Gå til innhold

Gatefest

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Her hvor jeg bor har vi en gang i året en "gatefest". Alle som bor i gaten vår blir invitert, vi griller, skravler, drikker og spiser god mat. Det blir satt opp leker til barna (og de voksne) og det er veldig hyggelig og vi får alle et godt bånd.

lurer på om andre som har lignende? Ingen jeg kjenner har hørt om eller hatt slike gatefester, men for meg er det veldig normalt, og hyggelig. Har jo hatt det hvert år siden vi flyttet hit for 12 år siden, og da blir nabolaget veldig sammensveiset, og når det flytter nye inn har de gode muligheter til å bli med i "gjengen"..

Hva tenker dere om noe slikt? Er det negativt eller positivt?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har olabilløp med premiering :jepp:

vi har grillfest og kaker etterpå :)

Dette har vært arrangert årlig i denne gaten i mange år...

Om det er vanlig vet jeg ikke, men en hyggelig og sosial setting er det jo. Og alle er velkommne og inviterte...

Skrevet

Vi hadde mye sånn når "alle" ungene i gata var yngre. Var et veldig godt samhold i gata.

Nå er alle ungene blitt voksne og flyttet ut, men foreldrene er ennå samlet. De har nå startet noe de kaller Nabopub, hvor de en gang i måneden samles. Det kjøpes inn litt øl og vin, og gjestene betaler innkjøpspris slik at det ikke blir utgifter. Fint måte for naboene å treffes selv om de ikke har små unger lenger.

Skrevet (endret)

Vi bor i en blindgate med et tun. En fredag i juni er det "fest" på tunet for store og små. Vi lager langbord, setter opp griller, og alle tar med stoler, mat til grillen, salat og drikke. Det er bestandig veldig, veldig hyggelig, det pleier å bli litt allsang etc utover kvelden. Dette er en begivenhet vi gleder oss til hvert år!

Endret av Havbris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...