du bestemmer jo selv om du ønsekr det, for min del så syns jeg det bare ser helt fjernt ut. Hvilken glede har hunden av å være ringbærer? Og hvilken glede har hunden av å være der i det hele tatt? Ser du på hunden som ditt barn, elelr klarer du å se at den er en hund?

Jeg har selv hund, og forstår at man er kjempe glad i hunden sin, men det der blir for sært for meg. Finnes ikke søtt i det hele tatt, bare helt fjernt

Gjest AnonymBruker
Skrevet (endret)

Du bestemmer jo selv om du ønsekr det, for min del så syns jeg det bare ser helt fjernt ut. Hvilken glede har hunden av å være ringbærer? Og hvilken glede har hunden av å være der i det hele tatt? Ser du på hunden som ditt barn, elelr klarer du å se at den er en hund?

Jeg har selv hund, og forstår at man er kjempe glad i hunden sin, men det der blir for sært for meg. Finnes ikke søtt i det hele tatt, bare helt fjernt

Så fordi jeg vil at hunden min skal være en del av den største dagen i livet mitt, så behandler jeg den som en baby?

Veit ikke hvem som er fjern her jeg altså.

Man må få lov til å spørre om noe uten å bli angrepet og nermest få dyreplager stemplet i panna.

Takk for svar Strix :)

Endret av Scorpina
Skrevet (endret)

Så fordi jeg vil at hunden min skal være en del av den største dagen i livet mitt, så behandler jeg den som en baby?

Man må få lov til å spørre om noe uten å bli angrepet og nermest få dyreplager stemplet i panna.

Har jeg sagt at du er dyreplager? Strix kunne tydeligvis ikke svare på ditt spørsmål heller, siden Strix ikke har hatt en hund i sitt bryllup. Men siden Strix svarte mer i din retning, var det tydeligvis et greit svar.

Skal svare på ditt spørsmåm. Nei, jeg har ikke hatt hunden i mitt bryllup, og kunne heller aldri falt meg inn å ha hunden med i mitt bryllup. Var det et bedre svar?

Du behandler den i alle fall ikke som en hund, for hunder har ikke noe i et bryllup å gjøre. Hvilken glede har hunden av å være der? Men det er jo min mening, og du må jo for all del gjøre som du vil. men det blir for fjernt for meg, og man menneskeligjør en hund. Og det igjen er min mening, og det uten at jeg kaller deg dyreplager. Men kanskje du ser på deg selv som det, siden du tydeligvsi trodde at jeg mente det?

Endret av Scorpina
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Hvis du ikke har planer om å svare på spørsmålene mine kan du ryke og reise :)

Dette er et diskusjonsforum og Piper og alle andre har faktisk rett til å ha en mening om dette like mye som du har den motsatte meningen. Piper var ikke uhøflig, bare direkte i sin mening, og den eneste som har vært frekk er du. Hvorfor det?

Endret av Blondie65
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Å ha en hund som ringbærer blir veldig.... amerikansk i mine øyne. Men det er ditt bryllup, og om bikkja synes det er topp så er jo det en fin ting.

Men det viktigste her er hvordan bikkja selv kommer til å reagere på situasjonen. Er den stresset i store folkemengdre, eller går det greit? Pass på at du ikke bare ser det du vil se, men er realistisk med hensyn til hva bikkja sannsynligvis kommer til å mene om situasjonen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Greit nok jeg overreagerte, men jeg tok det svaret hennes som et direkte angrep mot meg. Jeg er en flink hundeeier, driver aktivt med hund 4 dager i uken + når vi får oppdrag (redningshund) og det ville glede meg utrolig mye å ha hunden min i bryllupet mitt. Ikke på festen eller noe, men i sermonien.

Hunden min elsker meg, han elsker min kommende mann og han elsker virkelig mennesker. Hvilken skade skal han få av å være med i en sermoni i en times tid? Tror virkelig ikke at bikkja har vondt av det, og det er heller ikke menneskligjøring av hunden. Bare et ønske om å ha hunden der min store dag istedet for at den hele dagen skal være hos fremmede.

(Og Strix kom med et forslag, i motsettning til deg. Har ingenting med at hun ikke var så negativ som deg, Piper)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Og nå syntes jeg i skal holde oss til saken, og ikke la dette skli over i en menneskligjøring av hund diskusjon..

Skrevet

Kan jo legge til at det viktigste av alt dersom du skal ha hunden din med deg er at dette er noe hunden takkler. At den ikke er nervøs, ukomfortabel i folkemengder osv.

Skrevet (endret)

Eh du? Dette er et diskusjonsforum og Piper og alle andre har faktisk rett til å ha en mening om dette like mye som du har den motsatte meningen. Piper var ikke uhøflig, bare direkte i sin mening, og den eneste som har vært frekk er du. Hvorfor det?

Hunder er flokkdyr og har ikke bikkja problem med folkemenger kommer den til å storkose seg.

Endret av Scorpina
Skrevet (endret)

Hørtes kjempe koselig ut TS. Har selv vurdert det sterkt.

Tviler på du kan ha hund i kirka. Men kan jo flytte vielsen ut hvis det skal være på sommeren.'

For min del syntes jeg hunder har like mye i ett bryllup å gjøre som unger. Det er ett valg man tar.

Endret av Scorpina
Skrevet

Det er din hund og du som kjenner den. Personlig ville jeg nok ikke hatt noen hund i mitt bryllup og hadde nok reagert om noen andre hadde hatt det også. Men om du har en hund som trives blandt masse mennesker så er det vel ikke noe problem. Eneste er vel om dere får lov til å ha den med i kirken? Ville kanskje sjekket det først. Når du har sett i filmer og sånn hvor de har hatt hunder, hvordan har de da gjort det? Er nok letest å hente inspirasjon derfra iom at det ikke er særlig vanlig å ha med hunder her i Norge hvertfall. Lykke til!

Gjest ThatWoodcut
Skrevet

Hvis hunden ikke blir stresset eller nervøs så for all del! Men igjen, den blir nok ikke det hvis ikke hadde vel ikke du vurdert å ha den med i bryllupet...

Jeg hadde nok ikke hatt med mine hunder i mitt bryllup, men det er fordi de ikke er rolige nok. De hadde sikkert veltet et bord og hoppet på kjolen min :fnise:

Skrevet

Jeg ville personlig unngått det fordi jeg kjenner flere som er redd hunder (spesielt større hunderaser/medium hunderaser) og også endel som er allergiske. Selv om kirken er stor og hunden går i bånd og allergikere ikke vil få problemer, så ville jeg ikke gjort denne timen i kirken nervøst eller ekkel for noen av gjestene mine.

Men kanskje du skal ha et mindre bryllup og kjenner til gjestene dine godt, da kan det nok bli morsomt - hvertfall for barna som er der. :)

Skrevet

TS det er DIN drømme dag. Skal man begynne å ta hensyn til alle gjestene så ender det opp med ett bryllup som er laget for gjestene. Jeg vurderer sterkt å droppe gjester som ikke liker eller tåler hund. Helldigvis er det kjempe få av de og de folka er ikke noen jeg har så kjempe lyst å feire den med uansett

Skrevet

Enig med Minxie.

Spesielt dersom dette er en litt større hund kan det bli ubehagelig for noen av gjestene dine. Du bør nok iallefall først sjekke om det er noen gjester som er allergiske, eller som kanskje har fobi mot hunder etc.

Min mor er livredd hunder, og dersom hun skulle ha sittet i en liten kirke med en litt større hund, hadde dette vært et totalt mareritt for henne. Hun hadde mest sannsynlig snudd i døren og gått igjen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg syns hund i bryllup høres koselig ut jeg. Hvis hunden er rolig så kan det da ikke gjøre noe.

Det er mer dyreplageri å ta dem hunden midt inn i centrum på 17. mai. I bryllupet kjenner den sikkert flere som også kan ta den med på en luftetur.

Endret av Scorpina
Skrevet

Selvfølgelig kan du ha hunden din i bryllupet! For veldig mange er dyrene er naturlig og selvskreven del av familien, og det er ikke noe rart med det.

At noen synes dette er rart, amerikansk eller upassende kan du helt trygt blåse i. Heldigvis er det brudeparet som kan velge hvordan de ønsker å legge opp dagen. Jeg har dessverre ingen tips utenom at dere bestemmer dette helt selv, og at dere bør gjøre akkurat hva dere vil.

Skrevet (endret)

Jeg synes du skal ha med hunden din dersom den er en balansert, rolig hund som tåler masse folk, og lyder.

Jeg skulle gjerne hatt med min egen hund, men han er nok litt nervøs av seg, og derfor får han det ikke bra i en sånn setting desverre..

Så lenge du med 100% sikkerhet vet at hunden din "tåler" det, så synes jeg det høres kjempe koselig ut! De er jo en del av familien de også!

Sikkert lurt å tenke på allergier hos gjestene. Når det gjelder evt redsel i forhold til hund, så regner jeg med at du har såpass kontroll på hunden at den ikke løper bort til folk hvis du ber den om å stå/sitte/ligge. Så da bør det problemet være løst :)

Alle tåler å se en hund ligge stille på plassen sin uansett hvor redd man er.

Lykke til, og håper du finne ren god løsning både for deg og hunden din! :)

Endret av Scorpina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...