Gå til innhold

15-16-åringer som drikker seg fulle

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ser av facebookprofilen til niesa mi at hun og vennene drikker jevnlig, og er fulle minst to ganger i måneden. Hvor vanlig er dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er veldig vanlig altså..

Gjest Gjest
Skrevet

Ser av facebookprofilen til niesa mi at hun og vennene drikker jevnlig, og er fulle minst to ganger i måneden. Hvor vanlig er dette?

Tydeligvis ganske vanlig hvis jeg skal se på en annen tråd her inne.

Der blir det hevdet at ungdommer (under 18 år) trenger en jobb ved siden av skolen, fordi de trenger penger til alkohol og restaurantbesøk...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er vel vanlig at man begynner med drikking og festing i den alderen, og gjerne blir full. Men det er nok ein del faking og "påskryting".

Skrevet

Vandlig.

Er 16 selv, og drikker. De fleste på min alder begynner nå eller har begynt, hvertfall det jeg har erfart.

Fordet om man blir full, behøver man nødvendigvis ikke å fake, som en mener over her. Det hører vel til 14-års alderen, mener da jeg.

Skrevet

Det er ganske vanlig.

Skrevet

Selv om det er vanlig, er det ikke dermed sagt at man skal akseptere det. derfor ville jeg ringt moren eller farne med en gang, og fortalt hva du har funnet ut. Så får det være opp til foreldrene å følge opp den saken. Gjør ikke foreldrene noe, kan du kanskje prøve å snakke med henne og høre med henne hvorfor hun drikker.

Gjest Mikako
Skrevet

Tror dette er veldig vanlig ja.. I min tid begynte man gjerne når man var 13-14-15, noen allerede før de begynte på ungdomsskolen!

Tror nok flertallet av 16-åringer drikker innimellom.. De fleste har da begynt på videregående, og deltar på klassefester o.l. Men det vil jo ikke si at alle drikker seg dritings to ganger i uka. De fleste i videregående-alder klarer å sette sine egne (fornuftige) grenser..

Skrevet

Man må jo få lov til å eksprementere litt.. Det gjøres gjerne før man har lov til å kjøpe alkohol, alt som ikke er lov må prøves..

Så vanlig som det er idag å begynne å drikke i 15-16 års alderen blir man jo nesten utafor hvis man ikke er med da...

Skrevet

Det er vanlig, iallefall her. Jeg blir litt sjokket selv når jeg tenker tilbake da jeg var 15-16 år, uken gikk med til å finne noen som kunne få tak i alkohol, og helga var avsatt til fest.

Gjest Gjest
Skrevet

Et spm; hvordan får de råd? Hva er vanlig å få i lommepenger?

Skrevet

Det er nok ganske vanlig.

Skrevet

Et spm; hvordan får de råd? Hva er vanlig å få i lommepenger?

Her i området fikk man en halvliter hjemmebrent for en hundrings.

Skrevet

Man må jo få lov til å eksprementere litt.. Det gjøres gjerne før man har lov til å kjøpe alkohol, alt som ikke er lov må prøves..

Så vanlig som det er idag å begynne å drikke i 15-16 års alderen blir man jo nesten utafor hvis man ikke er med da...

Og heldigvis er det ikke alle steder at man nesten blir utenfor om man ikke drikker. Kjenner mange flotte ungdom, som ikke har rørt en dråpe alkohol. De sier selv at de ikke er klar for det, og vil heller ikke la seg presse til å drikke bare fordi "alle" andre gjør det. og godt er det

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Og heldigvis er det ikke alle steder at man nesten blir utenfor om man ikke drikker. Kjenner mange flotte ungdom, som ikke har rørt en dråpe alkohol. De sier selv at de ikke er klar for det, og vil heller ikke la seg presse til å drikke bare fordi "alle" andre gjør det. og godt er det

De er mange tenåringer som oppriktig liker og drikke og ikke gjør det pga press.

Skrevet

De er mange tenåringer som oppriktig liker og drikke og ikke gjør det pga press.

Det er ikke dermed sagt at det er greit at de drikker, for det er faktisk ikke greit at en på 15-16 liker alkohol.

Gjest mittinntrykk
Skrevet

ja mange ungdommer drikker, facebook forteller alt.

og noen har til og med foreldrene sine på face, og jeg vet om mange som blir henta når de er fulle, og foreldrene sier ikke akkurat noe imot...

Gjest Milka
Skrevet

Det er ikke dermed sagt at det er greit at de drikker, for det er faktisk ikke greit at en på 15-16 liker alkohol.

Men egentlig som sagt så er det !#¤%&/ for dem.

Det er dems problem at de får dårlig helse.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel egentlig tenke selv;

Er det bedre at ungdommene får begynne å drikke i denne alderen, enn ikke rørt alkohol før på 18-års dagen?

Nei, ville jeg også først svart. Men...

For som oftest er det da ting begynner å gå galt. Når du har smakt alkohol, er det ikke så stor stas å fylle 18 år (utenom lappen da). Men, når du ikke har smakt, kan det fort gå gale veien.

Hvordan jeg vet det? Har erfart. Mamma lot meg ikke være i nærheten av alkohol. Så da jeg var 18 år, kunne jeg gjøre hva jeg ville. Den dag i dag angrer jeg. Skulle ønske at jeg hadde hatt muligheten å få testet ut alkohol tidligere, slik at denne episoden ikke hadde eksistert.

Det med fest; Du kan godt si nei til at f.eks ungen din skal på fest. Men vil hun, så drar hun uansett hva du sier.

Min personlinge mening er at det er lurt å la ungene få testet ut alkoholen, før de er 18 år. Med måte.

Skrevet

...Min personlinge mening er at det er lurt å la ungene få testet ut alkoholen, før de er 18 år. Med måte....

Min personlige mening, og erfaring, er at det som er lurt er å oppdra ungene til å ha en fornuftig holdning til alkohol uten å la dem drikke før de blir gamle nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...