Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Min samboer har en ex som han har hatt et veldig trøblete forhold til, hun har en veldig utsvevende fortid (dop, fengsel) og har vist endel stalkertendenser i årene før jeg møtte ham (type bli med romkameraten hjem fra fest og ha sex med denne, for så å krype opp i senga til kjæresten min så fort nattens date hadde sovnet). Nåja, vi har hatt noen diskusjoner som har bla. endt opp med å være om henne, da jeg er sterkt imot narkotika og han er for legalisering av det meste. Og med en eks som har sonet fengselstraff "kun" for narkosalg, så mener han at han har god insikt og drar gjerne livet hennes inn i diskusjonen. (Om det er relavant eller ikke er ikke poenget med denne tråden.) Sist temaet kom opp sa jeg noe i retning av "uansett hvor jævlig livet ditt har vært så er det virkelig ikke en unnskyldning til å bryte loven" - og fikk videre utbrodert livshistorien hennes med hvor synd det var på henne og at hun selvfølgelig hadde endt opp der, siden hun hadde tatt abort da hun var 17 og flyttet hjemmefra kort etterpå. Jeg har ikke fortalt ham så veldig mye om fortiden min - men jeg tok abort da jeg var enda yngre, og flyttet også hjemmefra kort tid etterpå. Har vært fristet til å fortelle ham om det for å ta bort det "taperstemplet" han tydeligvis mener at abort medfører, men så tenker jeg at han kanskje begynner å se på meg som like patetisk som jeg ser på exen hans... (Har forøvrig gått veldig bra med meg, aldri vært i nærheten av politiet.) Hm... noen tanker?
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Jeg kan ikke skjønne at en slik diskusjon skal være så viktig i et forhold. Synes du heller kan fortelle om fortiden din i en annen setting; ikke for at du skal få rett i en diskusjon hvor eksen hans er innblandet i tema. Sikker på at det ikke er litt sjalusi her også som gir krutt i diskusjonen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå