MissStiles Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 For dere som skal gifte dere: Hva vil dere helst ha? Gave eller penger? Eller for dere som skal i bryllup til gode venner: Hva gir dere? Penger eller gave? Jeg klarer ikke å bestemme meg. Det er en barnsdomsvenninne av meg som skal gifte seg i juni. Har spurt henne hva hun vil ha. Hun sa gave. Men da tenker jeg en litt mer personlig gave en servise. Derfor spør jeg dere! Håper på gode svar!
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Jeg vil helst gi/få gave Å gi penger til en nær venninne blir for upersonlig.
pita Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Jeg vil helst ha gave og gi gave jeg også. Men for meg er det ikke upersonlig å gi servise eller noe annet som står på ønskelista. Det er noe brudeparet ønsker seg, og vil bli veldig glade for å få.
Gjest Iah Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Jeg liker ikke å gi penger i gave, og ville derfor kjøpt noe.
Fluffe Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 (endret) Penger av folk som ikke vet helt smak jeg har og gave av de nærmeste Endret 24. mai 2010 av mirandaa
Gjest Pippelipp Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Vi fikk mye penger i gavene vaare, men pengene var utrolig oppfinnsomt innpakket og hvis man klarer aa gjore det spennende, synes jeg penger er en god ide.
lilleGrethe Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Jeg håper vi får litt av både penger og gaver, jeg. Når jeg skal i bryllup til gode venner gir jeg som regel gave. Hvis det er noen vi kjenner mindre godt, kan jeg godt gi penger hvis jeg ikke finner noe på ønskelista vi har lyst til å gi.
MissStiles Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. mai 2010 Takk til dere som har svart! Jeg har nå spurt henne om de hadde vært noe for dem om jeg ga dem en overnatting under bryllupsreisen. Siden de skal reise litt rundt. Hun/de skulle tenke på det. Hun likte ideen. Hvis hun ikke vil ha det eller sier nei, så prøver jeg å finne noe fra ønskelisten. Jeg har printet ut alle ønskeliste i fra de butikkene som de har levert til. Så jeg skal se litt på dem og se om jeg finner noe jeg kunne tenke meg å gi dem.
Barcelone Skrevet 27. mai 2010 #9 Skrevet 27. mai 2010 Vi ønsker oss penger til vårt bryllup. Vi har alt vi trenger så vi vil heller ha bidrag til å dekke bryllupsfesten. Jeg er ikke så glad i å gi penger selv, men om noen ønsker seg penger fordi de skal spare til noe så får de selvfølgelig det i stedet for en gave.
MissStiles Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 28. mai 2010 Da har jeg kjøpt en gave fra bryllupslisten. Veldig fornøyd! Takk for alle svarene!
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 Vi ønsker oss bare penger. Bryllupet blir ganske dyrt og det er ikke noe moro å innlede eksteskapet med veldig dårlig råd. Regningene kommer jo etter bryllupet også.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 Vi ønsker oss bare penger. Bryllupet blir ganske dyrt og det er ikke noe moro å innlede eksteskapet med veldig dårlig råd. Regningene kommer jo etter bryllupet også. Hva med å da ta ett billigere bryllup??
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #13 Skrevet 28. mai 2010 Hva med å da ta ett billigere bryllup?? hvorfor det? Siden vi bare ønsker oss penger og ikke trenger noe spesielt annet så har vi råd til bryllupet. Det er tatt med i beregningene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #14 Skrevet 28. mai 2010 hvorfor det? Siden vi bare ønsker oss penger og ikke trenger noe spesielt annet så har vi råd til bryllupet. Det er tatt med i beregningene. tenkt om mange kommer med gave..blir det underskudd da?
Smårips Skrevet 28. mai 2010 #15 Skrevet 28. mai 2010 Vi ønsker oss gavekort fra IKEA. Da blir det ikke gave, men heller ikke penger som går "i det store sluket". Vi har nettopp kjøpt et oppussingsobjekt av et hus, og har mer behov for store ting som garderobeskap og kjøkken enn dyrt servise akkurat nå.
Bringebærdrops Skrevet 30. mai 2010 #16 Skrevet 30. mai 2010 Vi ønsker oss pengebidrag til bryllupsreise. Vi har ikke budsjettert med det nemlig, og så ser vi hvor langt ut i verden vi kommer oss med det vi evt. får. Når de inviterte spør, svarer vi at det er det vi ønsker oss aller mest. I tillegg har vi en liten liste på Tilbords, og hver vår veldedige organisasjon vi evt. ønsker donasjoner til.
Lachesis Skrevet 30. mai 2010 #17 Skrevet 30. mai 2010 Vi har nettopp kjøpt oss rekkehus sammen så vi ønsker oss først og fremst penger eller spesifikke ting til huset. Vi har satt opp liste på Tilbords ettersom vi kjenner mange som synes det er en uting å gi penger i gave, men svigers har ansvaret for å gi info om gavegivning så de kommer til å si at vi først og fremst vil ha penger eller gavekort på f.eks. Ikea. Er utrolig hvor mye man trenger nå man går i fra 54 kvadrat til 122.
Gjest Iah Skrevet 30. mai 2010 #18 Skrevet 30. mai 2010 Vi ønsker oss bare penger. Bryllupet blir ganske dyrt og det er ikke noe moro å innlede eksteskapet med veldig dårlig råd. Regningene kommer jo etter bryllupet også. Kjære vene, man kan ikke arrangere dyrere bryllup enn man har råd til. Og man kan i hvert fall ikke forvente at gjestene skal finansiere det hele. Selv om dere ønsker dere penger, kan det godt skje at dere stort sett får gaver, hva gjør dere da?
Drama_Queen Skrevet 31. mai 2010 #19 Skrevet 31. mai 2010 Vi ønsker oss penger/gavekort. Vi har det vi trenger av servise og dill til huset, Ikea har masse flott serviser! he he.. Gidder ikke ønske meg servise med sølvkant som koster 300 kr tallerkenen og som blir brukt 2 ganger i året. Vi har litt store ting som vi skal investere i som kjøkkenmaskin, sportsutstyr og kanskje vi kan unne oss en reise sammen til høsten/vinteren, ergo så er gavekort og penger ypperlig. Desverre så er det nok av de som rynker på nese over dette fordi de ikke vil gi penger og gavekort fordi det blir for upersonlig(selv om det er dette brudeparet ønsker seg) og på død og liv skal kjøpe en gave. Så ender det opp med at de bare finner på et eller annet annet å gi som blir stuet i et skap hvor det står og støver ned... Skal vi i bryllup så følger vi brudeparets ønsker enten det er servise eller penger, mine egne tanker om hva jeg har lyst å gi får jeg heller bare legge til side om det ikke er det brudeparet vil ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå