Gå til innhold

Hudorm eller hva?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 3 månder gammel kinesisk nakenhund hanne. Etter å ha koset med han i dag merket jeg noen stikkendendes bitte små "stilker" so kommer opp av huden. De er så små at en må se etter. Fikk tak i to stykker som jeg dro opp. En svart og en hvit. De beveget ikke på seg. Men i går i bilen på vei hjem så jeg en liten svart makk på samme strl som beveget seg der valpen hadde ligget. Men det kan hende det var noe vi dro med inn i bilen. Ikke vet jeg :s

Hva er dette?! Har hatt valpen i to netter bare.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

CC'er får ofte kviser og hudormer så det er nok bare det :)

Det kan hjelpe å bytte til skikkelig kvalitetsfor, jeg kan anbefale orijen (kåret til beste hundefor i flere år på rad)

Gjest Huffsa
Skrevet (endret)

CC'er får ofte kviser og hudormer så det er nok bare det :)

Det kan hjelpe å bytte til skikkelig kvalitetsfor, jeg kan anbefale orijen (kåret til beste hundefor i flere år på rad)

Kan du vise meg hvor det er dokumentert?

TS; det er normalt med Kinesere ;) De får også veldig lett ingrodd hår, de bør fjernes, kan fort bli betennelse.

Det som lå i bilen kan være en form for orm/mark, og jeg syntes du bør gi hunden en markur. Hos dyrlegen min har de en markkur som tar knekken på alt av de forskjellige typene.

Endret av Huffsa
Skrevet

Takk for svar :)

Dette er min første Cc. Har bare hatt større hunder med hår før. Så ble litt sjokket. Leste litt på nettet men fant ikke noe om det. Men konkluderte litt med at det bare var kviseormer. Han har nettopp fått seg en ormkur. og spiser royal cannin for, men han er ikke så glad i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...