Gå til innhold

dåpsgave

Anbefalte innlegg

Gjest dåpsgave
Skrevet

Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt disse ????

Tar gjerne i mot andre tips til litt annerledes dåpsgaver også.

Videoannonse
Annonse
Gjest mille
Skrevet

venninden min kjøpte dette å matle figurer til hvert av barna , ole brum, donald duck, prinsesser osv, å skrev navnene til barnet frampå stolen, å fødtselsdagen oppå ryggen.

dette er en kjempe fin gave å noe jeg ble kjempe glad for :)

venninden min kjøpte stolen på skeidar (menenr jeg)

hun kjøpte noe attåt også, noe jeg mener ikke er nødvendig.dette er en fantastisk gave :)

Skrevet

...men vær sikker på at det er noe mottaker vil sette pris på! Vi fikk en sånn til min eldste da han skulle døpes. Jeg skjønner ikke poenget, for å være helt ærlig. Jeg visste at giver hadde betalt over 500 kr for den og skjønte ikke hva jeg skulle gjøre med den. Ikke hadde vi plass til å ha den til pynt, og sønnen min har aldri vært interessert i den, så nå står den på loftet.

Hadde nok satt mer pris på 500 kr på sparekontoen hans, men det er nå meg :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Barna våre fikk sånne til dåpen og jeg synes de er kjempefine og de blir brukt.

De fleste dåpsgaver er jo ikke bruksting, en haug av sølv ett eller annet f.eks.

Skrevet

...men vær sikker på at det er noe mottaker vil sette pris på! Vi fikk en sånn til min eldste da han skulle døpes. Jeg skjønner ikke poenget, for å være helt ærlig. Jeg visste at giver hadde betalt over 500 kr for den og skjønte ikke hva jeg skulle gjøre med den. Ikke hadde vi plass til å ha den til pynt, og sønnen min har aldri vært interessert i den, så nå står den på loftet.

Hadde nok satt mer pris på 500 kr på sparekontoen hans, men det er nå meg :)

Jammen mange utakknemlege folk... Skal ein spørre på førehand om folk vil like ein spesifisert gåve? Ikkje alle gåver fell i smak, men eg syns det blir for storforlangandes å kreve godkjenning av gåver før ein får dei...

Skrevet

Jammen mange utakknemlege folk... Skal ein spørre på førehand om folk vil like ein spesifisert gåve? Ikkje alle gåver fell i smak, men eg syns det blir for storforlangandes å kreve godkjenning av gåver før ein får dei...

Utakknemling? Nop, syns ikke det. Jeg bestemmer selv hva som skal være i mitt hjem og hvordan det skal se ut.

Syns faktisk det er litt frekt å gi bort interiør og annet som setter preg på hjemmet mitt UTEN å sjekke at det er noe jeg/vi vil ha. Spesielt noe med navn på som det da er umulig å bytte.

Hva med å gi penger og si at kanskje de skal brukes til en stol, eller annet av møber ungen kan få glede av - eller settes på konto til ungen til senere.

Og med det samme; jeg liker heller ikke å få klær til meg selv eller ungene mine - mye hyggeligere med gavekort på klesbutikk.

Skrevet

Då vil eg seie du er hakket meir kravstor enn majoriteten ;) Må vere vanskeleg for dei som skal gi gåver til deg. Er ikkje mykje moro å gi gåver til nokon som berre tek i mot gåvekort fordi dei er så kresne...

Skrevet

Googlesøk på "barnestol med navn" ga denne: http://www.tusserogtroll.no/page/5381/

Oi. En slik hadde ikke jeg turt å gi bort. Folk har forskjellig smak, og jeg hadde vært redd for å sette mottagerne i en kjip situasjon, der de føler de må ha den fremme, selv om de kanskje ikke kan fordra den. Men hvis dette er noe de ønsker seg er det jo en annen sak..

Gjest Spinell
Skrevet

Det finnes mange andre muligheter for dåpsgaver, utover de vanlige sølvsakene. De fleste foreldre forstår også at det er tanken som teller, og at dåpen ikke først og fremst er en penge- og gavekortinnsamling til barnet ;)

Her er noen alternativer til sølvsmykkene:

-eventyrbøker

-sangbøker

-ryggsekk (den aller minste Bergans-modellen er vel blitt en dåpsklassiker etterhvert)

-barnesovepose

-barneservise

-barnebestikk i stål

-OBOS-medlemskap

-sparebøsse (trenger ikke være den standard gakk-gakken fra gullsmeden)

Skrevet

Det finnes mange andre muligheter for dåpsgaver, utover de vanlige sølvsakene. De fleste foreldre forstår også at det er tanken som teller, og at dåpen ikke først og fremst er en penge- og gavekortinnsamling til barnet ;)

Her er noen alternativer til sølvsmykkene:

-eventyrbøker

-sangbøker

-ryggsekk (den aller minste Bergans-modellen er vel blitt en dåpsklassiker etterhvert)

-barnesovepose

-barneservise

-barnebestikk i stål

-OBOS-medlemskap

-sparebøsse (trenger ikke være den standard gakk-gakken fra gullsmeden)

Jeg er enig i at bøker er en fin gave. Finnes flotte bøker i alle prisklasser.

Skrevet

Jeg synes noen gode eventyrbøker er en flott gave, feks serien "Den store...". Barnebestikk er også praktisk og fint - behøver ikke være i sølv. Synes også disse pleddene med barnets navn på er kjempesøte!

Skrevet

Oi. En slik hadde ikke jeg turt å gi bort. Folk har forskjellig smak, og jeg hadde vært redd for å sette mottagerne i en kjip situasjon, der de føler de må ha den fremme, selv om de kanskje ikke kan fordra den. Men hvis dette er noe de ønsker seg er det jo en annen sak..

Den er jo til ungen, og ungen har vel (som oftest) et rom? En liten krakk, f.eks. får jo plass hvor som helst og er veldig morsom for ungen å leke med.

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene om å mene dette. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Utakknemling? Nop, syns ikke det. Jeg bestemmer selv hva som skal være i mitt hjem og hvordan det skal se ut.

Syns faktisk det er litt frekt å gi bort interiør og annet som setter preg på hjemmet mitt UTEN å sjekke at det er noe jeg/vi vil ha. Spesielt noe med navn på som det da er umulig å bytte.

Hva med å gi penger og si at kanskje de skal brukes til en stol, eller annet av møber ungen kan få glede av - eller settes på konto til ungen til senere.

Og med det samme; jeg liker heller ikke å få klær til meg selv eller ungene mine - mye hyggeligere med gavekort på klesbutikk.

Noen gir deg en gave og du synes de er frekke? :sjokkert:

Skrevet

Noen gir deg en gave og du synes de er frekke? :sjokkert:

Enkelte manglar både takknemligheit og normal oppførsel.... :roll:

Skrevet

Enkelte manglar både takknemligheit og normal oppførsel.... :roll:

Enig!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...