Matvraket Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 bakbena til pus stopper plutselig å virke, akkurat som om de blir lammet og ikke henger med. det skjer av og til, men så går det seg til igjen og han er fin. spesielt om han sover lenge, de stivner helt og han klarer ikke å gå...hva er dette? noe som vet? det er en eldre pus ja, 8 år.
Tussilago_2 Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Kanskje han artroser? Katter kan få ledd problemer slik som gamle mennesker kan få (men som regel vansklig å legge merke til...) Man kan prøve spesial diett som er laget for katter med leddproblemer, kosttilskudd eller smertestillende (feks metacam). Dyrlegen vil kunne lage resept på smertestillende. Skriv opp i hvilke tilfeller han sliter, feks etter å ha sovet, inviterer han fortsatt til leking??? problemer med å gå ned trapper eller hoppe ned (feks går fram og tilbake noen ganger før han faktisk bestemmer seg for å hoppe ned?), problemer med å hoppe opp eller gå opp trapper? Om katter har vondt kan ofte være vanskelig å se, når man ikke vet hva man ser etter... (Men etter startet behandling ser man ofte forskjellen...) For mer info på engelsk se her: http://www.fabcats.org/owners/arthritis/info.html Det kan også være andre ting, men siden du sier det går seg til litt når han kommer i gang tenker jeg litt artrose...
Tabris Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Jeg har en gammel katt som nå går på Metacam daglig. Hun har påvist forkalkning i ryggmargen, og er veldig stiv i bakbeina. Jeg ville tatt katten til dyrlegen og fått tatt røngten og funnet ut hva det kan vøre. :=)
sebra Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 dra til veterinæren, det kan være noe alvorlig som må behandles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå