Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært plaget med dette periodevis i flere år. Hodebunnen min begynner etter en dag eller to uten hårvask å klø. Når jeg klør meg, får jeg ofte et slags fett belegg (i blant med litt blod i) under neglene. Det er altså fet hodebunn, og ikke tørr (jeg flasser ikke), som er problemet.

Det kan bli bedre i perioder, f.eks virker det som jeg i en periode tåler en viss type sjampo, men så kan det helt plutselig komme tilbake igjen.

Har forsøkt økologiske sjampoer, sjampoer uten SLS og silikon, sjampoer for ditt og sjampoer for datt - ingenting hjelper.

Jeg har også forsøkt "balsammetoden" (dvs vaske håret med visse typer balsam, og unngå sjampoer og kjemikalier som kan irritere hår/hud), noe som etter hva jeg kan huske faktisk bedret hodebunnen min, men som dessverre ikke fungerte for hårets del.

Er ikke ute etter forslag til sjampoermerker. Pr i dag bruker jeg en økologisk fra Green People, som fungerer like bra/dårlig som en hvilken som helst annen sjampo. Det jeg er ute etter, er hva som kan være ROTEN til dette problemet. Hvorfor produserer håret dette belegget og fettet?

Alternative måter å vaske håret på, kunne forøvrig også vært interessant og sjekket ut.

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...