Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hudenmin
Skrevet

Siden jeg ikke bor i nærheten av en Mac butikk, har jeg handlet refiller på All Cosmetics Sales og eBay (kun hos selgere med gode tilbakemeldinger).

Det jeg etterhvert har oppdaget er at enkelte øyeskygger er merket med 1.3 g / 0.04 oz og andre med 1.5 g / 0.05 oz.

På Mac sine sider står det 1.5 g / 0.05 oz - http://www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGORY_ID=CAT154&PRODUCT_ID=363

Men på denne nettsiden - http://community.livejournal.com/uk_makeup/6330.html - står det at de ekte veier 1.3 g / 0.04 oz.

Blir forvirret. Spesielt siden jeg har hørt at All Cosmetics Sales selger ekte Mac, men der har de f.eks. ulike merkinger her: http://www.allcosmeticswholesale.com/eyeshadow-refils.html

Hva står på din Mac øyeskygge som er kjøpt hos forhandler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke All Cosmetics Sales selger facke mac, men jeg vet at ebay har veldig mange selgere som selger fake mac.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt det over mac sin hjemmeside eller kjøpt mac i Oslo eller Bergen.

Men du kan ta en titt på denne videoen:

Håper det hjalp :)

Gjest hudenmin
Skrevet

Håper det hjalp :)

Takk for at du tok deg tid til å svare. Jeg vet at det beste er å kjøpe via Mac forhandler, samt de åpenbare forfalskningene. :)

Det jeg lurer på er vekten på ekte Mac øyeskygger. Håper det er noen som kan hjelpe meg med det. :)

Skrevet

Vel, vekten, på maccosmeticks.com så får du kjøpt øyenskygger med slik pakning, eller hva jeg skal kalle det.

Ellers så får du kjøpt øyenskygger uten den svarte pakningen til en litt billigere pris, som du kan putte i pro palettene, tror kanskje det er grunnen til forskjellig vekt.

Gjest hudenmin
Skrevet

Vel, vekten, på maccosmeticks.com så får du kjøpt øyenskygger med slik pakning, eller hva jeg skal kalle det.

Ellers så får du kjøpt øyenskygger uten den svarte pakningen til en litt billigere pris, som du kan putte i pro palettene, tror kanskje det er grunnen til forskjellig vekt.

Skjønner hva du mener, men vekten på både de vanlige øyeskyggene og refillene skal ifølge Mac Cosmetics være 1.5 g / 0.05 oz . Men så er det altså noen (jfr. over) som påstår at de ekte skal være 1.3 g / 0.04 oz.

både 1.5 g og 1.3 g selges hos f.eks. http://www.allcosmeticswholesale.com/eyeshadow-refils.html (inne på linken ser man avbildet begge deler). Og der har jeg hørt at Mac skal være ekte.

Det jeg lurer på er om det kan ha vært ett bytte av vektenhet? Altså at en Mac øyeskygge tidligere var 1.3 g, eller om de er falske? Evt. om der finnes andre forklaringer?

:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke selv, men hva med å ringe MAC-butikken i enten Bergen eller Oslo og høre med dem? Da får du firsthand-information, og slipper å lese mange spekulasjoner :)

Gjest hudenmin
Skrevet

Jeg vet ikke selv, men hva med å ringe MAC-butikken i enten Bergen eller Oslo og høre med dem? Da får du firsthand-information, og slipper å lese mange spekulasjoner :)

Er ikke fristende å ringe dit, for å høre hva som er falskt og hva som er ekte. :)

Men ellers er det en gode ide.

Skrevet

Nei, da har jeg ikke peiling ass :)

Kanskje det er fake da?!

Men tror ikke de selger fake på All cosmatics sale.

Tror de er veldig kjent til og selge ekte varer.

Har alderig handlet der selv, så jeg vet ikke.

Men ringe MAC eller spørre noen på youtube, de pleier og ha peiling.

Lykke til ;)

Gjest hudenmin
Skrevet

....

Lykke til ;)

Takk. :)

Jeg har planer om å finne det ut på ene eller andre måten, og spør bl.a. her - håper altså at her finnes noen som kan se under sin Mac øyeskygge (enten refill eller vanlig kjøpt hos forhandler), for der står vekten. :)

Skrevet

På den linken står det at 1.3g bare forekommer på ekte, men at 1.5g både står på ekte og kopiprodukter. Så det skal ikke være lett.

Jeg mener å huske at det står 1.5 (også?) på ekte skygger. Ogg så vil jeg tro at du burde kunne se en forskjell hvis du sammenligner refillene, og metallet de er lagd av, om noen er lettere eller lignende :klø:

Skrevet (endret)

dobbel :plystre:

Endret av Ella_Grey
Gjest hudenmin
Skrevet

På den linken står det at 1.3g bare forekommer på ekte, men at 1.5g både står på ekte og kopiprodukter. Så det skal ikke være lett.

Jeg mener å huske at det står 1.5 (også?) på ekte skygger. Ogg så vil jeg tro at du burde kunne se en forskjell hvis du sammenligner refillene, og metallet de er lagd av, om noen er lettere eller lignende :klø:

Takk, Ella_Grey. :)

Nei, det skal ikke være enkelt. Forhåpentligvis er det slik at ekte også kommer i 1.3 g, men forvirrende er det.

Skrevet

På mine står det 1,3 g, de er kjøpt i MAC-butikk nå i vår. :)

Gjest hudenmin
Skrevet

På mine står det 1,3 g, de er kjøpt i MAC-butikk nå i vår. :)

Tusen takk psawyer.

Da regner jeg det som oppklart. Dvs. går ut fra at både det står på hjemmesiden til Mac (1.5 g/0.05 oz) og det som selges i butikken her (1.3 g/0.04 oz) er rett.

Skrevet

Jeg sjekket mine tre, og på to av de sto det 1,5 g osv, og på den siste, 1,3. Så det er sikkert forskjellig :) Den ene som er 1,5 g er kjøpt i England da :)

Skrevet

På de eg har kjøpt i butikk i norge står det begge deler faktisk. Men meste parten står det 1.5g, men noen få av dem står det faktisk 1.3g .. Grunnen til det aner eg faktisk ikke:) Men 1.3g er ikke fake..

Gjest Vampen
Skrevet

Tusen takk psawyer.

Da regner jeg det som oppklart. Dvs. går ut fra at både det står på hjemmesiden til Mac (1.5 g/0.05 oz) og det som selges i butikken her (1.3 g/0.04 oz) er rett.

Det tror jeg også, for de jeg kjøpte i MAC butikken i vår står det 1.5 g på, så da er tydeligvis begge deler tilgjengelig der. :)

Gjest hudenmin
Skrevet (endret)

Jeg sjekket mine tre, og på to av de sto det 1,5 g osv, og på den siste, 1,3. Så det er sikkert forskjellig :) Den ene som er 1,5 g er kjøpt i England da :)

På de eg har kjøpt i butikk i norge står det begge deler faktisk. Men meste parten står det 1.5g, men noen få av dem står det faktisk 1.3g .. Grunnen til det aner eg faktisk ikke:) Men 1.3g er ikke fake..

Det tror jeg også, for de jeg kjøpte i MAC butikken i vår står det 1.5 g på, så da er tydeligvis begge deler tilgjengelig der. :)

Tusen takk. Er lettet nå. :)

Endret av hudenmin
Skrevet

Ser på mine små refills at de er alle 0.5 Om det hjelper til noen nytte. De er alle kjøpt i Bergen Mac butikken.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For å følge opp enda mer: På MACs japanske nettside står det at øyenskyggene kommer både i 1,5 og 1,3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...