Gå til innhold

Er det negativt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha et ganske klassisk bryllup, med taler og litt sanger, treretters middag og så kaker og dans. Jeg skal ha en stor og flott brudekjole mens min kommende mann skal ha sånn smoking (eller hva det nå heter når dressjakka er lenger bak), flosshatt og stokk (drømme drømme, han blir LEKKER!)

Antrekk er "mørk dress" siden jeg ikke kan forvente gallaantrekk av folk. Hadde jeg ikke vært frekk om jeg gjorde det så hadde jeg ønsket at damene kom i lange kjoler for jeg synes det er så flott.

Jeg vil ha litt pomp og prakt! Jeg vil ha høytidig stemning! Men det er jo ikke nødvendigvis slik at det blir påtatt stemning av det?

Vi kommer jo til å ha en lett stemning på kvelden med polonese før brudevalsen og kanskje litt enkel underholdning!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært i flere slike bryllup jeg, så du er nok absolutt ikke alene om det :)

Du mener mannen skal ha snippkjole (utrolig gøyalt ord forresten :fnise: )?

Skrevet

Jeg hadde gjerne kommet i bryllupet ditt :)

I mine øyne så er det BRA at folk tar litt hensyn til hva de selv ønsker.

Noen av oss, meg selv inkludert til tider, er gjerne veldig opptatt av hva alle andre syns. Så lenge det ikke er noe veldig upassende(antrekk:naken), ulovlig eller lignende så syns jeg det er flott at folk gjør det på den måten de ønsker det.

Håper det blir en flott dag :strix:

Skrevet (endret)

Høres flott ut. Jeg har vært i forskjellige typer bryllup og de fleste var vakre. Pomp og prakt hører med til en stor dag. Jeg var i et bryllup en gang som var så uformelt at det kunne like gjerne vært en "normal" vennefest. Ingenting var organisert og folk var bare stuet inn i et alt for trangt lokale.

Man trenger ikke nødvedigvis følge alle skikk- og bruk-regler, men et velorgansiert og formelt bryllup høres ut som et supert bryllup.

Endret av Het Potet
Skrevet

Nei, det er ikke negativt, synes jeg!

Vi skal ha også et ganske tradisjonelt bryllup. Antrekk hos oss er mørk dress/smoking, som betyr at de som har lyst til å gå i smoking eller lang kjole har lov til det (pappa ville gjerne bruke smoking!), mens det er fullstendig lov å gå i dress eller knekort kjole hvis man foretrekker det.

Jeg skal ha stor brudekjole, mens mannen nå har bestemt seg for antrekk - ganske likt ditt, med denne. Jakken skal være sort, den ser litt grå ut på bildet. Og så flosshatt og stokk - kjempestilig!

Skrevet

Jeg synes det som er viktig er hvordan dere ønsker at deres bryllup skal være.

Finnes ingen fasit på det =o)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For å være helt ærlig synes jeg prinsessedill, pomp og prakt blir litt vammelt. Det er noe med det at ok, man gifter seg, men det betyr ikke at det er århundredets begivenhet heller, og å ikle unge menn hatt og stokk synes jeg strengt tatt er mer enn en smule corny.

Men meg om det :ler: Det viktigste er at brudeparet er fornøyd, og jeg har trampet mang en tåpelig polonese i forvissning om at jeg synes det er urteit, men Kari og Ola blir glade. Så da gjør jeg det med glede.

Skrevet

Synes det høres ut som et kjempeflott bryllup! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Dette har jeg også tenkt på etter å ha lest en del inne her på KG. Det er så mange som er opptatt av å ha et utradisjonelt bryllup, og å gjøre ting "litt annerledes". Og da har jeg tenkt litt for meg sjøl "er jeg kjedelig som vil ha et vanlig bryllup?" Vi skal ha det veldig tradisjonelt med kirke (og pappa følger meg opp forresten, og jeg har ikke tenkt en dag at jeg blir gitt bort fra en mann til en annen. Synes bare det er koselig.), toastmaster, taler, bryllupsvals, stor kjole.. Og vi gleder oss og tror det blir veldig koselig og spesielt. Heldigvis er det sånn nå at vi står fritt til å gjøre akkurat som vi vil, og det liker jeg. Så det gjelder vel bare å ikke tenke på hva andre mener, men hva man selv liker og har lyst til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...