Matvraket Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Jeg har rett og slett hele hagen full av løvetann! utrolig stygt! Også har jeg katt og kattunger som går i bånd i hagen og dermed kan jeg ikke benytte meg av løvetanngift heller.... noen som vet hvordan bekjempe disse rakkerne? Jeg har vel den siste uken gravd opp tre ganger og fyller omtrent en pose hver gang! Det blir borte og forsøkt tatt med roten, men det ender jo opp med store stygge hull i plenen også....
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Metoden du bruker er nok den beste hvis du ikke vil bruke gift. Er du sikker på at gifta er skadelig for katter? Noen av plantevernmidlene skal ikke være skadelige for landlevende dyr, men jeg kjenner egentlig bare til glyfosat/roundup som tar gresset også hvis du ikke går fra løvetann til løvetann og pensler.
Gjest navnelapp Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Bruk den teknikken du har brukt, og gjødsle plenen godt slik at den får god tilvekst. Ha gjerne på litt ekstra jord og nokre nevar med plenfrø viss det trengst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå