Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Jeg er ei 23 år gammel jente som jobber på post kontor, hva er lønnen for min alder der og har som utdanning årsstudium i samf.fag.

Og skal det være forskjell mellom min lønn og min 17 år gammle kolega?

takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du har noen relvant utdanning så tror eg ikkje du får meir lønn bare fordi du er noen år eldre enn din kollega, eller at det fins noen alder-spesifikk lønn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men hva er det for timelønnen:)?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mulig du får litt mer, siden kollegaen din er under 18, men egentlig har jeg ikke peiling :P

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette skal stå i kontrakten din.

Jeg vet hva minstelønnen på Postkontor er, men mener at dette er noe du bør snakke med sjefen din om dersom du mener den er lav (noe den helt klart IKKE er).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hørt at det er ca 160 kr eller no?

Gjest Smaragd
Skrevet

Lønn går somregel ut på annsinnitet. Altså hvor mye en har jobbet tidligere.

Når jeg jobbet på postkontor, hadde jeg tidligere erfaringer fra både butikk og kiosk, så jeg hadde jobbet mye med kunder.

Det teller, mens det jeg hadde jobbet i barnehage telte ikke som relevant arbeidserfaring.

Så sant du ikke har gått skole for økonomi, handel, kontor eller lignende, så tror jeg ikke det er relevant utdanning.

Om du nettopp er startet, tror jeg nok du ligger på det første lønnstrinnet etter fylte 18 år.

Tror det da ikke er noe hopp før etter fem år som ansatt (Utenom lønnsøkninger fordi det har vert lønnsforhandlinger da)

Men om dere begge er nyansatte uten relevante erfaringer, skal du i teorien ligge litt over henne som bare er 17 år.

(Merk at dette ikke pleier å vere mye, kanskje bare 5 kroner i timen...)

Du har tilgjengelige lønnsstiger på jobben din om du spør noen av dem du jobber med :)

.

Gjest Smaragd
Skrevet

Hørt at det er ca 160 kr eller no?

Det tror jeg absolutt ikke det er!

Det er jo mye mer en enkelte utdannede har!

(Hm, skal gå å se om jeg finner noen av mine tidligere lønnslipper....)

Gjest Smaragd
Skrevet

Da jeg begynte i 2005 hadde jeg 115 kr/t

etter to år hadde jeg 132,-

(Husk på at jeg allerede hadde mange års erfaring, og at jeg også hoppet et stigetrinn/lønnstrinn i denne 2-års perioden.)

Så kommer diverse tillegg for lørdager og sånt, men det utgjør stort sett ikke mye.

Så om du er ny, og uten relevant erfaringer vil jeg tro du ligger mellom 110,- og 120,- i timen kanskje....? :vetikke:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Minstelønnen ligger på 163 kr timen.

Gjest Smaragd
Skrevet

Minstelønnen ligger på 163 kr timen.

Det kan ikke vere mulig!

Ingenting har så store hopp på få år!

Sikker på det er første trinnet på stigen du ser på?

Alså ufaglært og uten erfaringer?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som vikar i Posten har man en minstelønn på 163 kr timen, som ufaglært og uten erfaring.

Gjest Smaragd
Skrevet

Vikar ja, ok. Da skjønner jeg kanskje litt mer, for vikarer har som regel bedre timelønn en ansatte.

Sånn er det ihvertfall i skolen, så vil tro det også stemmer i posten.

Kan du ikke bare lese på lønnslippen din da TS? :klø:

.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som vikar i Posten har man en minstelønn på 163 kr timen, som ufaglært og uten erfaring.

Uannsett om man er over eller under 18år?

Og uannsett utdanning?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får vikarer mer enn ansatte :popcorn:

• 1 år senere...
Skrevet

Ja, hvorfor i all verden mener du at vikarer får mer enn fast ansatte?

Om du er over 20, så ligger vel lønna på rundt 160 kroner i posten ja. Jeg tjente i alle fall det i fjor, etter å ha jobbet der i 7 år. Den samme lønna fikk hun nye som begynte, helt uten erfaring og på 20 år...... Ekstremt irriterende.

Skrevet

Jeg begynte i som postbud da jeg var 20 og da fikk jeg 145 i timen. Nå er jeg snart 22 og jeg har 149. Men jeg jobber ikke fast da. Jeg stepper bare inn når de trenger meg. Får jeg for lite da?

Skrevet

Jeg begynte i som postbud da jeg var 20 og da fikk jeg 145 i timen. Nå er jeg snart 22 og jeg har 149. Men jeg jobber ikke fast da. Jeg stepper bare inn når de trenger meg. Får jeg for lite da?

Det er merkelig at du ikke får mer ja. Hvilket lønnstrinn er du på?

Skrevet

Jeg har 135,noe. Jeg er 22 og har jobber i PiB i to år.

Skrevet

Jeg har 135,noe. Jeg er 22 og har jobber i PiB i to år.

Post i butikk er noe helt annet enn å jobbe i posten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...