Gå til innhold

Hva får ditt barn i lommepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter egen tråd for å få svar på dette Svar gjerne med alder, og hva pengene kal rekke til.

Mitt barn er 13 år, får 200,- pr mnd. Han sparer disse, men bruker egne penger hvis han ønsker seg noe veldig eller skal på kino eller noe

Videoannonse
Annonse
Gjest Margrethe
Skrevet

Vår 16-åring får 250 kr uken. Disse pengene skal dekke kino, snop, sminke, hårprodukter, blader, gaver til bursdager o.l., buss(trenger ikke buss til skole) og andre småting. Tidligere fikk hun en mye lavere sum, men da ga vi henne ekstra penger til mange av disse tingene som hun nå har ansvar for selv.

Normalt sett ville vi forventet at en 16-åring fikk seg jobb av et eller annet slag, men vår 16-åring henger litt etter i utviklingen så jobb er ikke aktuelt ennå. Vi trener på ansvar for penger på denne måten, og så må hun gjøre ting hjemme som hun makter. Hun er i tillegg en skolesliter, så hun bruker masse tid på skolearbeid og klarer såvidt å holde seg på toere og treere, en firer en sjelden gang.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er 17 år og får 400kr i uken. Disse er til røyk, godteri, kino, sminke eller alkohol i ny og ne.

Får dekket alt av klær, busskort, sko, jakker osv. Skal jeg i bursdag får jeg 200, vil jeg gi mer må jeg dekke dette selv.

Skrevet

Nå har jeg ikke barn selv, men fra jeg var 16 til jeg flyttet hjemmefra som 18 åring så fikk jeg 1000 kroner i måneden mot fast arbeid i huset.

Det samme får nå min yngre søster som er 15 år. Brødrene mine derimot er ikke interessert i så mye "ansvar" hjemme(Det er virkelig ikke snakk om mye arbeid), så de får ut fra innsats. Gjør de ingenting, så får de ingenting.

Skrevet

Jeg fikk 1000kr i mnd fra jeg var 16år. Disse kunne jeg bruke når jeg ønsket å finne på ting med venner,hadde lyst på ting som sminke, hårfarge etc. utenom dette fikk jeg det jeg trengte av klær.. men jeg begynte å gå med avisen når jeg siste året på barneskolen... Og hadde noen små jobber alle årene. Pluss jeg vasket som regel alle gulv pluss andre små ting mine foreldre trengte hjelp til.Og ryddet rommet mitt hver fredag for å få penger av de hjemme.

Jeg syns summen for hvor mye lommepenger man skal få avhenger av om man hjelper til hjemme og hvor mye man gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...