MissStiles Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Er det vanlig at noen som ikke er forlover eller ikke har en stor rolle i bryllupet holder tale? Både venninna mi og moren hennes har spurt om jeg skal holde tale. Jeg er ikke forloveren hennes. Men vi har kjent hverandre siden barneskolen. Selv er jeg ikke glad i å holde tale men hun er en såpass god venninne at jeg kunne godt gjort det. Noen som har gjort det?
Darkannie Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Det kan du sikkert, men kanskje høre med forloveren først om hun synes det er ok, at hun ikke føler seg overkjørt?
Gjest Iril Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Hos oss ble det gjort slik at alle "hovedtalerne" sa det de skulle under middagen, mens venner og andre som ville si noen ord fikk gjøre det under kaffen.
lilleGrethe Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Du kan gjerne holde tale, men regn med at du blir spurt om å tale mot slutten av middagen, evt under kaffen. Eventuelt kan du kanskje holde takk for maten talen, hvis ikke den allerede er gitt til noen?
MissStiles Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2010 Takk! Jeg har snakket med venninna mi og jeg har ikke bestemt meg om jeg skal holde tale eller ikke. Hun sa at jeg trengte ikke å si fra til toastmaster den dagen.
Frøken Helene Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Er det vanlig at noen som ikke er forlover eller ikke har en stor rolle i bryllupet holder tale? Både venninna mi og moren hennes har spurt om jeg skal holde tale. Jeg er ikke forloveren hennes. Men vi har kjent hverandre siden barneskolen. Selv er jeg ikke glad i å holde tale men hun er en såpass god venninne at jeg kunne godt gjort det. Noen som har gjort det? Klart du kan holde tale! Jeg har gjort det, og jeg har vært i flere bryllup der venner/venninner av brudeparet har holdt taler. Det er vel vanlig å vente til de tradisjonelle talene fra familie/forlovere er ferdige, før man setter i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå